Ervaringen met iui??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gijs, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Na 3 jaar proberen heeft het ziekenhuis een plan! We gaan het proberen met iui. Kunnen jullie mij daar war persoonlijke dingen over vertellen hoe jullie het ervaren of hebben ervaren? Ik vindt het allemaal reuze spannend.

Eerst nog een echo om te kijken of alles in orde is en wanneer het goed is staat het gepland in september.
    Liefs Gijs

2. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee gijs!
    heel veel succes met je eerste IUI poging! er zijn hier genoeg meiden met dezelfde behandelingen!!
    liefs elfje

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hi gijs

Nou wij zijn ook bezig met IUI. Het ziekenhuis houdt nauwkeurig je eicelgroei in de gaten met inwendige echo's en bloedafname. De eisprong wordt vervolgens gestimuleerd en dan gaan ze over tot inseminatie. Dit is een snelle, zo goed als pijnloze procedure hoor. Je ligt er alleen een beetje genant bij, maar verders merk je niet veel.........

Als je vragen hebt, stel gerust

heel veel succes, spannende tijden hoor......

grtjs
    Twinny

4. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Twinny,

Dank voor je reactie, ik heb op het moment nog geen vragen maar die komen nog wel in de loop van de tijd.
    Groetjes Gijs

5. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoi hoi,

op dit moment ben ik alweer (helaas) bij poging 4!
    De eicelmetingen vallen heel erg mee en de inseminatie zelf ook, gelukkig! Ikzelf slik 1 pilletje clomid ter ondersteuning en prik pregnyl 36 uur voordat er geinsemineert wordt, bij ons ligt het aan het mannetje.... vandaar de weinig hoeveelheid medicatie..

als je nog vragen hebt kun je ze rustig stellen!

suc6!!
    groetjes mandy

6. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Mandy,

Ik heb nu wel even een vraagje aan jou. Bij ons is het een onbegrepen onvruchtbaarheid, houdt dat in dat ik ook niet zoveel medicatie nodig heb? Ik hoop het, ben een beetje bang voor al die spuiten en pillen. Moet ik me niet zoveel over maken maar des te minder des te beter zeg ik dan maar. Heb je er last van? De eicelmetingen en de inseminatie, daar maak ik me het minst druk om.

Na maandag, heb ik wel zoiets van, jeetje het wordt nu heel erg serieus. Dat is even wennen. Heb toch 72 maanden gehoopt dat het zelf zou lukken maar helaas. Nu een nieuwe kans met een beetje hulp, het is niet anders.

Wanneer heb jij je 4e iui? Ik wens je heel veel geluk!

Liefs Gijs

7. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Gijs,

Wat vervelend voor jullie dat het na 72 maanden nog steeds niet gelukt is. Ik weet natuurlijk niet wat jullie arts gaat besluiten, maar ik denk niet dat hij/zij meteen overgaat op zwaar geschut. Dus waarschijnlijk clomid en een pregnylspuit, maar dat is dan maar éénmalig (die spuit). Ikzelf heb ook clomid (2x daags) geslikt (dat is vijf dagen), maar dat komt ook omdat het probleem bij mij ligt en niet bij mijn partner. Dus goed kans dat jij maar één maal daags clomid hoeft te slikken. En dan voordat er geïnsemineerd wordt krijg ik een pregnylspuit. That is it. Ik moet wel zeggen dat ik wel bijwerkingen heb van de clomid. Ik heb in eens hoofdpijn, terwijl ik dat normaal gesproken nooit heb. Maar ja, je moet er iest voor over hebben, denk ik dan. Het goede nieuws is wel dat je er iets heel moois aan over kan houden. Vier jaar geleden was het bij onze 3e IUI poging raak en het resultaat is een geweldige zoon. Nu ben ik met de tweede poging bezig. Deze keer waren er twee eitjes gerijpt, dus het is spannend. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en mocht je nog vragen hebben, je kunt ze hier altijd stellen. Liefs, Jaycey.

8. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Jaycey,

Alle weetjes over iui zijn van harte welkom. Dank voor je info.
    Wat gaaf dat jullie een zoontje hebben mogen verwelkomen op deze wereld. Heerlijk gevoel lijkt me dat.

Ik ga je volgen de komende tijd. Inderdaad erg spannend. Ik hoop het voor jullie!

Liefs Gijs

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi Gijs

Ik heb de eerste 2 pogingen 1 tabletje clomid geslikt en er groeide beide keren 1 mooi eitje.
    Nu bij de derde poging is in Genk de procedure dat men dan overstapt op menopur spuitjes. Gister de eerste gezet en is geheel niet pijnlijk of eng.

Bij Clomid kreeg ik beetje hoofdpijn, maar wanneer ik 's avonds slikte voor slapen gaan had ik er geen last van.

Bij dat andere kan ik er nu nog niet over oordelen.........

Succes

Twinny

10. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hoi ffies snel een berichtje....sta op het punt om de deur uit te gaan nl.

Ik heb net mijn eerste IUI behandeling erop zitten en deze was meteen succesvol!!
    De hele behandeling is me 100% meegevallen!!

11. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Moo,

Wat gaaf! Gefeliciteerd! Echt heel mooi! Voel je je goed? Spannend een eerst echo, dat is vast heel erg emotioneel. J eerste kindje. Ben heel blij voor je.

Hopelijk gaat het ons ook lukken, moeten nog even geduld hebben. Nou die heb ik nog wel, EEN BEETJE!! Haha.

Ik heb zelf geen samenlevingstest gedaan, is dat iets wat ze standaard doen?

12. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ja dank je wel!! We zijn er ook super blij mee!! We leven nu al naar volgende week donderdag toe.

Onze behandeling was IUI in eigen cyclus. (dus zonder verdere medicijnen voor de rijping)
    Ik heb op cd 10, 12 en 13 een follikelmeting gehad. Op dag 13 was ie 18 mm en dus groot genoeg. Diezelfde avond moest ik Pregnyl spuiten. Daar zag ik wel een beetje tegenop omdat dat de eerste keer zou worden dat ik mezelf moest gaan prikken. Ik ben ook alleen (zonder vriend dus) op de slaapkamer gaan zitten en heb het in alle rust kunnen doen.
    Moet zeggen dat het me echt reuze meeviel! Ik had als tip gekregen dat ik behoorlijk hard in mijn vel moest knijpen, zodat het spuiten minder zeer zou doen. En idd het deed bij mij geen pijn! Zolang je de spuit maar rustig leegspuit.

En toen kwamen de beruchte ww. Vooral tijdens de 2e week werd ik stik zenuwachtig. Woensdag trok ik het niet meer nadat ik 's middags misselijk was geweest. En zowaar kwamen er dan eindelijk eens 2 strepen op de test tevoorschijn!!

Eerste gedachte was, sjips....dat zal toch niet door de Pregnyl komen?? Dus echt enthousiast waren we nog niet. Donderdagochtend nogmaals getest en die was alweer duidelijker. 's Middags het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik meteen na 14 dagen van de inseminatie mocht komen testen. Dat vond ze eigenlijk nog wat te vroeg. Toen uitgelegd dat ik thuis al een positieve test had gehad, maar wist niet of ik die als betrouwbaar moest aanschouwen vanwege de Pregnyl. Daarop zei de verpleegkundige dat bij IUI de toegediende hormonen eigenlijk niet voor een vals positieve test kunnen zorgen. Dus wij BLIJ!!! En mocht ik wel de dag erop komen om te testen. Toen kwam eindelijk de bevestiging. :) :)

Het ligt er volgens mij maar net aan waar het probleem zit qua subfertiliteit of er wel of niet een samenlevingstest wordt uitgevoerd. Ook is het volgens mij per ziekenhuis verschillend.

Ik hoop voor jullie dat jullie net zoveel mazzel krijgen als dat wij hebben gehad!!

13. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai Moo,

Een heel verhelderend verhaal van jou. Dank je wel. Ik laat je weten hoe het bij ons gaat. Voor nu, slaap lekker.
    Liefs Gijs

14. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Gijs,

Mijn tweede IUI behandeling met Gonal-f en Pregnyl is gelukt. Zoals je ziet ben ik zwanger van ons eerste kindje!!!

15. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Gefeliciteerd Teigetje! ECHT SUPER GAAF JOH! Ga er maar lekker van genieten en hopelijk heb je een goeie zwangerschap.

Wat is gonal f, trouwens? Kun je me dat uitleggen?
    Liefs Gijs

16. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Oohja Teigetje,

Ik begin dan in september met iui, ik krijg dan clomid, volgens mij vijf dagen een pregnyl spuit. Heb jij dat de 1e iui ook gehad? Was bij jou en je hubbie ook alles in orde? Bij ons tot nu toe wel.
    Liefs Gijs

17. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Gijs,

Gonal-f is het hormoon dat ik heb gespoten in mijn buik om mij eisprong te stimuleren. Ze konden in het ziekenhuis er niet achter komen of ik nou elke maand een eisprong had, dus om het zekere voor het onzekere te nemen werd ik gestimuleerd met Gonal-f.

Als je vragen hebt dan stel je ze maar hoor. Wij zijn 2,5 jaar bezig geweest.

18. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Ach ik zie nu pas je tweede berichtje....

De IUI in mijn ziekenhuis gaat als volgt:
    dag 5 beginnen met Gonal-f, dit doorspuiten (elke avond op hetzelfde tijdstip) totdat de dokter aangeeft te stoppen. Dan vanaf dag 9 om de dag een echo om te kijken hoe mijn follikel groeit. Is deze tussen de 20mm en 22mm dan krijg ik mijn spuit pregnyl. 24-uur erna kreeg ik de insemenatie.

Bij mijn lief is alles uitstekend. Zijn zaadjes werden zelfs beter na de spoeling. Bij de eerste behandeling zijn ze erachter gekomen dat ze de zaadjes niet goed gespoeld hadden. Ik kreeg kramp 24 uur na de inseminatie. Bij de tweede IUI hebben ze de zaadjes extra gespoeld.

Bij mij is eigenlijk ook alles goed. Ik zeg eigenlijk omdat ze bij mij een eistok (linker) hebben moeten verwijderen ivm een lastige cyste. Mijn linkereileider heeft dit ook niet overleefd helaas. Ik heb dus één gezonde helft maar dat zou een zwangerschap niet tegen moeten houden. Ware heb niet dat ik na de operatie elke cyclus weer een cyste had. Zelfs bij de eerste IUI kreeg ik weer een cyste. Bij de tweede IUI bleef ik voor het eerst cyste vrij en ja, eindelijk was het dan gelukt. :)

19. gijs

gijs Lid

10 jul 2006
    74
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dank voor je antwoord!

Liefs gijs

20. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai Gijs,

zoals ik zie zijn jullie nog niet begonnen met iui, maar komt dat nu al wel dichterbij. Ik schrijf eigenlijk vooral op een ander forum mee, maar wil hier zo af en toe ook eens komen kijken. Bij mijn partner en mij is ook niets uit de onderzoeken gekomen, alles bleek goed te zijn. Ik heb cyclusanalyse gehad, er is bloed afgenomen, mannetje zijn zaad laten testen, samenlevingstest gehad en een HSG; alles was goed...maarja, nog steeds niet zwanger. In Nijmegen in het ziekenhuis, waar ik telkens heen ga, moesten we 2 en half jaar zelf proberen en dan zouden ze in onze situatie starten met iui en hormoonbehandeling. Die 2 en half jaar gingen dus voorbij en inmiddels zijn we nu bezig met 3e iui poging. Ik ben gestart met 100 mg clomid per dag (dag 3 t/m 7) en wanneer er een eicel de grote heeft van 20 mm mag ik pregnyl spuiten. Ik moet morgen voor 3e fm en ws dat ik dan pregnyl moet spuiten en zaterdag de iui heb. Ik heb ook wel last van bijwerkingen, gevoelige buik, opvliegers en wat vaker hoofdpijn, maar vind het allemaal nog goed te doen. Hopenlijk heb jij straks ook niet teveel last van bijwerkingen. Als het deze ronde nog niet raak is wordt opnieuw overlegd. Evt. de clomid verhogen, zodat er toch iets meer eicellen rijpen (nu ook 1 en misschien 1 extra), zodat er 2-3 eicellen rijpen. Wel met het risico dat het dan te hard zou gaan en behandeling gestaakt zou worden. De hele behandeling viel me reuze mee wat betreft onderzoeken, echo's en inseminatie. Het zwaarst is gewoon die spanning; die is meer dan normaal als je met behandelingen bezig bent vind ik. Maarja dat is natuurlijk per persoon verschillend en ook helemaal afhankelijk hoe lang je al bezig bent. Ik hoop dat het jou ook beetje meevalt en vooral dat het jullie een mooi wondertje brengt!
    Ben wel benieuwd welk ziekenhuis jij gaat en hoe ze daar dingen doen, merk namelijk ook wel dat ieder ziekenhuis toch weer eigen ideeen enzo hebben. Iemand trouwens ook ervaring met overstappen van clomid naar puregon bij IUI?

Deel Deze Pagina