Hallo meiden, Zoals de titel al aangeeft...we hebben afgelopen woensdag te horen gekregen dat IUI voor ons geen optie is en we direct met ICSI moeten beginnen...(naja, moeten, al we dat willen ) Vriendje had tijdens de 1ste 2 zaadonderzoeken nog boven de 1 miljoen zaadjes (1ste keer 2.1 miljoen, 2e keer 1.7 miljoen) maar afgelopen maandag moest hij opnieuw zaad inleveren en toen bleken er na proefopwerking IUI nog maar 0.2 miljoen over te blijven...dit komt voornamelijk omdat hij antistoffen aanmaakt...waar we dus niks mee kunnen. Toen hij het aantal noemde sloeg bij mij de schrik al om het hart en dat zag de gyn ook...hij zei al...weet je al wat dat betekent?! Had me inmiddels wel een beetje ingelezen, dus had het wel verwacht. Mijn stemming is heel wisselend...de ene keer denk ik: het lukt ons wel en het gaat goed komen en de andere keer kan ik heel hard huilen en dan ben ik heel bang dat we er niet komen met de pogingen die we vergoed krijgen ...ook al weet ik wel dat je meer kansen hebt in 1 poging dan alleen die ene keer! We hebben nu afgesproken dat hij woensdag belt om te overleggen of we er voor gaan of niet...(dat was bij ons al heel snel duidelijk, we hebben er alles voor over) en dan gaat hij een afspraak plannen met de IVF verpleegkundige...Ik zit in Deventer ziekenhuis en die werken samen met Zwolle, dus we moeten nog af en toe heen en weer ook nog... Het zal heel heftig worden en daarom zoek ik meiden die ook aan het begin staan, of er net mee bezig zijn... Ik zou het fijn vinden om elkaar te steunen, door de lange wachttijd heen te helpen en elkaar op te beuren als dat nodig is. Kan er heel goed met mensen in mijn omgeving over praten, maar die weten toch niet hoe het is, ze geven vaak goed bedoelde (maar domme) adviezen enz en dat doet soms pijn... Jullie weten precies wat ik voel en denk en hoop en wil dat graag delen. Ik hoor graag van jullie! Liefs Loesie
He Loesie, Ik ga ook heel snel weer met een behandeling beginnen. Ik heb 6 maart een IVF intake. Wij hebben 6 IUI's achter de rug zonder resultaat, dus gaan we nu een stapje verder. Bij ons hebben ze niets kunnen vinden waardoor het niet zou moeten lukken, en we hebben al een zoontje. Toch ervaar ik de MMM weer als erg zwaar maar wij gaan ook all the way. Wat een klap is het meid dat je dit nieuws zo krijgt. Kan me voorstellen dat je er behoorlijk voor onderste boven bent. Kunnen jij en je man er een beetje over praten? Tuurlijk gaan we elkaar steunen! Weet je al een beetje wanneer je kunt gaan beginnen en of er een wachtlijst is. Heel veel sterkte en hopelijk wordt 2009 ons jaar. Liefs Maaike
Hey Maaike, leuk dat je gereageerd hebt! Tjeetje...dan heb je al een zoontje en dan lukt het nu ineens niet meer...dat lijkt me ook zo machteloos! En helemaal omdat je niet weet waarom! En dan mislukt de IUI ook nog...en dat 6x...van de ene kant baal ik dat IUI niet kan bij ons, want elke poging is meegenomen, maar als je daarna nog een stap verder moet is het misschien wel zwaarder...want dan heb je al zoveel teleurstellingen gehad! Petje af hoor! We kunnen er wel goed over praten ja, maar hij is best nuchter en laat het allemaal op zich afkomen, terwijl ik wel vaak wat onrustiger ben. En hij snapt soms niet hoe dat dan voelt... Maar hij schrok woensdag ook heel erg en heeft de terugweg in de auto ook even flink lopen vloeken...gewoon omdat hij er niks van snapte! Hij is gestopt met roken, slikt vitamines enz en toch wordt het elke onderzoek slechter lijkt het... Maar ik probeer hem gewoon te steunen...want ik kan me voorstellen dat hij zich best schuldig voelt al is dat helemaal niet nodig... Wij gaan 25 februari dus een afspraak plannen en de gyn zei ons dat er geen wachtlijsten waren, dus dat scheelt wel weer! Misschien lopen we straks wel gelijk op! Succes meis! Liefs Loesie
he meid, Ja het is voor de man erg vervelend. Het is tenslotte zijn sperma wat slecht is. Maar je wilt ook niet dat hij zich schuldig gaat voelen, het had net zo goed aan jou kunnen liggen natuurlijk. Het is dan moeilijk door te dringen tot de macho-man haha. Weet je wat ook slecht is voor sperma, in een warm bad gaan en strak ondergoed. Mijn man had ook erg slecht sperma toen wij zwanger probeerde te worden van ons zoontje. De gyn zei toen dat we maar beter meteen IVF moesten gaan doen, maar de ronde daarna ben ik toch zwanger geworden, wat een raadsel was voor de gyn. Alles bij elkaar hebben we er toch ruim 2 jaar over gedaan Mijn man is ook ondertussen gestopt met roken en nu heeft hij goed sperma (hij gaat ook altijd onder de douche, hij denkt dat dat zeker heeft meegeteld aan de verbetering van zijn sperma. Hoelang is je man al gestopt met roken? Hier is ook geen wachtlijst dus het zou fijn zijn als we gelijk oplopen. Jullie ook heel veel succes meid, ik ga voor jullie duimen! Liefs Maaike
Hey maaike... Wat fijn dat het sperma van je man goed is! Maar dan toch vreemd he, waarom het dan niet lukt! Je snapt er niks van! Vriendje is eind november gestopt met roken. Ik vroeg hem laatst of hij bij me in bad kwam, maar dat wilde hij dus ook niet. En laatst kwam ik er ineens achter dat hij zijn boxer uit doet als hij gaat slapen! En hij draagt nooit echt strakke hoor, altijd zo'n tussenmodelletje! Maar hij heeft ook wel genoeg zaadcellen (2e onderzoek 22 miljoen) maar hij maakt die antistoffen aan en die zorgen ervoor dat er heel veel afsterft...en daar kun je niks aan doen. Dus da's erg balen! Grappig dat we een beetje tegelijk op gaan lopen! Ben benieuwd! Liefs Loesie
Hoi, Ook bij ons wisten we direct eigenlijk al na de 1e x zaadanalyse dat we afhankelijk zouden zijn van ivf of ivf icsi. Had toen aantal van 0,2 miljoen. Dat was december 2007. Maar omdat manlief ziek was geweest moesten we 3 mnd wachten en kijken hoe het dan was. 2e x was nog slechter. Uroloog etc. geweest, maar kon niets betekenen, geen oorzaak vinden. Afgelopen jaar heeft manlief paar keer koorts gehad en had één keer zelfs helemaal geen levende zaadcellen en 1x sporadisch levende zaadcellen. In december zijn we begonen net voorbereidingen voor 1e icsi dmv de pil micrognon. Half januari zijn wij begonnen met 1e icsi behandeling maar heb deze helaas 2 weken geleden, net voor de punctie af moeten breken ivm overstimulatie. Afgelopen zaterdag kregen we bericht dat we opnieuw zijn ingepland voor de maand mei. We gaan dus weer zitten afwachten. (een woord dat ik ondertussen bijna niet meer kan horen, maar goed...). Enige voordeel is dat het zaad van mijn man dan misschien weer enigszins een beetje kan herstellen. Ook hij slikt al vanaf september vitamine c en zink tabletten, slaapt zonder ondergoed, in bad ging hij al niet en naar de sauna gaan we ook al een half jaar niet meer. Nu dus maar hopen dat het straksjes in mei allemaal wat beter gaat bij zowel hem als bij mij. Groetjes Majo
Ha meiden, wil jullie even een hart onder de riem steken en heel veel succes wensen. Omgeving kan inderdaad vaak niet inschatten hoe het is. Ik vond zelf de behandelingen enorm meevallen, maar het wachten op de uitslag na de terugplaatsing...dat leek steeds langer te duren! Als je het even moeilijk hebt, kom dan gewoon naar het forum om het van je af te mailen, dat helpt echt. Ik stuur je veel positieve energie, en hoop dat het jullie gaat lukken! Groetjes, Aralyn
Hoi Loesie, Heel veel sterkte gewenst de komende tijd, ik hoop dat je het hier een beetje van je af kunt praten. Lotgenotencontact kan heel veel betekenen! Zelf ben ik nadat ik een miskraam kreeg na onze 1e ICSI, niet meer zoveel hier geweest en nu we over een paar weken met onze 2e ICSI beginnen probeer ik zo positief mogelijk te blijven en vertrouwen te houden. Maar het is en blijft soms moeilijk...
Ik kom gauw terug hoor meiden, Lief dat jullie me willen steunen en dat ik jullie natuurlijk kan steunen! Vanmorgen een telefoontje gehad dat ik opnieuw tante ben geworden, broer en schoonzus van vriendje hebben een zoon gekregen... Was wel ff slikken toen ik het hoorde, maar ben ook wel heel blij met mijn neefje! Ga dus ff snel douchen en dan op kraamvisite! Ik reageer snel op jullie! Majo, toevallig dat je ook in Zwolle zit?! Ik doe het in combinatie met, maar zijn ze een beetje lief voor je daar?! Liefs Loesie
Hoi Loesie, Gefeliciteerd met je neefje! Dubbel altijd he... een geboorte bij een ander. Je bent blij, maar tegelijkertijd ook weer verdrietig omdat het bij jullie niet allemaal zo vanzelfsprekend is. Maar ja... das ook normaal allemaal denk ik hoor. Op zich zijn wij wel tevreden over Zwolle. We hebben een leuke arts. Wat wel jammer was bij ons, is dat we bij de echo's 4x een andere arts hadden. Snap ook wel dat het niet altijd dezelfde arts kan zijn, want ze hebben wel meer te doen natuurlijk.... maar 4 verschillende vond ik wel veel van het goeie. De één was eerst wat pessimistich mbt het vele aantal eicellen, de ander de volgende dag weer optimistisch en de laatste keer konden we dus stoppen.... dat vond ik wel wat vervelend... maar ja.... verder bij zwolle wel een goed gevoel hoor!
Hey meiden, Majo, wat balen dat je moet wachten tot mei...waarom is dat dan?! door een wachtlijst?! Want wij zitten dus in Deventer, maar het gebeurd ook voor een deel in Zwolle en onze gyn zei dat er geen wachtlijst was... Mei lijkt zo nog zo ver weg! Ppfff... Balen dat de eerste ICSIpoging is stopgezet... Ik ben soms zo bang dat we het niet redden met de pogingen die we vergoed krijgen en dan moet er ook nog een poging afgebroken worden! Balen dat je zoveel verschillende mensen hebt he! Ik snap er soms ook niks van hoor! Maar we hebben niet zoveel te willen! Annerie, wat ontzettend kl*ten dat jullie 1ste zwangerschap een miskraam is geworden! Dan ben je EINDELIJK zwanger en dan gaat het mis...erg hoor... Heel veel sterkte met de 2e poging en als je wat met ons wilt delen mag dat natuurlijk altijd! Het was inderdaad heel dubbel toen we hoorden dat we een neefje erbij hadden...toen ze ons belde heb ik ook wel even gehuild hoor. Maar we wisten natuurlijk dat het eraan zat te komen, dus we waren er een beetje op voorbereid! En het scheelt dat we zelf nog geen jaar bezig zijn! Ik heb altijd heel sterk het gevoel gehad dat het bij ons niet zo zou lukken en daarom zijn we na ronde 8 naar de ha gegaan. Die heeft gewoon de normale onderzoeken gedaan en daaruit bleek dus dat vriendjes zaadcellen zeer slecht waren. Als alles goed was geweest dan hadden we het gewoon nog zonder hulp geprobeerd, want wij weten ook dat het langer dan een jaar kan duren... Maar nu is gebleken dat we echt hulp nodig hebben ben ik blij dat we gewoon snel zijn gegaan, want nu kunnen we het nog aardig bolwerken! Tot gauw meiden en we houden elkaar op de hoogte! Liefs Loesie
Hallo Allemaal, Aralyn, zag dat je zwanger bent van een tweeling . Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan! Hopelijk volgen wij je allemaal snel . Bedankt voor je 'hart onder de riem', die kunnen we wel gebruiken. Maaike jij je intake begin maart. Spannend he?! Raar toch he... dat je eerst wel spontaan zwnger bent en daarna lukt het niet (meer). Had mijn nichtje ook. 1e kindje spontaan, 2e via icsi. Ik zal voor je duimen [-o< voor een broertje en/of zusje voor je zoontje!! Annerie...jij ook héél erg veel succes meid! Voor jou dubbel zo spannend lijkt me, helemaal omdat je dus al zwanger bent geweest. Dat lijkt me echt erg... doorsta je de behandelinen goed, ben je zwanger, gaat het alsnog mis. Ik duim [-o< echt voor je dat het straks weer raak is, met een goede afloop! In maart dus weer starten voor de 2e keer icsi?! En Loesie... heel herkenbaar jouw verhaal hoor... blij voor een ander maar tegelijkertijd verdrietig voor jezelf. Hoorde vandaag dat een goede vriendin van mij nu 10 weken zwanger is . Ben écht Súper blij voor haar, maar ondertussen ook heel eventjes verdrietig geweest omdat het bij ons niet lukt spontaan. (Hoop wel zóóó dat het bij haar nu goed gaat, zij had ook eerst een miskraam gehad, dus voor haar nu ook súperspannend [-o< ). Hoezo doen ze bij jullie in Deventer dan samen met Zwolle, Loesie? Wat doen ze dan waar? Ik weet eerlijk gezegd niet waarom we pas weer in mei mogen : . Kregen bericht via de post. In zwolle begin je wel maand vooraf met de pil microgynon ter voorkoming van cystes. Daar begin ik dan in april mee. Heb er eerlijk gezegd ook niet achteraan gebeld. Ging er eigenlijk vanuit dat we opnieuw op wachtlijst geplaatst zijn en anders omdat mijn lichaam weer kan herstellen na de overstimulatie ?! Mijn afgebroken poging geldt trouwens niet als eerste poging hoor. Een eerste poging geldt pas bij een voledige behandeling, dus t/m de terugplaatsing. Alles wat eerder stopt is geen poging. We hebben er gelukkig dus nog 3 te gaan Tevens ben ik er sinds vanavond achter (dankzij een topic op dit forum) dat als er cryo's na een punctie ingevroren zijn en deze nadat een poging is mislukt worden gebruikt om terug te plaatsen, dit hoort bij die eerdere poging waaruit de cryo's verkregen zijn. Theoretisch gezien kun je (als je meerdere embryo's kunt/hebt in laten vriezen) dus meerdere pogingen hebben dan de 3 die je vergoedt krijgt via de verzekering ! Was wel blij toen ik dat las.... dacht namelijk ook... heb maar 3 pogingen.... Weet jij trouwens al wanneer jullie precies mogen beginnen Loesie? Allemaal heel erg veel succes Dames! Liefs Majo
Hey Majo, Ze doen het in samenwerking met Zwolle, omdat daar de eitjes bevrucht worden en ook terug geplaatst. Dus de voorbereiding enz doen ze in deventer, de punctie ook en dan gaat vriendjelief als ze bij mij de punctie hebben gedaan en ik lig in de rustkamer, naar Zwolle, daar moet hij zaad inleveren en dan gaan ze daar in het lab de eitjes en zaadjes bij elkaar doen, dan moet hij met de box terug naar Deventer en dan maar afwachten... Voor de terugplaatsing moeten we ook weer naar Zwolle, dus snap niet goed waarom die box weer naar Deventer moet maar goed. Ik word woensdag gebeld door de gyn of we door gaan of niet (NATUURLIJK!) en dan worden we ingepland bij een IVF-verpleegkundige die alles met ons doorneemt en de planning in gaat vullen. Ik moet dan ook waarschijnlijk aan de pil! Tenminste dat stond in de beschrijving... Weet je zeker dat dit nog geen poging is?! Bij welke verzekering zit je dan?! Want heb vaak gelezen dat op het moment dat je met de medicijnen begint de 1e poging is begonnen en al wordt die afgebroken dan wordt dat wel als 1 poging gezien. Ik zelf zit bij Menzis en dit staat er: Extra informatie Een volledige IVF-poging bestaat uit de volgende 4 fasen: 1.u krijgt hormonen die de rijping van eicellen in uw lichaam bevorderen, 2. daarna worden eicellen afgenomen, 3. deze worden bevrucht en in het laboratorium worden embryo's gekweekt, 4. tenslotte worden een of twee embryo's in de baarmoederholte geïmplanteerd Een IVF-poging die wordt afgebroken in de periode vanaf de hormoonstimulatie tot en met een zwangerschap van maximaal 11 weken, gemeten vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, wordt door het vaststellen van het aantal pogingen beschouwd als één poging. Dus dat zou toch betekenen in mijn geval dat er 1 poging voorbij is! Ik wist inderdaad dat die terugplaatsing van ingevroren cryo's nog bij die poging hoort waaruit ze verkregen zijn... Aralyn van harte zeg! Een tweeling, super! Hou ze goed bij je! Fijne avond meiden! Liefs Loesie
Hey Loesie, Inderdaad apart zeg, dat je mannetje eerst naar Zwolle moet op het moment supreme en daarna met de hele 'handel' weer terug naar Deventer en dan is de tp toch wel weer in Zwolle. Dus morgen wordt je gebeld of jullie de icsi willen doorzetten of niet. Hoop dat jullie gauw bij de ivf vpk langs kunnen. Zwolle heeft op dit moment inderdaad geen wachtlijsten zag ik, dus hopelijk kunnen jullie gauw starten! Of ben je dan juist weer afhankelijk van eventuele wachtlijsten in Deventer : In het ivf info boekje dat wij van de kliniek in Zwolle kregen staat: Wanneer een behandeling al tijdens de stimulatiefase wordt afgebroken, wordt deze niet afgetrokken van de behandelingen die uw verzekering vergoedt. Ik ga er dus maar vanuit dat dit zo is. Op de site van Groene Land (waar we verzekert zijn) kon ik niets vinden over wat zij onder een poging verstaan. In ieder geval de 4 punten die jij ook noemt, maar ja....jij schreef er nog een stukje onder.... Misschien dat ik morgen toch nog maar eens een keertje bel voor de zekerheid met de zorgverzekering. Vorige keer dat ik belde (+/_ jaar geleden) wist die muts helemaal niets af van ivf en het aantal vergoede pogingen. Toen moest ze een collega vragen.... dus ben benieuwd Ik hou me in eerste instantie maar even vast aan wat ze in het ivf boekje schrijven, das namelijk iets beter Hoorden net vanavond dat m'n schoonzusje en zwager ook voor icsi moeten gaan. Maar dan w.s. mbv mesa behandeling. Hadden gisteren uitslag van zaadanalyse gehad, waren helemaal geen zaadcellen aanwezig. Vind het erg sneu voor hen. Hij heeft al 2 kinderen uit een eerdere relatie zonder problemen en nu lukt het misschien wel helemaal niet. Hoop zó voor hen dat het wel goed gaat komen [-o< Toedels! Majo Ps: Lees net verderop in het boekje van de kliniek ook nog: Zoals reeds eerder vermeld, wordt een behandeling die vóór de punctie wordt afgebroken niet afgetrokken van de 3 behandelingen die uw verzekering vergoedt.
Balen zeg, van je schoonzus en zwager...ppfff, da's inderdaad vreemd dat hij dan 2 kids uit een andere relatie heeft en dat er nu geen zaadcel gevonden is. Wij hebben ook zo'n boekje gekregen over IVF, maar dat boekje is van januari 2008. Tenminste die van ons. En bij menzis is dat ook pas dit jaar verandert, dat dat ook als één poging telt. Maar ik hoop voor je dat het nog steeds zo is! (en voor ons natuurlijk ook...) Fijn dat er geen wachtlijsten zijn, in Deventer was er ook geen wachtlijst zei hij...dus dat komt mooi uit, want we hebben al genoeg gewacht, wahaha! Liefs
Nou.... heb net even gebeld naar Groene Land Verzekeringen. Eerst veel onduidelijkheid daar..... Tsja... moeilijke vraag blijkbaar. In computer van hen stond een ander verhaal dan in de uitgebreide polis. Ze spraken elkaar daarin tegen. Nadat er 3 collega's zijn gevraagd waren ze eruit: Ze zien het bij Groene Land pas als poging als de eicelpunctie is gedaan. Dus alle afbrekingen daarvoor zien ze (GELUKKIG ) niet als poging. Het hangt wel een beetje af van hoe de kliniek dit declareert bij de verzekeraar. Maar denk dat dat wel goed zit, omdat in het boekje wat wij hebben v/d ivf staat dat zij het bij het afbreken tijdens de hormoonstimulatie niet als poging zien. Als ze dat bij menzis dus anders zien, wist ik het wel....overstappen van verzekering? Weet niet hoe andere verzekeringen dit allemaal geregeld hebben?! Vraag me ineens af.... : stel je hebt 3x een poging gedaan en ze mislukken alledrie....wat als je dan overstapt naar een andere verzekering? Zou je dan weer opnieuw 3 pogingen vergoedt krijgen? Of zou dat helaas niet zo werken? Ben je al gebeld Loesie? Voor wanneer zijn jullie ingepland?
Hey Majo, Wat fijn zeg voor je! Super! Weet eigenlijk niet hoe dat zit met overstappen na 3 pogingen., maar dat zullen we vast wel opzoeken...anders zou iedereen daar misbruik van maken... Wil ook wel heel graag overstappen, maar vriendje zegt dat je een jaar moet blijven?! Dat je aan het eind van het jaar pas over kan stappen. Maar even opzoeken dan! Ik had wel verwacht dat ze niet direct antwoord kunnen geven. Hoe vaak hoor je wel niet dat de mensen er zelf ook niks van snappen! Ben gebeld ja, maar nog geen steek verder. Hij deed heel raar, echt alsof hij ons terug moest bellen. (hij zei letterlijk: Ik zou jullie nog even terugbellen?!?!) dus ik zo...euh, ja we willen graag beginnen met ICSI, ok, dan geef ik dat door aan de IVF-verpleegkundige en dan gaat ze jullie inplannen...ik zeg, en wanneer krijgen we dat te horen?! hij: waarschijnlijk deze week. Ik: en krijgen we een brief, of worden we gebeld? Hij: ja één van de twee... Grrr...ben dus nog niks verder... En nu las ik net op het viva-forum dat er hele lange wachtlijsten in Zwolle zijn! Dat een half jaar tot jaar geen uitzondering was! Terwijl de gyn zegt van niet! Zou dat aan de combinatie liggen! of je alles in Zwolle doet of i.c.m Deventer?! Ga er zo maar eens een topic over openen...ben toch wel benieuwd! En heb op de site van Isala gekeken en daar stond ook 18 weken voor ICSI! Word er niet vrolijker van! Sorry voor mijn geklaag! Liefs Loesie
Hoi Loesie, Wat een vreemde reactie van die man aan de telefoon zeg! :-s Had ook wel even wat vriendelijker mogen zijn! En dat wat die wachtlijsten betreft....ik zag dat het inderdaad in Zwolle 18 weken is op het moment. Ik had van de week op de site van freya gekeken, daar stond nul...maar zag nu net dat die laatste up-date van 2006 was! Snorry! Das wel flink balen als je echt pas over 16 weken terecht zou kunnen! Toen wij laatst met de hormoonsimulatie bezig waren zeiden ze al wel steeds dat ze het op het moment érg druk hadden... Wij mogen ook pas in mei weer terwijl we dus al begonnen waren... dus dat van die 16 weken zou helaas voor jullie wel eens kunnen kloppen! Hoe zijn de wachtlijsten elders dan? Je bent natuurlijk altijd 'vrij' op ergens anders heen te gaan. Weet niet wat er nog meer enigszins in de buurt van Deventer is?! In elk geval heel veel sterkte meid! Enne... je mag hier best eens even flink klagen hoor! Dat geeft helemaal niets! Liefs Majo
Hey Meisie! Geeft niet hoor dat die lijst van 2006 was, haha, kon jij toch nie weten! Maar heb zelf de stoute schoenen aangetrokken en vanmorgen aan het bellen geslagen. Zegt die vrouw van de IVF-afdeling, ja je moet idd zelf bellen voor een afspraak! (dat is dan maar goed ook, dat ik zelf bel!) We kunnen 9 maart terecht voor een intake-gesprek, dus da's al vrij snel. Maar ze zei wel, door alle voorbereidingen ben je al wel 2 cyclussen verder voordat echt ISCI plaats vindt...Zei wel dat ik dat niet zo erg vond, want die voorbereidingen zijn gewoon nodig, maar dat ik iig het gevoel had dat er iets gebeurde! Ik vroeg verder wat de wachtlijsten waren en wat ik had gehoord. Heeft ze voor me nagevraagd en toen zei ze dus die 2 cyclussen voorbereiding en dan werden we ook ingepland, maar zij dacht dat het nog wel mee viel. We weten iig tijdens de intake al meer, want dan kunnen ze ook zien hoelang die voorbereiding duurt en echt opzoeken wat de wachtlijsten zijn... Ben weer een beetje gerustgesteld...9 maart is maandag over een week al! Dus dat schiet op! Heb ook wel naar Apeldoorn zitten kijken, maar volgens mij gaat dat ook weer in combinatie met Zwolle. Dat echte bevruchten en terugplaatsen gebeurt nog lang niet overal. Maar hoe is het met jou dan?! Lukt het wachten nog een beetje, of kriebelt het ook wel weer?! Nog een paar dagen en dan is het alweer maart! Gelukkig maar! Je hebt een mooie slogan onderaan staan, dat is inderdaad een verstandige...anders maak je jezelf gek denk ik! En over die verzekering. Mocht ik nog pogingen over hebben aan het eind van het jaar (wat zo maar zou kunnen na al dat wachten) stap ik dan gewoon over. Als ik dan met ICSI 3 bezig ben en hij wordt eerder afgebroken, kan ik tenminste nog een keer opnieuw beginnen, haha! Ik ga me maar eens ff aankleden! Fijne dag! Liefs Loesie