nee lieverd begreep het niet verkeerd meissie. maar vind dat het jullie veel meer gegunt is!! eerst jullie dan kom ik wel later! en ik vind dat je groot gelijk hebt meissie! Soms snap ik niet waarom mensen niet in zien dat het moeilijk is als je dat hoort en zo! net als het zinnetje wees er niet teveel mee bezig!bloed onder me nagels
Je begrijpt me precies Lieffie dit keer word jullie keeeeeeeer op naar een halfbloedje hihihi: i love them Ja die opmerkingen. Ze zei ook ja bij mijn die en die kan het nog misgaan, want ze is nog geen 12 weken, ja ja dat klopt maar ze zijn toch goed onderweg. Ik zeg zo mag je niet denken, is niet leuk. Zou het niet leuk vinden als je tegen me zou zeggen, ja maar het kan nog altijd misgaan!!!! Ja maar die dacht wel zo, heb haar toen eens verteld hoe slopend die dagen waren, hoe langzaam ze voorbij gingen . Heel blij met die banner maar wat ging dat langzaam en toen stop. Ik zei: maar wacht maar tot je zelf zwanger wil worden of zelf zwanger bent!
Jah idd !mensen denken echt veelste makkelijk!!! zo zei me vader zelfs toen ik het hele verhaal had verteld: meid neem de rust ga lekker op vakantie!jullie tijd komt wel laat het zijn beloop! was echt heel boos
afschuwelijk heh bah bah. Mijn moeder heeft ook ooit een paar keer zo'n stomme opmerkingen gemaakt 1tje: Ja als ik nog een baarmoeder had ( is al vanaf haar 32 eruit heel erg hoor, want ze wilde ook nog graag een 2e) dan zou ik draagmoeder voor jou zijn. Uhum mam dat is het probleem toch helemaal niet pffff 2de: Ja kinderen krijgen is niet zo makkelijk hoor, wij wilden graag een 2e maar ja dat ging daarna niet meer. Ja dat weet ik zelf ook wel na 4,5 jaar. aaaaaah kan me er zo over ergeren als ik er overna denk. xxxxx
begrijpelijk meid!!! Of ze snappen het niet of willen het niet snappen denk ik dan. Hej meissie ik gaat zo lekker slapen! morgen 5 voor 9 weg! Guusje of Truusje op halen
Gatver Elif! Ik vind het naar voor je dat je niet wat meelevender types hebt in je omgeving! Hier snappen we wat je meemaakt en bedoelt. Iedereen in je omgeving zwanger en bevallen leuk hoor, allemaal gegund, maar je gunt het gewoon jezelf het allerallermeest! En je hoeft echt niet blij zijn voor een ander als je zelf al jaren bezig bent! Er is geen enkele reden waarom jij zo lang moet wachten en waarom het zo loopt. Ik hoop voor je dat je heeeel veel cryogeluk gaat krijgen! Dikke Mijsknuffel!
is goed hoor meisje slaap lekker! En op naar guusje of truusje hahaha ik denk aan je! en duim voor je xxx
Mijn schoonmoeder is ook kampioen domme opmerkingen. Eén van de eerste dingen die ze zei na de k*tuitslag van het sperma: 'nou 1 geluk: jullie hoeven je nooit druk te maken om anticonceptie!' Alsof wij er blij mee zijn dat er noooooooit spontaan een kindje bij ons zal komen!!
Dank je wel lieve Mijs!!!!!! Ik gun het gewoon alle MMMeisjes we wachten al zolang! Mijn man zei trouwens in de auto, Elif je datum is toch bepaald. Daar kun je niet tegen vechten. Maar helaas moeten wij langer wachten zegt ie Maar we zijn bezig. Je was zo sterk en positief en nu Ja de angst voor de wachtlijst opnieuw Lieverds wij kennen elkaars gevoel hier, maar voor anderen is het maar gissen naar het gevoel!
Jeetje wat een opmerking!!!!!!! :x:x:x Dat die maar niet voor mij komt staan! Vind het afschuwelijk meid. pfffff
Volgens mij besefte ze toen niet dat er misschien helemaal geen kindjes komen bij ons. Denk dat ze nog niet besefte wat de uitslag betekende. Ben heel erg tegen haar uitgeschoten. Die heeft wel geweten dat ze iets stoms had gezegd. Is al maanden geleden, maar kan er nog boos om worden! Je zegt dat je man je wel begrijpt en dat je ook steun van hem krijgt. Ik heb dat ook. Maar tegelijkertijd heeft hij ook zijn verdriet. En dat vind ik soms wel moeilijk. We kunnen elkaar soms ook verdrietig maken. Heb jij dat ook?
ja ik herken dat heel erg. Vooral laatst die situatie toen Het doet en blijft hem natuurlijk toch pijn doen dat hij nooit kinderen van hem zal krijgen. En natuurlijk had ik daar ook op gehoopt. Maar je kunt je idd ook met opmerkingen soms pijn doen. vooral in een ruzie ofzo. pffff dat is idd wel erg moeilijk. Mannen proberen het te verdringen, die van mij althans. Maar diep van binnen!
Ja, mijn man praat er ook minder over dan ik. Hij stopt het makkelijker weg. En dan herinner ik hem er weer aan door mijn emobuien. En hij heeft inderdaad zijn eigen verdriet dat hij misschien biologische kindjes op moest geven en hij voelt zich naar mij schuldig dat ik door hem in deze situatie zit. Maar ik vind dat we ook wel heel sterk zijn samen: heel dicht bij elkaar. Veel emoties, dus ook veel dichtbij elkaar, met elkaar. Hmm, snap je?
En net als bij jou is mijn man ook wel minder makkelijk in 'niet-biologisch kindje' dan ik zelf ben. Dat is ook wel een spanningsveld vind ik...
ja die gedachte blijft hangen heh. Hij zei vandaag ook we vechten en het komt er. En hij was heeeeeel blij met de zwangerschap, maar had wel ff zoiets het was nóg mooier als het van ons samen was. Maar dat groeit toch wel weg naarmate de zwangerschap, en hij alles meekrijgt. De 1e echo enz. Mijn man zei laatst nog, het spijt me dat je door mij in deze situatie zit. Misschien wil je liever scheiden ( deze depressie heeft hij al vaker gehad, deze angst) Maar dat wil ik echt niet! Hij heeft het er ook vaker moeilijk mee, dat dit eigenlijk volgens ons ( en andere geloven ook natuurlijk) niet mag. En hij ook bang is voor de straf. Maar dan zeg ik ook vaker tegen hem en in mijn gebed. Wat moeten we dan? Scheiden ieder onze weg, naar een nieuwe partner. En dan weet je het ook niet. Terwijl we gelukkig zijn samen? Wij zijn daardoor idd ook veel meer naar elkaar gegroeid. En kan echt niet zonder hem
Lieve Elif, wat lijkt het me moeilijk voor jou en je man! Het is voor hem een heel groot afscheid: geen biologische kindjes. Het is zijn eigen verwerking waar hij doorheen moet. En net wat je zegt, soms gaat het goed en dan is het even weer moeilijk voor hem. Dan ben jij zwanger, super gewenst, maar dan steekt het bij hem: ja, maar niet van mij.... Hij heeft helaas geen keuze. Dat is ook moeilijk. Dat is rouw. Wat jij kan doen, en dat doe je ook zoals ik lees, is hem verzekeren dat je heeeel veel van hem houdt, hem niet kan missen, hem ziet als de vader waarmee je samen jullie kind(eren) wil opvoeden en op wilt laten groeien en liefde wilt geven. Het liefst wil je een kindje VAN hem, maar meer nog: je wilt een kindje MET hem! Hij gaat hoe dan ook de allerbelangrijkste man in zijn/haar/hun leven zijn!
Je beschrijft het precies goed. Ik geloof echt dat het beter gaat als hij dat hartje ziet kloppen enz. En een hele domme vergelijking maar hij zegt het altijd zo ( niet dat een kindje hetzelfde als een hond is heh) BV kijk eens hoeveel ik van de hondjes houdt ze zijn mijn alles, en als ik wat eet moeten zij ook wat eten vind ik. ( dat doet hij dus ook altijd delen met hun hahah) Dus hoe zou ik niet van dat wondertje kunnen houden! Dat wat mij papa gaat noemen. Zo gaat het dus als mijn man mij moreel probeert te geven hahaha
Hihi, ik snap het hoor, hondjes/katjes zijn toch ook een soort van kinderen. Die accepteer je zoals ze zijn. En andermans beesten zijn ook leuk, maar die bij jou in huis die zijn van jezelf en daar hou je het meeste van! en dat is ook niks biologisch aan, hihi! Moeilijk voor je vind ik dat het vanuit jullie geloof/cultuur niet geaccepteerd wordt. Dat schuldgevoel of die verwarring in je beslissing lijkt me ook erg moeilijk, waardoor twijfels steeds even de kop opsteken. Persoonlijk geloof ik dat niet zo, dat het niet goed zou zijn. Elk kind dat in een gezin opgroeit waarbij het ontzettend geliefd is, dat kan naar mijn idee niet fout zijn..... Jullie leven volgens mij in liefde en dat komt ongetwijfeld ook terug in jouw gebeden!
Precies mijs, Ik heb het er ook vaker met mounia over,ken je vast, en die denkt ook hetzelfde als ik. Wat moeten we dan. Maar gek genoeg is mijn angst nu voornamelijk over de cryo,als we dat geluk van goede ontdooiing nu eens niet hebben. Maar dat heeft iedereen. We wachten maar netjes af, eerst de ongi, maandag weer naar het zh voor een bloedtest. En laat het dan maar komen , nod is normaal de 25e maar denk dat het nog niet komt dan, heb nog geen symptomen...