Tips om 's nachts zindelijk te worden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaKitty, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dochter is 4 jaar, 's nachts de ene keer wel droog maar vaak nog niet.
    Ze slaapt daarom nog met luier.
    Al vaak zonder luier geprobeerd, haal haar dan na 3 uur uit bed om te laten plassen, maar dan slaapt ze nog en begiont te huilen omdat ik dr wakker maak en doet dan dus niets...ze is een paar keer droog geweeest (nadat ze dus wel wat weer deed op de wc) en een paar keer nat (dat ze huilde omdat ik dr wakker maakte en niets deed op de wc).
    Ik vind toch weldat het een keer tijd word........

    Tips zijn welkom!
     
  2. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn oudste dochter (nu 4 jaar en drie maanden) is snachts ook nog niet zindelijk. Ook van alles al geprobeert. Van wakker maken en op de wc zetten tot beloningssysteem mbv stickervel.
    Blijkbaar is ze er nu nog niet aan toe. Ik laat het nu gewoon voor wat het is. De tijd zal het ons leren.

    Kwebbel
     
  4. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    idd Kwebbel, misschien is dat wel beter...
     
  5. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Het kan zijn dat ze gewoon nog niet zover is dat ze wakker wordt van een volle blaas. Dat is iets lichamelijks. Ik zou daar niet teveel op gaan pushen. Waarschijnlijk is het over een jaar ofzo wel over. Dan kun je haar een jaar lang elke nacht wakker maken, maar je kunt haar ook gewoon met een luier laten slapen. Uiteindelijk leert ze het wel.
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien haar niet meer laten drinken voordat ze naar bed gaat.

    Mijn moeder zette ons altijd op de wc voordat ze zelf naar bed ging, en dan deed ze de kraan open.
    Dat hielp wel, ik weet het nog goed!
     
  7. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja ik kan ook nog wel wat tips gebruiken zeg! Ik heb een zoontje van 6 en een dochter van 4 die 's nachts ook niet zindelijk zijn. Ik hier in de vakantie met frisse moed begonnen om ze zindelijk te maken 's nachts dat had ik me voor genomen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat bedden, dekbedden wassen en mijn bij mijn dochter was zelfs haar kussen nat :rolleyes: dat je dat gauw zat ben. Dus hier maar weer een luierbroekje om maar wel een kadootje beloofd als ze in de vakantie droog worden. Kwamen ze vanmorgen ineens allebei met een droog broekje uit bed. :) Maar ben bang dat het maar eenmalig is maar we wachten af. Flink geprezen natuurlijk :D Mijn zoontje krijg het zelfs voor elkaar om half 10 nog wakker te zijn en als ik hem dan om half 11 wil laten plassen dan ben ik al te laat. :( Dus ik vind het ook erg lastig en hier inderdaad ook vaak huilen met laten plassen als ze slapen dus dat doe ik ook heel vaak niet als ze een luier aan hebbben.
    Succes hoor wel wanneer ze droog is. ;)
     
  8. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    O jah ik laat ze nooit drinken meer na het avondeten want anders houd het luierbroekje het van mijn zoontje niet eens! :(
     
  9. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    heb je al met een sticker systeem geprobeerd?

    elke nacht die ze droog is een sticker opplakken en eerst na elke week een beloning en dat uitbouwen etc...
     
  10. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    mijn dochtertje is 2 jaar en 8 maanden en al een tijdje snachts ook zindelijk. ze stond op een dag op en wilde haar luier gewoon niet meer zien. ze was gelijk zindelijk en snachts ook. ze wilde persee de luier niet meer om. dat was niet voor prinsesjes zei ze haha!

    snachts hoor ik haar soms naar het toillet gaan alleen.. dan kruipt ze gewoon zelf nog haar bed in. zo schattig
     
  11. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Wij hebben op een gegeven moment haar oude potje weer op haar kamer gezet en gezegd dat ze ook zelf op haar potje kon gaan 's nachts. Ze hield in het begin dan nog wel haar luier aan.
    Ze begon er gebruik van te maken na een aantal dagen en werd na een tijdje steeds wakker met droge luier en natte pot ;)
    Na een tijdje hebben we het potje weggehaald en sindsdien komt ze 's morgens om half 8 naar beneden (ze slaapt op zolder) om een plasje te doen op de wc.
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier in de vakantie nog eens begonnen bij beide meiden. Ze wilden allebei geen luierbroek meer aan in bed en m.i zijn ze er dan ook aan toe. Isa was vanaf de eerste nacht al droog en nu nog steeds. Eva maken we nu nog 's-avonds 1 x wakker om te plassen en is dan de volgende morgen ook droog.

    Beiden hebben ze het stickervel vol en mogen van de week allebei wat uitzoeken...dat hebben ze dubbel en dwars verdiend.

    kwebbel
     
  13. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Niets helpt hier...
    En sinds een week is haar luier elke ochtend weer VOL
    Maar ze is ook net begonnen op school (groep 1) misschien dat het daardoor komt?
     
  14. Hoe is het inmiddels?
     
  15. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Pfff ene keer droog, maar meestal nat (gelukkig nog luier om)
    Mja, volgende week herfstvakantie..als ik het trek met mijn zwangerschap (erg moe en veel pijn) dan zal ik het zonder luier proberen, hopen dat ze dan droog blijft, want anders moet ik snachts het bed gaan verversen ;)
     
  16. machoangel

    11 okt 2008
    31
    0
    0
    Mijn kids 5jr en 3jr zijn overdag helemaal zindelijk beide vanaf de 2,5/3jr en de nachten dat begint nu een beetje te komen.
    De oudste wil gewoon geen luier meer aan en de jongste volgt het voorbeeld van de oudste.

    We laten ze plassen voor ze naar bed gaan ook als ze zeggen dat ze niet moeten stuur ik ze toch naar de toilet, als wij naar bed gaan neem ik ze ook nog even uit bed en dan laat ik ze ook plassen. Soms zeggen ze dan dat ze niet moeten en dan zeg ik; roep je plasje maar even dan komt ie wel (soms zet ik dan even de kraan aan en soms niet) maar tot nu toe succes want het plasje komt toch wel.
    Daarna dikke kus en lekker terug in het warme bedje.

    De ene nacht zijn ze kurkdroog en de andere nacht zijn ze soms nog wel nat, de droge nachten worden uitbundig beloond met een sticker op roostervel de natte nachten is geen sticker. bij 7stickers krijgen ze een euro. (mijn kids zijn razend op centjes dus het werkt enorm ;) )
     

Deel Deze Pagina