Heb ik überhaupt een kans?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mamavanle, Aug 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag echo gehad. Op de echo was een groeiachterstand van 1 week te zien in vergelijking met mijn eigen berekening (dmv ovulatietesten) wel goede hartactie en verder leek alles goed in verhouding en zag alles er goed uit. Het gekke is dat als de termijn van de echo klopt ik een positieve zwangerschapstest gehad zou hebben op 2 weken en 5 dagen wat dus onmogelijk is lijkt me. Afgelopen april ook een missed abortion gehad waar ook eerst een week groeiachterstand was en een traag kloppend hartje wat een week later gestopt was. ( nu geen traag kloppend hartje) Heb ik überhaupt een kans of gaat ook dit kindje het niet redden? Diapauze lijkt me sterk omdat mijn zwangerschapstest wel al positief was. Zien jullie dit vaker?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mamavanle,

lastig om zo te zeggen. Dan zou ik de echo moeten zien. De kans dat het toch goed blijft gaan is zeker aanwezig, maar ik ben het met je eens dat bij 2+5 weken zwangerschap positief testen wel erg vroeg is. Het kan ook altijd zijn dat er bij een vroege echo een paar dagen naast gemeten wordt en het kind een paar daagjes ouder is. Meten bij een vroege termijn kan soms lastig of onnauwkeurig zijn.
    Dus in mijn ogen heb je nog wel een kans hoor, maar ik kan je er niet veel meer over zeggen. Ik duim met je mee!

Groetjes Brigitte

3. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Helaas is toch voor de tweede keer het hartje gestopt met kloppen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mamavanle,

wat ontzettend vervelend voor jullie. Sterkte.

Groetjes Brigitte

Share This Page