Dacht ik dat ik eruit was ondanks dat de naam erg op die van mn man lijkt, heb ik de betekenis gevonden. de vervolgde de gehate niet echt mooi he Toch vind ik de naam super. En het bijbelverhaal over Job vind ik ook heel mooi. Dus het zou ook echt een vernoeming naar de bijbelpersoon zijn. maar in het Engels.. Net zoals Floor is ook weer een minpuntje. wat vinden jullie van de naam Job?
Dat is de reden waarom ik niet voor Leah heb gekozen. Vond een van de betekenissen veel te somber. Maar aan de andere kant, ik ken meerdere hele vrolijke Jobs! Dus als het echt de naam is waar je achter staat, dan zou ik er gewoon voor gaan. Er zijn toch maar weinig mensen die de betekenis kennen!
Ik zou niet naar de betekenis kijken hoor. Ik vind job leuk maar vind jop met een p veel mooier en hipper staan.
Mooie naam. Alleen de betekenis is inderdaad niet heel mooi. Je kunt je afvragen of het je echt uitmaakt de betekenis. Wij hadden de naam Yaël voor een dochter maar dat betekend Geit. Neemt voor mij niet weg dat ik Job een mooie naam vind
Nee het word dan echt met een b. Job hoort met een b vind ik. ik vind de betekenis wel belangrijk. Ik wil geen negatieve betekenis eigenlijk Even over nadenken nog
Job maar vanwege dezelfde reden als sommige andere dames hier zou ik eerder voor jop kiezen. Mijn dochter haar naam heeft ook niet echt een denderende betekenis maar zij is de gene die de naam maakt en niet de naam mijn dochter :-D
Ik vind het sowieso geen mooie naam, maar ik zou ook geen naam met een negatieve betekenis willen. Ook is de naam in het Engels erg vreemd en dat zou voor mij ook een reden zijn om 'm meteen af te laten vallen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het dat betekent. Job was een profeet, een man met een belangrijke missie dus dan kan het (m.i) ook niet dat zijn naam zo'n lelijke betekenis had. Hoe controleer je eigenlijk de betrouwbaarheid van zo'n vertaling?
Ik zou het gewoon doen. Onze dochter heet M.ara. Als je daar de betekenis van opzoekt staat er Bittere, bedroefd. Op andere sites staat juist weer dat het zee is. Ze is ons vrolijke meisje in elk geval! (Mijn naam zou engel betekenen, of ik nou zo'n engeltje ben... )