Onze dochter heeft een naam die bijna niet voorkomt. De reacties zijn dan ook wel heel erg leuk. Iedereen roept, Oh wat een mooie naam, nog nooit gehoord, wat betekend het? We hebben er lang over nagedacht en alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen. Zo'n naam is natuurlijk wel bijzonder en het zal minder snel voorkomen dat er nog eenkindje in de klas zit met dezelfde naam, maar is het niet lastig om het steeds te spellen en het vaker verkeerd uitgesproken wordt en verkeerd geschreven? De voors hebben het uiteindleijk toch gewonnen! Zijn er meer kindjes met een niet vaak voorkomende naam? Ben wel benieuwd! Groetjes *Edit mod: topic verplaatst*
Ja, ook mijn dochtertje heeft een niet veel voorkomende naam en dat is nog zwak uitgedrukt. Vandaar ook dat ik 'm hier niet neerzet, wil immers graag anoniem blijven hier en zodra ik haar naam vermeld ben ik binnen no-time gevonden Ze is nog te klein om al veel ervaring te hebben met mensen die haar naam niet juist spellen, maar denk dat dit zeker nog gaat komen ja De uitspraak is dan gelukkig weer geen probleem. Hier hebben de voors het dus absoluut gewonnen. Haar naam vinden wij erg mooi (en tot nu eigenlijk anderen ook altijd, of ze houden het iig voor zich dat ze de naam niet mooi vinden ) en de betekenis is ook prachtig en past echt bij haar. Mijn eigen naam is een stuk gangbaarder, maar ook ik maak mijn hele leven al mee dat mensen 'm verkeerd spellen hoor, went heus wel
Ik zelf heet Ferduw, vernoemd naar mijn oma en heb altijd wel 2 of 3 keer mijn naam moeten noemen of spellen. Maar vind het niet erg hoor. Leuk toch een aparte naam
mijn zoontje heeft ook een naam die je niet vaak hoort. tenminste niet met deze uitspraak (ksafi jèr). wij vinden de naam nog steeds prachtig!
In nederland komt de naam van mijn dochter ook niet veel voor. Helin wordt heel vaak verkeerd uitgesproken, terwijl het er zo makkelijk uit ziet.
De naam van mijn zoontje komt ook niet vaak voor, alleen het spellen is hier niet zo moeilijk, kan bijna niet fout volgens mij.
Misha wordt in Nederland ook bijzonder weinig gebruikt..(zeker voor een meisje wordt hij niet vaak gekozen)..Tot nu toe veel complimentjes gekregen over haar naam. Mooi, lief, appart, stoer noem maar op...En het past gewoon bij haar, vanaf haar geboorte al..
Ymke hoor je op zich best nog veel, maar meestal zeg je dat als Imke, en wij hebben gekozen voor Iemke. Dus echt met een IE. Daar moet ik mensen nog wel vaak op wijzen, dus achteraf gezien vind ik dat wel sneu. En we kwamen erachter dat het flink zoeken is naar een chocoladeletter in de vorm van een Y!
Ik heb zelf een bijna nooit voorkomende naam Misschien zijn er 3 of 4 van in Nederland. Voor mij betekende dat ik altijd gespreksstof had zodra ik ergens nieuw was. Wat een bijzondere naam, waar komt die vandaan? Nou en dat gaf direct een ontspannen sfeer. Ik heb dus ook wel bewust voor Isabella gekozen. Dat komt hier wel voor natuurlijk, maar toch zegt iedereen ook weer: wat een leuke naam,
Louise komt ook niet zo vaak voor, vroeger wel maar nu hoor je hem bijna niet meer. Ik krijg er ook veel complimenten over.
Leuk, als je je baby een aparte naam geeft. Kun je je voorstellen dat iedereen vroeger maar Dirk, Jan, Klaas, Pieternel of Klazien heette? Tegenwoordig zie je de prachtigste namen. Ik vind het leuk als ouders hun best doen om een bijzondere naam te vinden. Er wordt wel eens gezegd dat een baby zijn/haar eigen naam (+ zijn/haar ouders trouwens ook) zelf kiest voordat het geboren wordt. Klinkt wel zweverig, maar ik vind het op zich wel een mooie gedachte.
Wat wel een nadeel is met een niet veel voorkomende naam is dat mensen het af gaan korten. Zo jammer, daarom hebben we haar niet zo genoemd. Aaliyah wordt dan misschien Ali ofzo. Zou heel jammer zijn en ik zal er ook zeker op letten dat mensen het niet afkorten.
Mijn dochter heet Robyn (spreek je uit als robin), komt ook niet veel voor. Ik heb hem in elk geval nog maar 1 keer gehoord bij een meisje. En ja ze zal haar naam ook moeten spellen, en moeten zeggen hoe je het uitspreekt, maar dat heb ik zelf ook bij mijn eigen naam en ik heb dat nooit erg gevonden.
mijn dochtertje heeft ook een niet veel voorkomende naam..in nederland al helemaal niet..maar in turkije ook niet. (we wonen in turkije) en krijg er vaak positieve reacties op. maar aaliyah is volgens mij in de islamitische wereld een best veel voorkomende naam..maar wellicht in nederland inderdaad niet zo. Hij staat bijna op alle islamitische namen lijsten..
HII HI HI! Oh, ik moet even lachen hoor! Zo'n mooie naam inderdaad, en dan afkorten tot Ali! Verschrikkelijk!
Irem heb ik tot nu toe bijna niet gehoord. Wij vinden het een prachtige naam omdat het een combinatie is van mijn naam en die van mijn mannetje. Melissa is haar 2de naam en die komt wel vaker voor maar dat vinden wij helemaal niet erg. Wij krijgen ook veel complimentjes over haar naam