Zo veel moeite om een leuke jongensnaam te vinden. Mijn hoofd wordt er gek van! Nu kwam mn vriend aan met de naam maik. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vraag me af waarom het niet gewoon gespeld wordt als Mike? Verder vind ik het niet zo'n mooie naam maar ook geen verkeerde.
Maik of Mike naar mijn idee hetzelfde gewoon kiezen wat je leuker vind. ik vind de naam niet echt voor deze generatie denk ik? maar dat is mijn mening
Ik vind Mike dan ook leuker, Maik is weer zo'n 'verzonnen' naam. (Niet lullig bedoeld). Ik zelf krijg ook een jongetje... En ik zou graag de naam Mick geven maar vriendlief vind dat niet mooi. Dus gaan we voor een andere mooie uiteraard. Dus misschien is Mick iets voor jullie?
Prima naam. Stoer. Ik ken een Maik en een Mike. Nooit echt verbaast over de schrijfwijze. Net wat je gewend bent. Beide wel hetzelfde uitgesproken.
"Haaaaaai, Maik de Boeeeewrrrr.." Dat komt gelijk in me op. En dan zie ik hem ook voor me. Weet trouwens niet eens of dat negatief of positief is hoor, vind het geen stomme vent!
Ik zou eerder voor Mike gedaan. De uitspraak van Maik is harder en korter. Alhoewel het door de meeste mensen hetzelfde uitgesproken zal worden. Als het voor jullie de naam is, moet je je niks van andere meningen aantrekken en daarvoor gaan
Mee eens, ik vind het niet zo mooi klinken. Ik denk bij Mike / Maik aan het Engelse woord voor microfoon, plus bij Maik denk ik gelijk aan Maik aan Maik de Boer, nogal een heftige associatie Mick vind ik dan een leukere optie!