Wij zouden graag ons zoontje met de tweede (of derde) naam vernoemen naar een Elisabeth. Ik verwacht dat ons zoontje een Hebreeuwse eerste naam krijgt, zou voor een tweede naam dan Elisa kunnen? Of is dat toch teveel voor een meisje? Of hebben jullie betere ideeën?
Elias dan heb je gehutseld met de naam Elisa maar qua uitspraak vind ik Elisa wel weer lijken op elijah ( eelijsja) dus bij ons zou dat ook een kanshebber zijn.
Elisa vind ik echt een meisjesnaam. Elias of Elijah ('ielaaidjaa' wat mij betreft) vind ik dan beter voor een jongen. Of Abel, Bas of Seb maar dat is een stuk minder duidelijk.
Bedankt voor de reacties! Elias is wel een goed alternatief, denk ik. Vanavond eens aan m'n man voordragen. Wil het ook niet te ver gezocht hebben, als ik uitgebreid uit moet gaan leggen hoe we de vernoeming bedacht hebben vind ik het effect een beetje weg... 😉
Elias klinkt meer als elisabeth maar Elijah vind ik ook heel mooi. Onze dochter heet Elisa dus dat zou ik dan weer niet bij een jongen doen, maar het kan geloof ik wel..
Elisa is echt een meisjes naam als je het mij vraagt. Zou dit voor een jongen ook heel vreemd vinden. Elias is leuk!
Als het een 2 de of derde naam is kan elisa best. Ja hoort bij jongens ook vaak maria. Dus waarom noet
Het klinkt aardig unaniem! ☺ Ik word er ook steeds enthousiaster over. Leggen jullie de klemtoon bij Elias dan op de e of de i? Vind Elijah ook wel mooi, maar klinkt gelijk zo engels. Klinkt bij de rest toch minder mooi.
Dat laatste wat je zegt vind ik dus ook. Daarom heeft onze dochter gewoon als 2r en 3e naam de voornamen van 1 oma maar ook van 1 opa, en ons zoontje krijgt dat ook maar dan net de andere. Dus beide 1 naam die van het andere geslacht is. Maar het is een vernoeming, niet de voornaam en wanneer gebruik je het of word het uitgesproken? Wij vonden de symboliek belangrijker dan het te gaan vervormen.
Ik dacht ook meteen aan elias. Zelf Ieg ik meteen de klemtoon op de e maar als je het meer op elisabeth wil laten lijken kan je de klemtoon op de i leggen maar persoonlijk vind ik het mooier op de e.