Zomerstop en gonal f over

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maryjames, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb vanochtend begrepen dat er een zomerstop is en dat iui nr 4 pas in augustus weer gepland kan worden. Nu heb ik gonal f over van de vorige ronde. Met 75 eenheden kan ik nog 4x prikken. Kan ik dat gewoon doen ter stimulatie van de groei van follikels. Deze maand moeten we het zelf proberen en ik wil de kans vergroten door (stiekem ) gonal f te spuiten. Zal dat zin hebben denken jullie?

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik zou zelf nooit Gonal-f zonder overleg met een arts spuiten, nee.
    Je weet niet hoeveel eitjes er rijpen en of ze uiteindelijk allemaal springen of evt. een cyste worden.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heel onverstandig om zelf te gaan dokteren.

4. lana1989

lana1989 Lid

3 jul 2016
    79
    0
    0
    Ik kan pas weer in september komen voor de 2e IUI ivm mijn eigen vakantie en de zomerstop ik zou het zelf nooit doen zonder overleg met de arts is volgens mij best gevaarlijk...

5. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Jullie hebben gelijk..

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap je gedachten maar ik zou het niet doen. Al zou ik het zelf ook overwogen hebben hoor, je weet alleen nooit wat het van binnen precies doet.

7. Ik ben de enige, maar ik zou het wel doen ;) Als ik altijd naar artsen had geluisterd, had ik nu geen dochter gehad. Waar ik in dit geval wél rekening mee zou houden, is dat 4 keer spuiten echt heel weinig is. Stel dat er een follikel begint te groeien en weer stopt omdat die hormonen niet meer binnenkomen, dan zit je straks met een cyste en duurt het nog véél langer voor je weer met een nieuwe behandeling kunt starten..

8. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ik snap het. Risico is wat dat betreft te groot. Een maand van de hormonen af is ook wel goed denk ik. :)

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel, maar een maandje is zomaar om en gaat je vast nog verrassend goed doen!

Het risico op of overstimulatie of een follikel dat niet springt en dat vervolgens een cyste wordt is flink aanwezig en dan zit je straks in 2 maanden rust met de pil..

Zeker als het alleen maar om vergroten gaat (ik begrijp dat je dus wel een kans hebt?) zou ik het niet doen.

Succes!

Deel Deze Pagina