Hallo dames, Helaas kan ik nog niet mee praten over zwangerschappen en kids....Ben nu bezig met ICSI deel 2. Heb vanochtend een echo gehad en wat bleek, zat er een follikel van 33mm. Vond het maar zo raar, ben 6 weken aan de pil geweest en heb al 14 injecties gehad en nog steeds zo'n grote follikel. Advies is nu om nog een week door te spuiten en volgende week terug te komen. wie heeft dit wel eens gehad?? En wat was het advies? Hoop namelijk wel dat die follikel binnen nu en een paar dagen gaat knappen.... Hoor graag van jullie. Heel veel liefs van mij
Zo groot is het toch eerder een cyste lijkt mij. Bij follikels van ongeveer 20mm doen ze normaliter de punctie. Ik begrijp dat jij maar 1 follikel hebt? Volgens mij snap ik het niet helemaal?
Sorry voor de onduidelijkheid. Was de bedoeling dat alles rustig was en klein zodat ik kon starten met de menopur. Er is op dit moment 1 follikel aanwezig rond de 33mm. Was mooi geweest als er geen grote follikels aanwezig waren... Vindt maar raar dat een follikel door blijft groeien en groter wordt terwijl ik de anticonceptie pil slik en de decapeptyl injecties spuit
Ah nu snap ik het, je uitgangsecho was niet goed en daar was een follikelrest op te zien. Waarom hebben ze je dan gestart voor die cyste (want dat lijkt het nu te zijn) weg was? Kunnen ze hem niet aanprikken? Of menstruatie opwekken in de hoop dat follikelrest weg gaat? Lijkt mij geen goede uitgangssituatie om een ICSI behandeling mee te doen zo. Wat zegt je gyn ervan?
Dan is het inderdaad een cyste en geen follikel. Die kan helaas alles in de war schoppen, hormonaal gezien. Ik hoop dat 'ie krimpt, als je nog een week langer Deca spuit. Als dat niet zo is, kan het zijn dat de behandeling vertraging oploopt, omdat je dan misschien niet eerst verder mag met de stimulatie. Ik hoop op goed nieuws voor je, succes!
Ja klopt uitgangsecho was niet goed. Gynaecoloog heeft duidelijk aangegeven dat dit een follikel was , ook heeft zij aangegeven dat de follikel zsm kleiner moet worden of zelf moet gaan knappen Eerder kan ik niet beginnen met de menopur , aangezien je dan de kans hebt dat je maar 1 follikel gaat rijpen voor de punctie en dat is nou net niet de bedoeling. . Zij hebben hier ook niet op kunnen inspelen aangezien ik nu pas voor de uitgangsecho kom. Het zit namelijk zo dat ik de anticonceptie pil samen met de decappetyl spuiten op menstruatie dag 1 ophaal bij de apotheek en op dag 3 aan de slag ga met de medicatie. Eerder hoef ik niet bij de gynaecoloog te zijn. Maak mij nu wel zorgen aangezien dit mijn 2e icsi behandeling is en hiervoor ook al pech heb gehad. Daarnaast heb ik al 7 iui behandelingen gehad. Het wordt langerzamerhand een lijdensweg ......
Ben inmiddels geweest, zaten blijkbaar 2 follikel-cystes. Gyneacoloog had maar 1 gecommuniceerd. Maar ze zijn veel kleiner geworden dus mag vanavond starten met Menopur. Blijft allemaal spannend....
Altijd hoop houden!! Wij hebben 41x IUI gedaan....6 miskramen. Toen een ICSI, zwanger bij eerste terugplaatsing maar miskraam. Daarna een cryo terugplaatsing...mislukt....onze laatste cryo is niet goed ontdooit. Daarna ICSI 2. Eerste terugplaatsing raak en het lijkt nu goed te gaan... Altijd hoop houden, tot het tegendeel bewezen is en de artsen er ook geen vertrouwen meer in hebben. Pas dan mag je de hoop verliezen.