Jep hier 2 zwangerschappen en beide keren was er wel iets. Hopelijk blijft het me dit keer bespaart maar dat zal wel niet...
1e zwangerschap heeft mij een kies gekost! Had sinds ik zwanger was ontzettend pijn in mn mond, zat er een zenuw tegen de kies te drukken.. Kies eruit, pijn over! Hier klopt het praatje dus wel haha!
Bij mij is het onzin. Dit is mijn 3de zwangerschap en overal waar ik last van had, was al voor de zwangerschap bezig
Had altijd een ijzersterk gebit, aldus mijn tandarts. Tijdens mijn zwangerschap moest ik ook een wortelkanaalbehandeling ondergaan en na de bevalling bleek ik 6! gaatjes te hebben.
Dit "praatje" komt doordat veel zwanger vrouwen misselijk zijn en daarbij overgeven. Vervolgens poetsen ze meteen hun tanden ivm de smaak. Hierdoor beschadig je het tandglazuur door je tandenborstel en ben je gevoeliger voor gaatjes.
Wat een onzin. Nog nooit iets aan mn gebit gehad ook niet tijdens de zwangerschap. Goed poetsen en 2 keer per jaar naar tandarts daarmee blijft mijn gebit in topconditie
Ik denk ook dat het aan de staat van je gebit ligt. Ik denk niet zo zeer dat je tanden verzwakken als je zwanger bent. Maar wel als je al zwakke plekken had in je gebit dan kan het gestimuleerd worden door een zwangerschap dat het nog slechter word. Zoals ik met mijn (arme hahah) kies. Ik heb verder ook een ijzersterk gebit dus verder geen problemen. Maar ja dat zorgenkindje is die kies altijd al geweest
Hier niet. Bij allebei de zwangerschappen totaal geen last gehad van mijn gebit. Tanden en kiezen keurig in orde. Wel hebben de zwangerschappen mij twee katten gekost . Tijdens de zwangerschap van Aiden werd onze kat van 14 jaar ernstig ziek en overleed. Tijdens de zwangerschap van Finley ontsnapte tijdens een ijskoude winterweek onze 9-jarige binnenpoes. Buiten totaal niet gewend. Ze werd na een week dood teruggevonden .
Bakerpraatje denk ik. Mijn overleden schoonmoeder heeft 14 gekregen. 12 zijn volwassen geworden. Toen zij overleed had ze met haar 73 jaar nog een compleet punt gaaf gebit. Denk meer dat het met een soort aanleg te maken heeft slechte tanden en kiezen. Natuurlijk gebitsverzorging speelt ook zeker een grote rol. Mijn zusje is haar gebit al kwijt nu net 40. Ik ben 41 en heb nog al mijn tanden en kiezen. Klopt heel hart af. Wel zit overal een vulling in.
1e Zwangerschap: Twee gaatjes ( heb nooit gaatjes) En een wortelkanaalbehandeling omdat er een kies afgestorven was en is gaan ontsteken. Deze 2e zwangerschap: Mag volgende week heen voor een wortelkanaalbehandeling omdat er wederom een kies was afgestorven en deze is gaan ontsteken. Dus voor mij echt geen fabeltje maar werkelijkheid haha
Mijn verstandskies is wel doorgekomen terwijl ik hem vorig jaar heb laten zitten want het zou nog een paar jaar duren. Dus wat dat betreft!
Haha, jij kreeg er 1 bij . Poetsen en flossen doe ik altijd goed, dus nu ook. Ga (minimaal) 2x per jaar naar de tandarts. Tijdens de laatste controle (september) zei hij dat het er goed uit zag en dat ik het goed bij hield, had zelfs geen tandsteen. Maar zal idd ook wel aanleg zijn.
Mijn tandarts complimenteerde me juist dat mn gebit er zo goed uit ziet tijdens de zwangerschap. Dat zag hij meestal wel anders. Vooral tandvlees word aangetast. Geen last dus gehad van kwaaltjes in mn mond.