Elk kind kost je een kies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Korenbloem86, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    nou ik geloof er ook in bij mijn zoontje kies kapot en nu weer 😑

2. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Grappig dat degenen die het niet hebben gehad het onzin vinden en degenen die het wel hebben gehad erin geloven :D

Ik geloof wel dat een zwangerschap invloed heeft of kan hebben op je gebit. In mijn geval zeer zeker, man man wat een ellende. Inmiddels paradontitis en ook drie wortelkanaalbehandelingen verder, vierde zwangerschap :(

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn kies van de eerste zwangerschap is een beetje herstelt. Nu verdwijnt het laatste deel dat nog echt mijn kies was. iig mazzel dat het dezelfde is :p

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vier zwangerschappen (twee kinderen) en mijn gebit is nog prima in orde.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik kreeg er juist kiezen bij, haha.
    Alle 4 mijn verstandskiezen zijn twee aan twee doorgekomen in mijn zwangerschappen.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Nou ik ben geen kies kwijt ofzo maar wel veel gaatjes rijker. Bij mijn dochter 6 en deze x 8!😨 hiervoor nooit gaatjes gehad dus komt echt Door de hormonen.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.604
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik geloof er zeker in.
    Tot mijn eerste zwangerschap had ik vrijwel nooit klachten.
    Bij mijn tweede zwangerschap een wkb gehad.
    Tijdens mijn derde zwangerschap een stuk glazuur van mijn ondertand en een stuk van een kies.
    Vorige week een kies eruit laten trekken want die was zo vergaan dat er geen eer meer aan te behalen was.
    Nu staat er het plaatsen van een kroon op de planning voor weer een andere kies pff

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik denk wel dat zwangerschap en alle bijkomende hormonale veranderingen e.d. wel wat doen op je gebit/speeksel en de kans op problemen vergroten.

Het viel bij mij mee, denk ik. Bij eerste en tweede zwangerschap nergens last van. De derde, met hyperemesis gravidarum en dus slecht poetsen (en veel maagzuur tegen de tanden), heb ik 3 gaatjes aan over gehouden, nadat ik al 15 jaar zonder gaatjes was.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee helemaal niet! Mijn tandarts zei wel versteld te staan hoe goed mijn gebit was na de laatste zwangerschap. Kennelijk is dat toch slechter..

10. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker wel. Hele fikse ontsteking met WKB ten gevolg. week erna toen de behandeling werd afgemaakt nog eens drie gaatjes laten vullen. nu staan er helaas nog 2 wkb te wachten en nog een stuk of drie gaatjes.

11. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb elk semester al in de stoel gezeten om te boren hoop nu dat ik dit derde semester niet naar de tandarts hoef :(

12. B3lle

B3lle Lid

21 jan 2015
    59
    10
    8
    NULL
    NULL
    Ben vandaag 17 weken zwanger en vorige week ws er nog niks aan de hand gelukkig haha. Tandarts gaf aan dat ik wel wat geïrriteerd tandvlees had en dat dit wel vaak voor komt tijdens zwangerschappen. Je tanden kunnen er volgens haar wel onder lijden en met die reden mag ik ook al weer over drie maanden naar de mondhygiëniste om het allemaal nogmaals schoon te maken. Ik was toch blij dat ik nu niks had, want na 8 weken lang tien keer per dag overgeven ws ik toch bang dat er van mijn tanden niks over zou zijn gebleven.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb zelfs nog nooit gaatjes gehad dus deze stelling is hier al helemaal niet van toepassing :)

14. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee ik heb ook niks aan m'n tanden gelukkig, vierde zwangerschap nu.

15. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik heb nog geen gaatjes gehad maar me tanden zijn wel poreuzer en komen wel stukjes af tijdens me zwangerschap, dus geloof wel dat zwangerschap iets met je tanden doet

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier tot nu toe niks gehad gelukkig. Anders zou ik al 5 kiezen kwijt zijn :p

17. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Nee dat is echt een fabel. Het enige wat je kan krijgen is bloedend tandvlees. Gewoon goed blijven poetsen en stokers gebruiken om tandvlees in zo goed mogelijke conditie te houden.

18. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik ben vorige week bij de tandarts geweest. Tot nu toe ziet mijn gebit er nog uit als vanouds. Ik heb wel ineens 2 gaatjes, die had ik nooit. Ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina