Elk uur aan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annelke, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Heeft er iemand hier ervaring mee?

Ik ben nu een week bevallen, mijn moedermelk is goed op gang.
    Toch heeft mijn kindje elk uur honger.
    Ik heb al eens geprobeerd om 1 borst per 3u aan te bieden zodat ze de achtermelk goed krijgt. Echter helpt dat niet.
    Ze komt ook goed bij dus dat is ook zeker het probleem niet.

Iemand tips/ervaring want de vermoeidheid begint zwaar te wegen.

Oja, een speentje helpt ook niet. Dat wil ze niet tenzij na de voeding voor eventjes dan toch.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was dat in het begin ook, dus legde ik ieder uur aan... Ging vanzelf over. Ik lette wel op dat ik beide borsten aanbood, en dan telkens bij een nieuwe voeding eerst de borst die de vorige voeding als laatst was.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    De eerste dagen/weken is het niet zo gek dat je kleintje vaak wil drinken. Dit wordt waarschijnlijk vanzelf wel minder. Dan gaat ze minder vaak drinken en grotere porties. Het is even bikkelen ;)

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik vond vooral de eerste 6/8 weken bikkelen. Daarna wordt het steeds makkelijker. Nu is hij 4 maanden en ben ik heeeeel blij dat ik het heb volgehouden die moeilijke periode :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Borstvoeding werkt niet zo als flesvoeding. Begrijp dus niet goed hoe je bij die 3 uur ertussen komt.
    Borstvoeding mogen ze onbeperkt hebben in tegenstelling tot flesvoeding. Je kindje regelt dat helemaal zelf. Het is inderdaad vermoeiend als ze elk uur wil, maar zo komt je borstvoeding wel goed op gang. Wat de rest ook aangeeft, ze zal vanzelf meer tijd ertussen laten. Ze is ook nog maar net een week oud.

Ik heb beide kids altijd op verzoek gevoed en niet op de klok. Inderdaad wel zwaar en vermoeiend. Maar dat beterde dus met de tijd.

6. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik voed op vraag hoor :)
    En ik bedoel met 3u dat ik aan het blokvoeden ben zodat ze ook goed de achtermelk krijgt. Want heb schrik als ik elk uur en andere borst geef, ze enkel de voormelk krijgt.

7. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Het is niet zo verstandig om tijdens de eerste 6 weken al te gaan blokvoeden. Dit is niet zo goed voor je productie op langere termijn. Ook schijnt het verhaal over voor- en achtermelk wat achterhaald te zijn.

Mijn tip: ga gewoon mee in het ritme van je kindje. Ze is nog maar een weekje oud! :) In de buik was ze ook gewend om continu kleine beetjes te kunnen drinken. Er gaat vanzelf wat meer ritme in komen. Hoe meer je je er aan over geeft, hoe makkelijker het is. Gewoon niet op de klok kijken, maar alleen naar je kindje.

Hoe voed je verder? 1 of 2 borsten per keer? Is ze goed wakker tijdens het drinken? Hapt ze goed aan en drinkt ze gulzig?

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn zoontje wil nu nog steeds vaak om het uur weer drinken. Mijn tip: maak het niet vermoeiend. Ga tijdens een voeding lekker op bed liggen of op de bank zitten. Doe het huishouden enkel als je er echt tijd voor hebt en begin met de belangrijkste dingen zodat je daarna de rest weer zonder schuldgevoel kunt laten staan. Iedereen begrijpt heus wel dat met zo'n kleintje je huis er niet blinkend schoon bij ligt.
    Ik maak het me tijdens een voeding gemakkelijk op de bank. Kussens in mijn rug, lekkere houding, kind aan de borst, ik wat doen op mijn telefoon of laptop, filmpje kijken, spelletje spelen, noem maar op. Zo is er niets vermoeiend aan ieder uur voeden. Eerder het tegenovergestelde, ieder uur een verplicht lui relaxmomentje doet een pas bevallen mens goed ;)

9. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien zijn het ook krampjes he..dan hebben ze ook gewoon zuigbehoefte en lekker melk in de buikjes nodig. Wie weet is het volgende week al minder. Blijf wel gewoon mee gaan met ritme van je kindje en maak t jezelf even makkelijk wat er al word gezegd. Ik herken dit van m'n oudste zoontje. Was ff pittig maar heb nooit melk tekort gehad haha. Suc6

Deel Deze Pagina