toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happymama, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hey

ik merk dat mijn toeschietreflex minder word !!! eerst had ik regelmatig tussen de voedingen door een toeschietreflex nu niet meer .
    als mijn zoontje gaat drinken aan de 1e borst dan komt ie vrij snel, begint hij aan de 2e duurt t heel lang, hij zuigt kei hard en slikt niet dat is pas als ik een toeschietreflex heb .
    nu heb ik al neusspray gehaald zodat hij dan bij de 2e borst miss eerder komt maar das helaas niet t geval ....:(
    ook heb ik t idee dat me borsten niet zo vol meer voelen maar als ik kolf kolf ik toch rond de 120-150 cc.
    is dat trouwens ook voldoende ???

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ben jaloers op je kolfopbrengst ik kolf maar 90 per 4 uur, verder weinig tips behalve relexen en warmte.

3. happymama

haha van relaxen is hier geen sprake met een kind van 2 en eenhalf hihihihi

4. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Nou... precies t zelfde hier!! Mn dochtertje is 3 maanden nu, ik voel leeg en voel mn toeschietreflex nauwelijks nog!! En eerst deed t gewoon pijn, spoot eruit :p tis ook nooit goed he ;)
    Maar goed, schijnt dat je t op den duur minder voelt maar t er nog wel is... kolf opbrengst hier is hetzelde. Denk dat dat wel genoeg is... Met live drinken komt er toch iets meer denk ik!!
    Hoe vaak komt je zoontje??

5. happymama

hij komt om de 3 en heel soms 4 , toen straks heb ik m wel wakker gemaakt na 4 uur en 15 min , bang dat me productie terug loopt haha

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Volgens mij is het normaal dat je de toeschieter nu minder goed voelt, dat je nu minder toeschieters tussendoor hebt en dat je welicht minder grote hoeveelheden meer kolft. Hier loopt de bv als een tiet ;p en ik voel de toeschieters nu minder goed. Ik lek tussendoor nog maar amper. En de kolfopbtengsten zijn nu wellicht minder enorm omdat het allemaal goed op elaar afgestemd is.

Dames, julie zijn zo te lezen goed bezig!! :)

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is inderdaad normaal.
    De eerste 3 maanden lijkt er wel een klok op je borsten te zitten als het weer tijd is krijg je al een toeschietreflex.
    Dit verdwijnt, maar dan heb je écht nog genoeg voeding hoor!

8. happymama

ow ok . ik wist echt niet dat dit minder werd , en idd lekken doe ik ook niet meer zoveel alleen snachts als er dus echt een dikke 5 uur tussen zit

9. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Als je borsten niet meer vol voelen betekend het eigelijk dat de vraag en aanbod goed ingesteld is ! Geen zorgen.

Ik voel mn toeschietreflex ook niet meer zo heftig alleen de eerste die voel ik daarna loopt het gewoon.

10. fafa

fafa Niet meer actief

heel normaal :) no worries

je borsten moeten "leren" wanneer ze daadwerkelijk melk moeten geven. Voor alle zekerheid (beter teveel dan te weinig) is het in het begin bij het minste of geringste. Als je aan voeden denkt, een foto van je kindje ziet, bij een per ongelukke aanraking van je tepel, of gewoon na een bepaalde tijd.

Pas later wordt dit systeem langzaamaan ingeregeld, en schiet je alleen toe als je kindje daadwerkelijk drinkt.

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Erg he, hoe borstvoeding je soms zo onzeker kan maken!! :p
    Ik heb er nu ook eens goed opgelet... maar mijn toeschietreflex voel ik bijna niet meer... en eerst zat er idd een klok op!! Ik hoefde er maar aan te denken of de 3 uurtjes waren om en hoppa 't spoot er uit haha.
    Maar wat fijn, dat dan na 3 maanden eindelijk vraag en aanbod is ingesteld ;) Ik dacht dat het nooit goed zou komen hahaha.
    En leuk he, hoe borstvoeding kan lopen als 'n tiet :D:D

12. happymama

fijn om dit zo allemaal te lezen , dit is denk ik de reden waarom t bij me dochter toen is mis gegaan ! te onzeker terwijl ze wel aankwam , maar ze huide ook heel veel . onze zoon huilt niet veel en dat maakt je al een stuk zekerder en t is een hele brok al 7 kg hahaha .

Deel Deze Pagina