Wanneer geboortekaartjes uitgezocht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje80, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Ik vroeg me eigenlijk af wanneer jullie het geboortekaartje hebben uitgezocht?

Liefs Petra

2. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ehh we gaan het nu eerder doen.
    Maar bij onze dochter hebben we een dag na de geboorte , de kaartjes uitgezocht in het ziekenhuis.

Beetje laat :oops: maar wel mooie kaarten geworden :D

3. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    hihi, das inderdaad errug op tijd. Ik wil nl het liefste morgen nog van die boeken ophalen bij de drukker, alleen heb ik het gevoel dat dat nog een beetje vroeg is.

Liefs Petra

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij zijn er vanaf van de week druk mee bezig. Omdat de drukker het zometeen heel druk heeft ivm de feestdagen en wil nu alle aandacht aanons kunnen besteden anders hebben ze het geloof ik een week of 6 van te voren.

We willen graag op een oud hollandskaart de foto af laten drukken in de kleuren van oud holandse foto(ben de naam even kwijt). Wie heeft dit al eens gedaan? en kan me een voorbeeld laten zien?

5. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij zijn er nu mee bezig, en ik ben 20 weken.
    Wat betalen jullie er gemiddeld voor???
    Heb een heel mooi kaartje gevonden, en die kost 190 euro voor 50 stuks en 170 voor 25 stuks. Ik vind dit best duur!

6. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik maak ze zelf had er een gemaakt maar vind m eigenlijk niet leuk genoeg dus moet toch wel op gaan schieten hahah

7. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Wij gaan ze ook zelf maken, als we maandag weten wat het is dan gaan we goed over een naam bedenken.

Ja we hebben al wel wat namen maar ik ben er nog niet tevrede mee :)

Kijk ik vind het heus niet erg om zo veel geld uit te geven voor onze wonder :p

Maar wat word er meestal met kaartje gedaan als ze een poosje bij iemand in de la liggen :( juist ze gaan de prullen bak in :(

Nou dan koop ik toch liever een paar leuke kleertjes voor mijn baby. :)

Liefs Manon.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Een week of twee geleden heb ik op een site gekeken. Ik vond daar een leuk kaartje en ik heb het serienummer opgeschreven. Ik ben niet zo van weet ik veel hoeveel boeken doorspitten.

Ik vond een kaartje met een eigen foto ook wel leuk, maar dat schijnt er duur te zijn. Van iemand op zwangerschapszwemmen hoorde ik dat zij 300 euro kwijt zou zijn. Dat vind ik het niet waard, dan koop ik liever nog iets voor de baby.

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind het belachelijke bedragen die ze vragen. ik ben al helemaal niet van de kaarten sturen. kerst doe ik ook niet.
    ik wil best mensen sturen waar ik close mee ben, maar om mensen te gaan sturen die ik nooit zie, en waar je nooit bij over de vloer komt?
    ik vind geboortebedankjes ook leuk, aangezien wij waarschijnlijk een geboortefeest gaan geven, en dan iets leuks met suikerboontjes en naamkaartje. vind ik veel leuker.
    maar ik heb een goede vriendin gevraagd om een leuke schets te maken, en daarvan maken we dan een kaartje. bij copieer winkels kunnen ze vaak ook hele leuke dingen maken.

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb een kaartje wat ik leuk vind laten scannen. Met Paint Shop Pro ga ik dat bewerken en er een kaartje voor onze baby met onze namen enzo ervan maken. En als ik dat bestandje naar de copyshop breng dan kost het voor 25 kaartjes iets van 50 euro. Toch een stuk goedkoper dan 170 euro!!!!!
    Inclusief envelopjes en postzegels zijn wij dan nog geen 70 euro kwijt schat ik.

11. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Bij geboortepost.nl kun je kaartjes (evt ook met eigen foto) voor 1,50 inclusief postzegel bestellen.
    Ze hebben echt allerlei mogelijkheden, en je hoeft ook niet te haasten want als je ze bij hun voor 14.55 uur besteld, dan worden ze de volgende dag al bezorgd!
    Ik zou zeggen neem een kijkje op hun site wie weet is het wat!

Succes!

12. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Wij hebben een kaartje gezocht en hem zelf helemaal nagemaakt het heeft ons echt een hoop geld gescheeld.

We waren voor 25 inclusief klaar

Schoonpapa heeft een eigen zaak en daar laten we dan de postzegels zetten

13. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik heb ze gisteren besteld, dit meer omdat de kleine 2de kerstdag verwacht wordt en de drukker zei gezien de drukte dan dat het beter was om niet te lang te wachten.
    wij zijn voor 65 kaartjes zo'n 200 euro kwijt.

bij mijn zoontje heb ik met 30 weken de kaartjes besteld.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wat hebben jullie allemaal druren drukkers of ligt dat aan mij?

Wij hebben zometeen een heel mooi kaartje met een fot erop we hebben er 150 nodig en zijn ook 150 euro kwijt.

15. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik heb ze pas van de week besteld :oops: .. Wacht nu op de proefdruk en de enveloppen.. Had het kaartje al wel een tijdlang uitgezocht, maar nog niet officieel besteld dus.

Ik ben voor 80 kaartjes inclusief postzegels zo'n 200 euro kwijt.. Maar je kunt het volgens mij ook zo gek maken als je zelf wil..

16. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik heb ze zelf gemaakt en me broertje gaat ze afdrukken die hebben thuis een uitgebreide printer...ik denk dat we voor hetzelfde kaartje anders zo'n 200 euro waren kwijt geweest en nu papier, enveloppen, inktcartridge en postzegels voor nog geen 70 euro voor 100 kaartjes

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hebben ze destijds rond een week of 25 besteld en waren toen iets van Nlg 200,- kwijt als ik hier zie wat het tegenwoordig allemaal kost zie je maar weer dat ook hier gewoon het Nlg teken plaats heeft gemaakt voor het € teken... :(

het waren 75 mooie (luxe) kaartjes inclusief bedrukte enveloppen en postzegels....als je dat dan vergelijkt met de kosten van nu :(

al moet ik zeggen dat we nu inmiddels een paar jaartjes verder zijn en ik destijds onze trouwkaartjes ook zelf gedaan heb omdat ik toen veel verder was met de pc e.d dat ik denk dat als het bij ons zover mocht komen ook ik dit keer de kaartjes zelf ga ontwerpen....

18. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Huh??? Wij hadden onze trouwkaart met een foto zelf gemaakt, dat was nog geen 100 voor 200 kaartjes... Waarbij het netjes gestanst (heet dat zo?) was zodat er geen scheur in het papier kwam bij het vouwen. Volgens mij hangt het er ook heel erg van af waar je het laat drukken hoor.

We gaan weer zelf iets doen, hebben ook al het idee maar moeten het nog even goed uitwerken...

19. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    @Fleur; dat oud hollandse kleurtje van foto's waar jij het over hebt heet volgens mij sepia. Is het een beetje dat 'vergeelde effect'?

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ja dat klopt.

En het valt wel mee hoor de prijs van een afgedrukte foto zolang je maar geen kleure foto doet haha.

Deel Deze Pagina