@Lennyt, je hebt 2 soorten van de kruidvat. De 2 voor 5 euro schijnt goed te zijn. Maar ik kon ze eerst nooit vinden. Nu eindelijk een setje in huis. Je kunt op zn vroegst 10 dagen na je eisprong testen. Klopt je banner nog?
@Delilah ohh dan is er al veel af.. En waarschijnlijk wordt dat nog wel meer hoor, helemaal als je borstvoeding geeft. Mijn zwangerschapskilo's zijn er namelijk allemaal af (15 kg) helaas blijft dat flubberbuikje nog wel zitten Ohh maar kan best dat Sem je al echt aankijkt hoor. Max deed dat ook echt al heel erg snel.. en leuk he, die stuipjes. Des te leuker is het als ze straks echt gaan lachen En daarbij nog geluid maken ook (haha daar wacht ik nu op ) @MayD Zeker lekker haha en je hoeft je neit te vervelen he? Ohja lekker dat je nog elke dag een tukje doet.. als je dat nodig hebt, zeker doen he! @Mick Nee hoor, de kraamverzorgster vond het geen probleem! Tijdens het bevallen heb ik de kat niet gezien.. ja toen ik weeën had, kwam hij op de stoel naast het bed zitten haha maf beest. Maar tijdens de échte persweeën en het persen heb ik hem niet gezien Hij vond dat allemaal maar niks. Het is opzich prima te doen hoor in het appartement, nog wel. Maar zodra Max gaat kruipen (duurt hopelijk nog wel even ) moeten we echt wat anders hebben eigenlijk. En nu slaapt hij nog in een wieg, maar een ledikant is alweer 2 keer zo groot en dat past moeilijk in onze slaapkamer.. Fijn dat het goed gaat, op wat kwaaltjes na, maar die horen er idnerdaad bij. haha jaa ik mis mijn buik en de bewegingen erg hoor! Nu is het zo leeg en stil daarbinnen @xxpetra jaa vind het ook heel zielig. Nou weet niet of ze echt verliefd is op een ander, maar ze zit wel heel veel met diegene op facebook te praten.. Vervelen dat Finn een sprongetje aan het maken is, ik kan helaas met je meepraten. Max maakt er momenteel ook eentje.. Is heel huilerig, ontroostbaar en drinkt slecht. Hij wil wel drinken, loopt heel de tijd te happen, maar zodra ik hem aan de borst leg wordt hij helemaal hysterisch.. Erg lastig om hem te voeden dus, is echt een gevecht. Ik ken de methode van Ria Blom niet. Maar wij doen het zo te lezen ook We leggen Max na zijn voeding in bed (volgens bedritueel) en gaan dan zelf weer in de woonkamer zitten. Als we hem horen gaan we na een tijdje weer naar hem toe en stoppen zijn speen weer in zijn mond (zonder verder iets te zeggen of aandacht aan hem te geven) zo gaan we net zo lang door, totdat hij in slaap valt. Meestal gebeurt dit na 1 of 2 keer zijn speen in zijn mond te stoppen. @Jesse spannend meid! Inderdaad gewoon lekker doorklussen.. je weet nooit @Lennyt ik testte altijd met kruidvat.. schijnen erg goed te zijn! Ik had 2 dagen voor mijn nod getest!
Mogguh.. Lennyt, kheb met die van etos getest omdat k die van kruidvat zoveel getob vond Die zijn alleen wel een stuk duurder maar werkten voor mijn gevoel beter Omdat k dan zeker wist genoeg urine gebruikt te hebben... Aaaah fijn Petra, zo'n schoonmoeder... Benieuwd fo ze de volgende ker wel luistert Klees vmiddag ff verder bij en reageer dan.. Moet zo aan t werk
@ hier zit nu ongeveer 6 a 7 dagen voor mijn nod weet niet zeker of ik die donderdag of die vrijdag mijn eisprong heb gehad maar in ieder geval zag dat iemand ooit 6 dagen voor zijn nod had getest en heel licht positief had maar denk dat ik nog even w8 tot zondag heb voor de zekerheid ook vandaag of morgen en cb in huis maar heb er een best goed gevoel over en toch hm ja @delilah oh kei netjes hoor dat er al zo veel af is weet nog dat van jaren geleden bij mij zag je met 9 weken nog helemaal niks vd zwangerschap dan he @babywens haha grappig kat heb jij was het een meisje of een jongen de kat dan he haha @pip me banner klopt niet helemaal heb of donderdag of vrijdag me eisprong gehad toen dus ik zit vandaag of 6 of 7 dagen voor mijn nod
@Lenny, ik heb ook die van kruidvat 2 voor 5euro gebruikt en vond het erg goedkoop en makkelijk! geloof dat je die het ook al vrij vroeg oppakken als je zwanger bent. echt een aanrader dus! Bij mij was het een beetje dubieus over wanneer ik nou precies ongesteld moest worden omdat het de maand ervoor anders was als anders maar ik heb 10 dagen na mijn eisprong positief getest. Gewoon nog heel even afwachten en dan over een paar dagen eens testen. Wanneer is je nod dan precies? en dan ga je uit van 29 dagen? @babywens, haha alsof die arme kat aanvoelde dat er iets te gebeuren stond he? Bij een kennis ging hun hond de hele tijd naast d'r liggen op de bank, wat hij normaal nooit deed, en die avond begonnen de weeën. Mmmmhhh, ik voel me nu wel een slechte moeder hoor als ik zo lees dat de moeders eigenlijk allemaal hun kind na een voeding op bed leggen Gelukkig zijn we er druk mee bezig nu! Dat zijn vervelende dingen joh van je broer. Helemaal als je weet dat ze uit elkaar gaan en je ziet op fb dat ze met een andere man veel contact heeft. Hoe gaan de nachten nu met Max? @dreamer, heb je een hele dag voor de boeg of maar een halve en wanneer ga jij met verlof? Werkse! @hier, Finn is om 4u even wakker geweest maar toen heeft Jeroen zijn speen gegeven en toen hebben we hem om half 8 wakker gemaakt voor zijn fles. (omdat we zo weg moeten) Heerlijk dus en Jeroen is vrij dus die heeft me laten liggen..ff wat uurtjes bijgetankt! Finn nog steeds verkouden trouwens, zijn oogje is ook wat ontstoken heb ik het idee want er komt steeds wat troep uit. Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
@petra nee heb me eisprong weer eeder gehad deze periode ik moet 2 of 3 februari ongi worden dus dan zit ik op pak en beet 21 a 22 dagen cyclus dus weer korter beetje ingewikkelde cyclus vind ik mja en kan nu neit meer testen heb al koffie gehad vandaag
hoi dames!! hoe is het?? Ik heb me toch even een heftig nachtje achter de rug, het begon gister middag, ik moest voor de grote boodschap( dacht ik) hele erge buikkrampen, maar niets... geen ontlasting, alleen ( heel smerig) doorzichtig slijm. Dit heeft aangehouden tot gister avond half 10.... zei op den duur tegen me vriend"als de bevalling nog erger is als dit, mag je me wel doodschieten!"het deed zo verschrikkelijk zeer! Ben op den duur onder de douche gaan staan en ik kon niet emer rechtopstaan, Vriendlief zei op den duur"anders bel je de verloskundige maar of dokter dit is niet goed hoor Sig! Maar dat wou ik niet omdat ik bijna zeker wist dat het van me darmen kwam, straks bel ik, komen ze langs constateren ze alsnog dat ik gewoon moet poepen en dat het niet wil. dikke schaamte... nee aan die poppekast had ik geen zin! yuiteindelijk om half 10 werd het zo erg dat ik eerst de hele wasbak in de keuken ondergekotst heb, ( als ik veel pijn heb ga ik kotsen) en toen dacht ik .... ga het gewoon nog een keer proberen! Ik naar de wc en ja hoor eindelijk, het was erg dun maar dat maakte me geen reet uit! als de pijn hiervan wegging was het voor mij prima! , de hele nacht een beetje doorgesukkelt met naar de wc gaan en tussendoor hazeslaapjjes gedaan op de bank. maar het is gelukkig nu over! kon vanmorgen op de wc zelfs een windje laten... nou dat is een goed teken haha! nog wel wat pijn in me buik maar niet zo erg meer gelukkig! Ik heb gister middag een bak sla gegeten van woenasdag, ik had zoveel over en heb het gelijk in de koelkast gelegd, miss dat het daarvan gekomen is.... Maar na de pijn van gister ben ik wel een beetje panisch aan het worden voor de bevalling haha, als dat nog erger is dan overleef ik het niet! hahah ( vast wel maarja overdrijven is ook een vak) Hebben jullie die ook tijdens de zwangerschap gehad, of in het algemeen?? Liefss
Mijn kraamhulp was de beste van de wereld!!! Ik was er eerst ook bang voor, maar da's nergens voor nodig.
@ Petra: tja... daar ging je aanpak... ik moet mijn schoonmoeder ook de hele tijd zeggen "laat Reneé nu maar even liggen, want..." erg vermoeiend hoor. @ Lennyt: ik heb op 9 dpo positief getest met KV 2v5 (dat was voor mij wel 1 dag na nod i.v.m. de korte LF)
Ik heb nu mijn eisprong ook vrij vroeg gehad 12 januari ongesteld geworden en heb de 19e of 20e mijn eisprong gehad
@Lennyt, een week na je ongesteld zijn al een eisprong?? klopt dat wel? Misschien moet je een cyclus gaan tempen?
@pip vond het ook al mega raar dus ben er ook vanuit gegaan dat het niet kon kloppen dus heb ook gewoon die van die 29 dagen aangehouden maar toen was er geen eisprong want de testen waren negatief en me temp stond er ook niet naar maar kan ook dat ik een mega korte lf heb maar heb er deze keer wel een beter gevoel over als de vorige paar keren dus we zien sowieso wel
dan klopt 2 februari ook niet haal me er ff maar helemaal uit uit die lijst weet in ieder geval dat die eisprong klopt maar dan klopt de nod nie sorry dames ben het helemaal door de war aan het halen
@jesse: Gelukkig dat je nu niet zo gespannen bent. Hoop dat het zo blijft voor je. Zet m op meid! @lennyt: Volgens mij heeft onze tandarts zn tarieven niet aangepast gelukkig Anders wordt het onbetaalbaar straks. Zou idd nog even wachten met testen als ik jou was. Wel spannend dat je er een goed gevoel over hebt! @Maybebaby (en anderen ): Bedankt voor je lieve woorden! We gaan idd met zn allen de moed erin houden, het gaat goedkomen. Zoals pip al zei is er gelukkig nog een groepje over qua klussers (al hopen we natuurlijk dat dat groepje heel snel kleiner wordt). En natuurlijk heb ik ook wel eens geen zin meer om alle leuke verhalen te lezen, maar dan lees ik het gewoon even vluchtig door Dipjes zullen er altijd wel blijven. @pip: Geen idee waardoor, ze noemden geen reden. De fertiliteitsarts die wij hebben is er ineens niet op die datum, maar waarom weten we niet. Als de clomid inderdaad geen effect gehad heeft wordt de dosis dan opgehoogd? Zal voor je duimen, je weet maar nooit! @jeskejes: Ach nee.. bah! Weer een volgende ronde. Dikke knuffel! En je klaagt zeker niet. Vraag ze idd maar eens de hemd van het lijf wat betreft je moeder. @babywens: Dankjewel meis Wat leuk dat je al cadeautjes mee had voor je zus terwijl je nog nieteens officieel wist dat ze zwanger was, haha. Ach wat schattig dat Max jullie nadoet! Klinkt echt superlief. Wat naar zeg van je broer en zijn vrouw. Inderdaad zou je toch denken dat er wat achter moet zitten bah. @petra: Oh wat zielig zeg dat Finn zo verkouden is. Hoe gaat het nu met hem? @babytjuhh: Ach bah meis dat je temp weer zo zakt! Je zat gister op 14dpo? Ongi al doorgebroken? Hele hele dikke knuffel.. Dont give up! Snap dat het steeds moeilijker wordt om er in te geloven. En maar weer doorgaan he.. @Nanon: Oh meid, wat een verschrikkelijke nacht moet dat geweest zijn. Ikzelf heb PDS en helaas vrij regelmatig een aanval van enorme buikkrampen en diarree, zweten, bijna flauwvallen enz. Is inderdaad een hel en op die momenten denk ik ook altijd dat ik een bevalling nooit ga trekken. Hopelijk krijg je er niet meer al te vaak mee te maken meid!