Elkaar gevonden in 2011, Ook maatjes in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Delilah86, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ze kwam vannacht weliswaar maar 1 keer, maar na die ene keer was ze de kleine terrorist aan het uithangen... Bleeeeren kan die meid ineens!

Aangezien ze geen verhoging had, schone luier en net gegeten, heb ik de babyfoon wat zachter gezet en heb me nog een keer omgedraaid... Ik ga er niet aan beginnen haar uit bed te halen buiten de voedingstijden om.

2. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra wooww Finn slaapt lekker door nu joh! Maak je hem dan de laatste dagen om 22.00 wakker? Dat gaat dan wel goed he? Fijn hoor, het is toch maar een beetje zoeken he? Max gisteren een uur eerder aan de borst gelegd, hij ging daarna wel braaf slapen, dus dat gaat opzich goed. Alleen kwam hij vannacht om half 4 al (2 uur eerder dan normaal) dus dat is dan weer wat minder, want hij kwam ook weer om half 7... dus dan toch weer 2 keer in de nacht.

Dat is dus de inbakerdoek! Echt het proberen waard als Finn zichzelf soms ook wakker houd met zijn spartelende armpjes en beentjes ;) Ja ik heb de muts, wantjes en de sjaal ook.. waren allemaal 4 euro, dus kon het niet laten liggen.. Heeft Finn zijn handjes al ontdekt? En lacht hij al hardop?

Ik heb nog niet veel kleren in grotere maten.. ja hij heeft nu maat 62, maar kan soms ook al maat 68 aan!! (slik) Ik weet niet hoelang hij in maatje 68 blijft.. en momenteel zie je nog niet zoveel zomerkleertjes, dus hou het nog maar eventjes bij deze maten ;)

@maybebaby jaa heel irritant. Nou ik open ook altijd een kladblok, waar ik mijn reactie in schrijf en dat kopieer ik dan hierheen.. Dat had ik dus ook al gedaan en had het kladblok maar afgesloten.. alleen toen lag internet er opeens uit en was mijn bericht verdwenen, dus vandaar :(
    Ja Max ligt daar heerlijk in zijn Mutsy kinderwagenbak.. ideaal ding! helemaal fijn dat er een lekkere dikke deken in ligt (helemaal voor dit weer :p)
    Vervelend dat je snachts geen houding kan vinden.. komt me wel bekend voor, want daar had ik de laatste weken ook veel last van :( erg balen, want je wilt juist zo graag slapen en uitgerust zijn. Maar nog eventjes en dan is ook jullie ukkie er!!

Het is behoorlijk fris buiten... heeft het bij jullie al gesneeuwd? hier in Zeeland nog niet! Het vervelende is dat ik vanmiddag, samen met Max, nog boodschapjes moet doen (lopend!) brrr.. hoe kleden jullie de kleintjes aan als ze naar buiten moeten?

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Oh Mayke, jij boft maar dat je zo makkelijk kan slapen als de kleine aan het huilen is! Ik hoor nu gelukkig de kleine kreuntjes en geluidjes niet meer dus lig ook niet meer continu wakker maar als hij huilt dan doe ik ook geen oog dicht.
    Haha beetje jammer dat Renée dan uitgerekend de nacht ervoor kiest om de kleine terrorist uit te hangen ;)

Nou vandaag wilde ik me gaan aansluiten bij de meiden hier die bezig zijn met afvallen (hoe gaat het daar trouwens mee?) maar Jeroen is vrij en hebben net besloten om in de stad wat te gaan eten...en dan ga ik dus echt niet aan een blaadje sla met water zitten! Dus heb het maar verschoven naar morgen hihi :)

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@babywens, heb je het idee dat Max ook echt honger heeft als hij 's nachts wakker wordt of is hij ook stil als je hem pakt?
    Bij Finn was het ook even zoeken maar op den duur had Jeroen het idee dat hij geen honger had en pakten hem even op. Dan viel hij snel weer in slaap. Als hij nu tegen 5 a 6uur wakker wordt geven we hem zijn speen en dan valt hij ook weer in slaap.
    We geven de laatste fles nu tussen 21.30-22.00u en dat gaat hartstikke goed (even afkloppen)

Zo, kan Max al maat 68 aan? Sommige kleding valt ook wel klein hoor dus misschien ligt het daar wel aan. Ik heb wat t-shirtjes in maat 68 en 74 omdat ik ook niet weet welke maat hij in de zomer heeft. als het nog iets te fris is doe ik er een romper met lange mouwen onder tegen die tijd.

Hoe vaak komt Max overdag voor zijn voeding? en merk je dat hij nu langer bij je drinkt en dus ook meer drinkt per keer?
    Bij Finn is het soms een heel gepuzzel want de ene keer laat hij wat staan van zijn fles en de andere keer moppert hij erna. Dus we laten het maar even zoals het is.

Over dat aankleden bij koude weer...heb ook niet echt een idee. Finn is van zichzelf altijd 37,1/37,2graden dus hij heeft het al vrij warm dus dan moet ik hem niet te warm aankleden omdat hij er anders uitzweet hihi.
    Bij die kleertjes van de buurvrouw zat ook zo'n skipak voor koud weer (beetje zoals dat berenpakje) dus ik denk dat ik die zo aandoe en dan thuis voel aan zijn nekje of het niet te warm is.
    Als die te groot is of te warm doe ik hem een jasje aan met een fleece stof van binnen, muts op, wantjes aan en dan in de voetenzak van de maxi cosi of in de kinderwagen onder dekentje. (dan doe ik geen wantjes aan)

Past Max zijn berenpakje niet meer? Bij de Zeeman heb je van die jasjes met oortjes en die zijn ook lekker warm. geloof nu in uitverkoop voor 4 of 5euro ofzo.
    Ik zou hem in ieder geval een mutsje opdoen, anders is het zo koud aan hun bolletjes.:D

5. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja Max heeft dan erg dorst.. dat hoor ik al voordat hij echt wakker word. Dan loopt hij al erg te smakken :p En als ik dan naar hem toe ga, ligt hij ook al echt te happen. Ik heb wel eens een speentje in zijn mond gedaan maar daar trapte hij dus mooi niet in :p haha helaas voor mij ;) Fijn dat het zo goed gaat nu :)

hahah ja hij heeft vandaag een vest in maat 68 aan.. Het probleem is dat hij die qua lengte dus makkelijk aankan, alleen dat hij veel te breed is (dat vestje dan he :p) Het is een lange jongen ik denk dat hij al wel langer is dan 62cm, dus dan is het wel logisch dat hij maat 68 qua lengte al wel aan kan. En het ligt er ook maar net aan welk merk het is inderdaad. Ook is de droger ideaal, behalve voor de kleertjs. Merk wel dat ze snel krimpen in de droger.

Max komt nog steeds om de 3 uur en soms nog wel wat eerder :$ Hij drinkt nog steeds erg kort, maar wil dan echt niet meer. Op den duur houdt hij zijn lippen stijf op elkaar en dan heeft hij genoeg, dus meer geven gaat ook niet.

Max heeft van zichzelf een iets lager temperatuurtje (net als zijn vader en moeder:p) meestal rond de 36.8.. Hij heeft nu al een dik vest aan, dus een jas erover heen gaat niet lukken :p Doe denk ik maar een extra dekentje in zijn wagenbak.. doe hem zelf een muts op, sjaal om en wantjes aan (zijn handen liggen altijd boven de dekens :p) en dan in de kinderwagenbak (met lekker dik dekentje) moet wel warm genoeg zijn toch? Is inderdaad erg lastig, want té warm is ook weer niet goed voor ze.. helaas kunnen ze dat zelf niet aangeven haha. Helaas past hij zijn berenpakje niet meer (was maat 56 :p) Ga denk ik nog even kijken bij de zeeman dan! Vind ik wel leuk zo'n berenpakje en is ook lekker warm! Ook ga ik nog maar eens kijken bij de prenatal of ze nog een warm vestje hebben (heb er maar 1, voor de rest shirts met lange mouwen, maar die zijn best koud)

6. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

@Petra ik heb wel een gewoon kussentje tussne mijn benen wat wel fijn is. Maar een voedingskussen en extra hoofdkussen heb ik al een paar keer uit bed gegooid omdat dat een ramp was haha. Ik ga inderdaad vrij regelmatig even naar beneden voor een kop thee of warme melk. Het is meer de frustratie dat ik van mezelf MOET slapen om uitgerust te zijn voor de bevalling..

Hoe is het met Jeroen en zijn baan, is morgen zijn (helaas) laatste werkdag of is hij al gestopt? Hebben jullie al met je vader gesproken voor een baan in zijn bedrijf? Vincent heeft vanmorgen juist te horen gekregen dat het de aankomende weken zo druk is en ze hem hard nodig hebben. Twee weken vrij na de geboorte kunnen ze dan ook nog niet toezeggen!

@Babywens ik heb begrepen dat je je kindje het beste kan aankleden zoals je bij jezelf ook zou doen, anders hebben ze het snel te warm. dus als jij met een dikke trui, jas en muts de deur uit gaat, dan Max ongeveer hetzelfde. En niet vergeten zijn jasje open te doen of deken van hem af te slaan als je een winkel binnenkomt, anders heeft hij er buiten niets meer aan.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Petra: ik slaap echt als een blok, vandaar dat ik de babyfoon 's nachts op het hoogste volume vlak naast mijn oor heb staan. Dan word ik in ieder geval wakker als ze begint te bleren... Zo'w wat voel ik me ineens een slechte moeder als ik dit zo lees...

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @babytjuhh: Hele hele dikke knuffel meid! Kan nu wel een heel verhaal op gaan hangen, maar je moet er inderdaad even door. Ik begrijp wat je voelt... ook het 'faalgedeelte', al weet je natuurlijk wel in je achterhoofd dat je daar zelf niets aan kunt doen. Hier ook veel last van hormonen ja, vooral rond de tijd dat ik net ongesteld ben, bah. Weblog is gewoon hier op zwpagina, kan je zien als je op mn profiel kijkt. Hoop dat je hier snel weer terug bent, maar neem de tijd die je nodig hebt meid!

@casss: Ja 16 feb duurt gelukkig niet nog maanden haha ;) Wat een prachtige meid is Anne! En wat een bos haar, moooi :) *inmiddels bij pag47 aangekomen* Dankjewel! Knuffel terug :) Lief van je.

@delilah: Wat een schattige foto van Sem! Leuk bloesje :)

@dramaqueentje: Succes met werken! Arme jij ;) Haha een miljoentje zou mooi zijn he, wil ik ook wel!

@jeskejes: Hoop dat de drain helpt en het daardoor beter gaat. Knuff!

@Zwendel: Mooi mannetje hebben jullie!! :)

@Nanon: Mooie buik! :)

@pip: Hoe gaat t? Nog geen ongi te bekennen hoop ik?

@lennyt: 2 feb is bijna, spannend!

@petra: Geweldige foto van Finn met die knuffel! Wat een lieverd :)

@babywens: Je vergat alleen pip nog ;) Maar dankjewel voor het duimen en hopen! Ooh wat lief Max in de wagen met die muts. Geweldig :) Inbakerzakje ziet er ook wel superschattig uit, haha.

@maybebaby: Ohhh wat geweldig leuk een babyshower! Heerlijk verwend dus :) Balen dat je je vannacht zo naar voelde. Dikke knuff, ik hoop dat jullie kindje snel zal komen!

@mayke: Spannend, 1e echte cyclus weer! Succes :)

Hopelijk niemand vergeten, gaat zo hard hier :)

9. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Mayke, helemaal niet! Je hebt de babyfoon toch naast je staan! als je die nou niet zou aanhebben..haha nee hoor dan nog ben je geen slechte moeder! Ik wou dat ik zo diep kon slapen maar lig van alles wakker ;)

@babywens, onze kraamhulp vertelde dat je er vanuit moet gaan dat ze een baby 1 laag meer aantrekt dan wat wij aanhebben maar ik ben een koukleum en heb het liefst allerlei lagen aan maar als ik Finn dan nóg een extra laag moet aantrekken dan kan je hem rollen hihi
    Dat dikke dekentje zat bij de wagen zeker? die hebben wij ook en die is idd erg warm! Als de kap van de wagen omhoog staat scheelt dat ook veel hoor, dat houdt de warmte ook binnen.
    Wat heeft Max onder dat dikke vest aan?
    Ik vind dat altijd zo lastig.
    Heb je nog wat leuks gevonden bij Zeeman en/of Prenatal?

@Maybebaby, hihi herkenbaar, ik lag altijd in gevecht met het voedingskussen (nog steeds trouwens:p) in bed.
    Wanneer moet je weer op controle?

Jeroen krijgt gelukkig 2 maanden salaris mee en ze gaan nu nog tot eind feb kijken of er een doorstart gemaakt kan worden dus tot die tijd gaat hij gewoon werken. Ik heb de moed opgegeven en zou willen dat hij voor zekerheid gaat en dus de baan bij mijn vader, maar hij wil eerst kijken of er echt geen mogelijkheden meer zijn.
    Wat fijn dat Vincent zoveel werk heeft! Het is dan alleen wel ontzettend balen dat het niet zeker of of hij 2 weken vrij kan krijgen na de bevalling.

@hier, het kdv belde net voor een intakegesprek. IK WIL NIET!!!!
    over een maand moet hij erheen en ik dus weer werken, bah bah bah bah bah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Woensdag intakegesprek.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Maybebaby: wat vervelend dat de babyvakantie van je man misscien niet door kan gaan. Knuf.

@ Petra: kan me voorstellen dat je geen zin hebt. Ik ben daarom ook blij dat ik me niet met dat soor dingen hoef te bezigen. Ik hoop zo dat Jeroen toch nog uitzicht op verlenging heeft. Keep my fingers crossed for you!

11. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Update moeders......

Ja daar gaan we weer. Steeds een stapje terug, eerst naar t ziekenhuis in de buurt en morgen ........ gaan we weer terug naar Tilburg :( Ze gaan daar kijken wat ze aan de drukverhoging kunnen doen. Zie je nou wel.... niet luisteren naar een leek he. Maar ja ik ken mn moeder beter en heb t hele proces al meegemaakt. Ik ben niet gek :x

Pff, ze belden daarstraks van t zh en ik nam op. Gelukkig vaders niet. Die is stik ziek en mag niet bij mama al een paar dagen en morgen wil ik m er ook niet bij hebben. Met t risico dat is ma aansteekt. Tante heeft ook net virus gehad dus die wil ik ook niet mee hebben. Dus mn ventje heeft vrij geregeld en die rijd morgen achter de ambulance aan en ik bij ma in de ambulance.
    Maar ja ergens opgelucht, maar ook weer verdrietig en kwaad en toch ook wel bang.

Ik wilde bijlezen en reageren mar kan t nu ff niet. Ben helemaal leeg. Dames een hele dikke knuffel.

12. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

@Jeske ik wens je voor morgen alvast héél veel sterkte toe. Fijn dat je hubbie met je mee kan gaan en je er niet alleen voor staat. Is tilburg ver bij je uit de buurt of is het met bezoek wel aan te rijden? Laten we hopen op het beste en dat ze niet te lang in Tilburg hoeft te blijven. Nogmaals sterkte!!!

@Petra een doorstart hoeft niet slecht te zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe het bedrijf van je vader in elkaar steekt..maar mocht over een paar maanden alsnog blijken dat hij zijn baan verliest, kan hij alsnog bij je vader terrecht, of is dit waarschijnlijk een 'eenmalig' aanbod?

Kan me voorstellen dat het nu dichtbij komt om weer te gaan werken als je binnenkort al een intake hebt! Hoeveel uur kom je terug op je werk?

Morgenmiddag om 13.30 weer controle bij de vk.

13. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Da's lief!! Dank je wel!

14. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Maybebaby tis ong 50km rijden dus das te doen en we hebben t al eerder gedaan. Dank je meid. We gaan weer afwachten wat er gezegd en gedaan gaat worden.

15. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @xxpetra hmm ik kan nog niet echt afvallen hoor.. heb echt nog steeds honger als een paard :p En tjah, écht lijnen mag ik ook nog niet ivm borstvoeding. Doe af en toe wat buikspieroefeningen, maar daar blijft het nog bij. Wel wil ik binnenkort gaan fitnessen.. Hoe wil jij gaan lijnen? Gewoon minder eten of ook gaan sporten?
    Max had een rompertje met lange mouwen onder zijn vestje aan.. Tjah ik doe eigenlijk altijd vrij weinig kleren aan. Heb vandaag een topje (spaghettibandjes) met een bolerotje erover aan.. haha dus die regel gaat niet echt op voo rmij ;) Ik heb nog 2 lekkere warme en leuke vestjes op de kop kunnen tikken bij prenatal ;) Ook weer nieuwe speentjes gekocht, want heb gelezen dat je speentjes eigenlijk na 2 maanden weg moet gooien!
    Ik hoop dat er een doorstart gemaakt kan worden en Jeroen gewoon kan blivjen werken.. maar als dat niet lukt kan hij altijd nog bij je vader kijken toch? Ahhh dat lijkt mij ook zo moeilijk, de kleine naar het kdv brengen! Maar hij zal het daar vast wel naar zijn zin hebben hoor!!

@Maybebaby ja klopt, heb ik ook gehoord. Op de een of andere manier wil ik Max altijd heel warm inpakken, maar té warm is inderdaad ook weer niet goed.. Dat is inderdaad zo vervelend vind ik, is het buiten hheel koud, maar zodra je een winkel binnenloopt breekt het zweet je weer uit.. irritant!!

@babyliz ohja natuurlijk! Ook voor jou een dikke knuffel PIP!! haah het gaat hard hier he? Je moet het eigenlijk echt dagelijks bijhouden, anders is het bijna geen doen. Hoe gaat het nu met je?

@Jeskejes Sjonge jonge, het zit jullie echt niet mee he? :( Wat naar ook dat je vader ziek is en niet naar haar toe mag, ook erg moeilijk voor hem lijkt mij. Hele dikke knuffel voor jou meis!!

Sorry meiden, om het af te leren nog eventjes één fotootje spammen van Max.. want die ogen!! Daar word je toch gewoon spontaan verliefd op?

16. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    @babywens3011

AAHHH ZO LIEF ECHT SUPER SCHATTIG

Dames morgen heb ik de eerst echo :D zo spannend

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Jeskejes: veel succes morgen!!

@ Max: wil je met me trouwen? (ow sh*t ben al getrouwd hihihi)

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Jeskejes, heel veel succes morgen meid!

@Max, zooo jij bent een knapperd zeg!!

@Mayke, waar blijven de foto's van jou knappe dochter?

@Babywens, lijnen....;) ik ga het proberen met veel te drinken (ik drink veel te weinig en als ik genoeg ga drinken val ik vaak ook wat af) en de chocolade te laten staan!
    Dat is bij mij echt de boosdoener, en mijn discipline die niet-bestaand is hihi.
    Sporten ga ik misschien weer doen als ik ga werken maar nu zie ik dat echt nog niet zitten. Ik stort na de laatste fles nog in van de slaap dus voorlopig eerst maar eens een ritme zien te vinden in mijn dag en dan zien we wel verder.
    Finn lacht nu heel veel, zo schattig! Eerst was het alleen als je heel gek deed en nu lacht hij ook als hij je ziet of gewoon uit zichzelf. Hij maakt ook ineens heel veel geluidjes en 'praat' ook echt al terug naar ons. Jeroen had hem vanmorgen tegen zijn benen gezet en maakte geluidjes zoals Ooooo en Aaaaa en dan doet Finn dat ook op zijn manier. zoooooooo scheetig!! In de box houdt hij hele verhalen tegen de beestjes die aan het mobiel hangen en tegen de beer die naast hem staat. als het mobiel aanstaat stijgt de box bijna op zoveel plezier heeft hij dan:D
    Maakt Max ook al veel geluidjes?
    en de andere kindjes?

Weet iemand hoe het werkt met het afbouwen van het kolven?
    Mijn borsten zijn nu de hele dag zonder kolven vrij soepel gebleven. maar zou je, je borsten, voor het helemaal klaar is nog een laatste keer helemaal leeg moeten kolven of zou dat de productie juist weer stimuleren?

19. Gucci 1

Gucci 1 Actief lid

24 jan 2011
    102
    0
    0
    gezondheid en welzijn van mijn kindje.
    Rotterdam
    So jeetje dames wat een geklets, ik heb niet alles gelezen en ben al een tijdje niet online geweest. maar ga het vanaf nu weer bijhouden :)

Hier gaat het wel goed, ben bij de verloskundige geweest met 16 weken en ze wou even een echo maken omdat ze dat gewoon leuk vind om te doen haha.. dus bij elke controle krjg ik meestal een echo.
    ik vroeg een geslachtsbepaling of ze dat kon zien.
    en ze kon al met 80 a 90 % zekerheid zeggen dat het een JONGETJE wert :D we wachten natuurlijk nog even de 5 maanden echo af die is de 24ste. dan hebben we 100 % zekerheid. maar eigelijk weten we het dus al :):D

Mijn buik gaat wel flink groeien nu opeens en mijn buik en borsten jeuken erg.
    Er zitten allemaal witte kleine scheurtjes in lijkt het wel net alsof je schraal bent maar het gaat niet weg.
    Heeft iemand dat ook of gehad? Zouden dat striemen worden?
    ik smeer me iederedag in met bio oil maar dat is best duur voor zo klein flesje en volgens mij helpt het voor geen meter.

groetjes iedereen en succes xx

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

die jeuk had ik vooral heel erg op mijn borsten en heb geen strepen dus het hoeft daar niet van te zijn hoor. Geloof dat het ook komt door de hormoonhuishouding.

Smeren, smeren, smeren, dat is het enige wat helpt.
    Je hoeft het niet steeds met bio oil in te smeren om het tegen te gaan hoor dat is inderdaad best prijzig maar je zou je tussendoor met gewone olie kunnen insmeren of van die buikcreme of body lotion.

De jeuk gaat als het goed is straks weer weg..en vaak komt het de laatste weken weer terug. toen had ik steeds jeuk op mijn buik maar dat kwam volgens mij omdat die helemaal strak stond.

Deel Deze Pagina