@Mick, veel dingen op het lijstje heb ik niet eens gebruikt terwijl ik alles wel heel braaf had gekocht hihi. Ik heb maar 1 kruik in huis en dat ging op zich prima maar omdat Finn zich niet goed warm kon houden waren 2 kruiken praktischer geweest. Nu kon je ze niet omwisselen en moest je goed in de gaten houden dat die ene kruik op tijd ververst werd. Ik zou je lijstje idd even hier zetten..dan schieten wij er wel op @Delilah, Sem doet het echt super goed joh! en wat een super lieve foto van Sem als beertje op fb. Finn woog gisteren op het cb 5140gr en is 61cm lang. hij woog gisteren dus precies 2 kg meer dan toen hij was geboren, hihi en tot nu toe eindigt elk gewicht op 40. (3140, 3840, 4440 en nu 5140) @babywens, was Max nu alweer uitgekeken op het baby gym dat ie 'm maar gesloopt heeft? Ik heb even opgezocht hoe die van ons heet en dat is de baby gym rainforest van Fisher price. (we hebben dan niet dat ronde kleed met die boog maar die langwerpige mat met boog en dieren ernaast) Haha nou ik ben wel heel benieuwd of Lennart het overleefd met Max Je zou eigenlijk camera's moeten ophangen in huis, hihi. Ik ga binnenkort een keer winkelen ofzo en dan blijft Jeroen ook alleen met Finn. Daar maak ik me niet zo'n zorgen om maar hij is wel van het gemakkelijke (wat ik gisteren vertelde..als de deurbel gaat en hij is met Finn open dan zegt hij dat hij niet open kan doen enzo) wahahaha nou dan ga ik zeker vragen aan vriendinnen of ze naar de huistelefoon willen bellen of willen aanbellen op bepaalde tijden @hier, Finn slaapt nu weer, helaas vannacht weer aan het spoken geweest. heeft ook nog verhoging en vuurrode wangen hihi. het is nu net zo'n kaboutertje. Vanmorgen even naar huisarts geweest voor de pil en krijg een lichte pil omdat die in het verleden het beste werkten bij mij. (weinig bijwerkingen) Dat heftige menstrueren en duizelig zijn kan normaal zijn na een bevalling maar als het aanhoudt moest ik nog een keer langskomen zei ze. wel bizar trouwens want in de wachtkamer kwam de ene na de andere valpartij door de gladheid binnen en die konden gelijk door naar het ziekenhuis
Petra wat grappig dat zijn gewicht elke keer eindigt op 40 wie weet houd hij dat wel vol, zou grappig zijn wat vervelend dat Finn niet zo lekker te pas is, het hangt ook wel een beetje in de lucht, Sem had gister ook weer iets verhoging en ikzelf heb ook verhoging en last van de keel. en die valpartijen door gladheid, dat zal wel ja, het is ook echt weer om uit te glijden nu!
@MayD jee wat een verhaal over je ouders. Kan me goed voorstellen dat je het niet op prijs stelt dat ze zich met de opvoeding bemoeien terwijl hun eigen leven nu niet op orde is. Erg frustrerend om vanaf de zijlijn toe te moeten kijken hoe je eigen ouders er zo'n potje van maken. Veel sterkte. Het valt me zojuist op dat ik al die tijd Reneé haar naam verkeerd schreef, met het streepje op de 2e ipv de 3e é! Sorry! @Delilah hoe gaat het met Sem, heeft hij vannacht al beter geslapen? Die foto op fb in zijn berenpak is echt super! Fijn dat het hij goed gegroeid is! @Jeske gezellig dat je mee blijft lezen meis. Buiten fb om kletsen we hier ook gezellig door hoor. Alvast veel sterkte met de operatie van je mams morgen! @Dreamer voor mij is het soms ook een gevecht om mijn schoenen en sokken aan te krijgen. Sinds mijn bed op klossen staat gaat het een stuk makkelijker, daarvoor moest mijn vriend af en toe helpen hihi @Pip fijn dat je ondanks alles wel een prettig gesprek hebt gehad. Moet je vanaf de 12e dagelijks langs komen voor een echo zodat ze een evt. eisprong kunnen checken, of hoe gaat het in zijn werk? Betreft die woede uitbarstingen...zo kan je man alvast aan je moodswings wennen mocht je straks zwanger zijn @Zwendel gezellig dat je er weer bent! Tja geen idee of het zorgwekkend is wanneer een kindje na 3 weken nog niet op geboortegewicht is, maar Xander drinkt goed en je hebt liters bv te geven dus het zal dan toch allemaal wel in orde zijn lijkt me? Wanneer ga je naar de ha, heb je al een afspraak gemaakt? @Mick fijn dat je vriend een maand vrij heeft kunnen regelen! 3 dagen (wettelijk zelfs 2) zijn inderdaad belachelijk. Hoe kan een nieuwe vader dan zijn kleine leren kennen? Het lijkt me voor een man ook erg heftig, al die veranderingen. Wij liggen in bed bij te komen van de bevalling maar de andere taken zullen op papa aankomen. Ik heb de uitzetlijst gebruikt die in van de kraamzorg heb gekregen, ben benieuwd wat we ervan gaan gebruiken. Ik heb 2 kruiken geleend van een vriendin, want om die dingen allemaal nieuw te kopen terwijl je het maar even nodig hebt is zo zonde. @Babywens hihi dat wordt nog wat, Lennert oppassen! Wel goed om eens te doen zodat hij meer in de gaten krijgt wat een werk zo'n kleintje is. Zonde van je nieuwe musical! Wordt hij gemaakt zodat je hem een paar weken kwijtbent, of kan je een nieuwe ophalen? @Petra ach arme Finn, toch wel last van de prikken gekregen, zeker omdat hij al niet zo lekker was. Knuffel hem maar extra vaak vandaag Welke pil heb je meegekregen? Straks om 13.40 naar de vk. Ik ga sowieso vragen of ze even wil checken of er al wat gebeurd 'daaronder' en hoe ze tegenover strippen staat. Ben bang dat ze het met 39wk te vroeg vindt, maar ik heb er zo'n genoeg van! Ik ben nu een beetje zenuwachtig want hoop er veel te veel op dat ze iets bij me wil doen! Ik heb vannacht klokje rond geslapen, werd pas om 10.30 wakker, echt heerlijk na een paar slechtere nachten
@Maybebaby, gewoon vragen hoor! Heerlijk toch dat je het klokje rond hebt geslapen..dat zal straks voorlopig niet meer voorkomen als de kleine man of vrouw er is dus geniet er nog maar even van. Ik heb Microgynon (ofzoiets) voor geschreven gekregen. Kon het vandaag ophalen en vanavond gelijk beginnen maar dat doe ik morgen wel want wil vandaag niet meer weg met Finn. Succes straks bij de vk!
Zo, jullie gaan ook hard hier! @ Petra: typisch dat Reneé maar 105 gram lichter is dan Finn... @ Maybebaby: geeft niet hoor... hahaha Succes bij de vlos meis! @ Delilah: fijn dat met Sem alles goed was! @ Zwendel: kan me voorstellen dat je het niet leuk vond van het CB, maar zij doen idd volgens protocol. Beter 1x te veel nagekeken dan 1x te weinig toch? Komt vast goed. @ Mick: 2 kruiken is geen overbodige luxe hoor! Alleen kruikzakken heb je niet nodig, daarvoor gebruik je hydrofiele luiers... navelbandjes worden tegenwoordig niet meer gebruikt, want helen aan de frisse lucht is beter voor het genezingsproces van de navel. Voor de rest: plaats het lijstje maar, dan kunnen wij er wel op schieten!
Oh ja, ik zie het! Hoe lang is ze? Reneé zal ook wel harder groeien omdat ze meer voeding krijgt. Finn vind het een hele plons als we de voeding ophogen en moet daar dan best aan wennen (was na zijn geboorte ook al zo) dus hij krijgt nu nog 150+5 maar we zijn nu de bv aan het afbouwen en als hij dan volledige fv krijgt gaan we kijken of we het omhoog kunnen doen naar 180+6 Straks schiet ze hem nog voorbij ook Oh ik zie dat ik Reneé ook steeds stug verkeerd heb geschreven..sorry!!
Mama's dramaqueentje - 1e kindje - meisje! 28 oktober 2011, Ella (uitger. 4 november 2011) xxPetra - 1e kindje - jongen! 10 november 2011, Finn (uitger. 27 november 2011) casss - 1e kindje - meisje! 16 november 2011,Anne (uitger. 26 november 2011) babywens2011 - 1e kindje -jongen! 30 november 2011, Max (uitger. 20 november 2011) MayD - 1e kindje - meisje! 25 december 2011, Reneé (uitger. 6 januari 2012) Delilah86 - 1e kindje - jongen! 6 januari 2012, Sem (uitger. 1 januari 2012) Zwendel - 1e kindje - jongen! 18 januari 2012, Xander (uitger. 28 januari 2012) Zwangeren 15 februari 2012 - Maybebaby - 1e kindje - verrassing! 23 maart 2012- c84- 1e kindje - ??? 12 april 2012 - Nanon - 1e kindje- jongen! 15 april 2012 - Dreamer - 1e kindje -meisje! 23 April 2012 - Mick - 1e kindje- meisje! 9 juli 2012 -Gucci - 1e kindje - nog een verrassing 29 Augustus 2012 - Nojumidy - 1e kindje - verrassing! 16 September 2012 - Miessemuis - 1e kindje - nog een verassing Klussers nod 10 febr - lennyt - ronde 4 nod 22 febr - Jeskejes - ronde 15 nod 23 febr - Babytjuhh - ronde 14 nod 25 febr - MayD - ronde 1 nod nog onbekend - Jesse32 - ronde 3 eisprong: ong 18 febr - Pip1986 - ronde 14 nod nog onbekend- Babyliz - ronde 17
@delilah: helaas wel dus @babywens: Ja het breekt nu in alle heftigheid door. Thuis hangen met pijnstillers dan maar En ik hou helemaal niet van pijnstillers eigenlijk... @maybebaby: Ben benieuwd wat de vk zegt!
maybebaby Sem heeft vannacht als een roosje geslapen, en hij is vandaag ook wat minder hangerig dus denk dat we de goede kant op gaan (even afkloppen) 39 weken alweer meis, spannend hoor, en ze willen vast wel even kijken down under maar denk niet dat ze willen strippen, maar wie weet! en lekker zeg dat je het klokje rond hebt geslapen, lekker van genieten nu het nog kan! babyliz is je ongie doorgebroken? dikke knuffel voor jou meis!
Helaas helemaal niets wijzer geworden bij de vk. Strippen doen ze in deze praktijk niet eerder dan 41 wkn, maar omdat ik veel last van mijn bekken heb willen ze een uitzondering maken en evt. volgende week donderdag (40+1) strippen. Ze heeft ook niet downunder gekeken. Zei dat het geen zin heeft omdat mijn lichaam toch pas echt de bevalling in gang zet als de baby er klaar voor is. Het zijn alle 4 trouwens lieve en proffesionele vk, dus ik heb er wel vrede mee. Belangrijkste is dat met mijn kleine uk alles prima gaat. Ik moet gewoon mijn geduld nog even bewaren
Thanks Delilah! @maybebaby: Dan maar proberen 'geduldig' af te wachten. Hoop dat jullie ukkie snel besluit om te willen komen
@ babyliz: dikke knuffel meis! @ maybebaby: klinkt cliché, maar hou vol meis. Ik weet dat het hoe langer hoe zwaarder wordt, maar je kunt het! @ Petra: Reneé is nu langzaam uit maat 56 aan het groeien, maar hoe lang ze nu echt is? Tijdens het weeghalfuurtje is het ook echt alleen maar wegen. Gemeten wordt ze de 20e pas weer. Dat je Reneé verkeerd schrijft geeft niet hoor... doen er wel meer... moeten we ook maar niet van het normale afwijken!
@Delilah fijn he, als ze zo goed groeien Ben er ook elke keer weer blij mee! @Petra haha ja hij gaf er een flinke trap tegen en toen ging de babygym kapot.. ik zei tegen hem dat hij dat ook gewoon rustig kon zeggen tegen mij ipv flink te trappen en hem kapot te maken maar hij heeft er van geleerd, want nu mist hij hem weer hahah! ahh die van jullie is cool! Maakt hij ook allemaal dierengeluiden? (zag ik op youtube) en geven er ook dingetjes licht? Hmm die wij hebben is opzich ook wel leuk, alleen moet je er echt op drukken wil die muziek maken.. en dat duurt dan ook maar heel kort. Oftewel: ik moet op het knopje blijven drukken van Max (niet echt ideaal) hahaha inderdaad.. stiekem allemaal camera's ophangen. Lennart is dan ook heel makkelijk hoor.. als hij Max vast heeft kan hij voor de rest niks doen (ligt dan alleen maar op de bank ) Tjah het is toch niet voor niks dat alleen vrouewn zwanger zijn en kinderen kunnen baren Mannen zouden dat dus nooit kunnen en de opvoeding al helemaal niet (alleen ) Fijn dat je nu een nieuwe pil krijgt. Hopelijk werkt die goed en krijg je geen last van bijwerkingen.. Heb jij ook nog zoveel last van duizeligheid? Ik dus ook, dacht dat het misschien aan mijn HB lag maar die was bij de controle torenhoog Zal ook nog wel nasleep van bevalling zijn! Hopelijk is Finn gauw weer de oude.. @Maybebaby haha nou inderdaad Ben benieuwd hoe dat zal gaan Ja inderdaad jammer, maar het zal wel een fabrieksfout zijn geweest denk ik.. hij was kapot toen we hem uit de doos haalden.. ja doei, daar ga ik dus niet een paar weken op wachten Breng hem terug en ik wil óf direct een nieuwe óf mijn geld terug Fijn dat de controle weer goed was.. bloeddruk nog iets omhoog gegaan of beetje hetzelfde gebleven? Tjah het is wel waar wat de vlos heeft gezegd, maar natuurlijk wel balen.. ach meis, over 3 weken heb je zoiezo de kleine in je armen en fijn dat ze volgende week, als het nog nodig is, willen gaan strippen! @MayD Wij deden altijd eerst een kruikenzak om de kruik en daarover heen nog een hydrofielluier.. deden jullie het met alleen hydrofielluiers? Tjah als je er twee doet moet dat inderdaad ookg ewoon kunnen! @babyliz balen meis Inderdaad maar lekker thuisblijven en pijnstillers nemen dan heb je er het minst last van! hopelijk is het gauw over!! Lekker op de bank filmpje kijken.. bon bon bloc eten Of natuurlijk een stukje chocoladetaart met bastognebodem haha hoe staat het daar eigenlijk mee? Ondertussen al lekker opgepeuzeld?
ben hier weer veel te lang niet geweest!! Petra ik denk dat je ook gewoon door moet zetten en Finn in zijn eigen bed op zijn eigen kamer moet laten slapen.. Anne gaat 1 keer in de 2 a 3 dagen in bad. Vind ik genoeg, zo vies worden babytjes nog niet en Anne vind het niet zo leuk. Het is brullen voordat ze in bad gaat en als ze eruit komt. Ook al maak ik heel haar kamer warm.. Tja..
@babyliz, , wat naar zeg! @babywens, als ze in de winkel vragen hoe het kan dat ie kapot is moet je gewoon zeggen dat je een agressief kind hebt van 10 weken Hebben ze vast begrip voor hihi geweldig hoe je dat ook schrijft dat je het knopje moet inhouden voor Max. Hier hangt er een soort poes/tijger met een balletje die allemaal oerwoudgeluiden maakt als je eraan draait. Finn wil ook echt nog vermaakt worden dus ik moet er nog iets op vinden dat, dat ding blijft draaien hahaha ja idd! Als mannen zouden moeten bevallen zouden ze het of niet overleven of ze zouden ontzettend hun best doen om iemand anders het klusje te laten klaren voor hun "euhmm schat, vind je het erg om het even over te nemen, want ik moet wat anders doen" Toen we naar het ziekenhuis reden was hij lijkwit en zei bijna niks hihi Na de bevalling zei Jeroen ook echt...ik ben zo blij dat ik dat niet hoef te doen! hihi. (hij was toen nog zwaar onder de indruk) @maybebaby,balen he dat ze het dan niet willen doen. Op zich is het wel logisch maar je hebt dan toch ergens hoop lijkt me. Zie je het nog wel zitten of ben je er ondertussen helemaal klaar mee? @mayke, wij hebben gewoon een garnaaltje Ik hoop dat hij de volgende keer wel wat meer is aangekomen maar dat zal wel want tegen die tijd krijgt hij volledige flesvoeding. Reneé is wel een heerlijk kind hoor! die foto's zijn zo leuk van haar!
Kom ook nog ff spieken.. Zwendel, wat vreemd dat ie nog niet op zn geboortegewicht terug is.. Maarals ie verder tevreden oogt zou k me niet al te druk maken.. Was je nou vandaag bijde HA geweest? Wat zei die er van? Cass, badderen klinkt dus niet als een succes bij jullie Hier net nog maar ff snel gestofzuigd.. Waren mannetjes geweest voor het raam en voor de verwarming.. Maar die nemen een partij rommel mee naar binnen Moet voor het mooie ook nog dweilen, maar krijg zondag een huis vol mensen dus vind t eigenlijk wel ff best tot zaterdag Kost al moeite genoeg op t moment
Babywens bloeddruk nagenoeg hetzelfde, iets lager zelfs. Vorige week 115/70 en nu 100/70 Petra tja ik ben er wel echt klaar mee maar ga niet bij de pakken neerzitten. Het komt wanneer het komt!
@ maybebaby, Balen dat ze eigenlijk pas met 41 weken strippen, wel fijn dat ze voor jou een uitzondering zouden willen maken. Nog ff volhouden meid, het is het dubbel en dwars waard. Nu is het balen maar als je straks de kleine in je armen hebt ben je het alweer vergeten. Hoop natuurlijk voor jou dat de kleine zich spontaan zo snel mogelijk aandiend. @ Petra, ik heb ook altijd microgynon geslikt en dat beviel prima, ik had er in ieder geval geen bijwerkingen van en ik had de zware variant. ook geen last van ontpillen gehad bij deze pil ( maar dat kan natuurlijk weer per persoon verschillen) @ Mick, Ik heb bijna alles van de lijst wel gekocht en gebruikt tot nu toe alleen de navelbandjes niet. Ik raad wel aan om veel meer hydrofiele luiers te kopen dan op de lijst staan. Je gebruikt ze echt overal voor. Ik gebruik ze zelfs af en toe als spuugdoek als Xander net gedronken heeft geeft ie af en toe wel wat veel terug en dan is een gewoon spuugdoekje net te klein naar mijn zin. Verder onder het hoofdje in bed, op het aankleedkussen tijdens verschonen, afdrogen na badderen enz enz. je pakt ze echt snel. Heb er zelf bijna 30 en af en toe wil ik er nog wel wat bijkopen. Maar idd ik zou hier een lijstje neerzetten dan krijg je hier wel te horen wie wat wel en niet heeft aangeschaft. Ik had ook van die zoogcompressen gekocht ( heb 4 dozen staan) maar heb deze niet nodig. Ik schijn goeie sluitspieren te hebben (wist niet dat die in je borsten zaten hahaha ) en lek dus echt geen druppel. Dus als iemand nog interesse heeft de eerste die mij een priveberichtje stuurt mag ze gratis hebben... het zijn 3 dozen van de wibra en 1 doos uit het kraampakket. Vandaag naar de ha geweest en mijn moeder instinkt was gelukkig toch wel goed. Niks aan de hand met Xander. omdat hij in het begin zo veel afgevallen was ( 10% van zijn geboortegewicht) is hij juist goed gegroeid vond de ha.
Nou, Zwendel, wat fijn dat alles goed is met Xander! Je moedergevoel klopt inderdaad (bijna) altijd dus gewoon op jezelf afgaan. Hoeveel is Xander nu gegroeid? Hoe gaat het met jullie, zijn jullie al helemaal gewend? @hier, wilde net op tijd naar bed omdat ik zo'n last heb van mijn menstruatie die doorbreekt spuugt Finn zijn hele fles uit De bank was echt doorweekt en Jeroen, die de fles gaf, dus ook! maar het eerste wat hij zegt is: Oh nee, mijn telefoon is helemaal nat! uhhh zou je niet gewoon eens opstaan!! haha Gelukkig had Finn er geen last van en was hij daarna erg vrolijk dus misschien dat het dwars zat.