@ Jeskejes, jeetje wat een verhaal meis over je moeder. Hoop dat ze nu wel aan de betere hand is en dat ze snel opknapt en alles nu wel goed gaat. snap dat je niet wil dat ze terug gaat naar dat verzorgingstehuis. Hoop dat jullie snel iets voor haar vinden. @ Petra, felle sokjes heb ik ook gehoord dat ze daar op reageren maar je hebt ook van die sokjes met rammelaartjes. Die schijnen ook helemaal leuk te zijn voor die ukkies. Bij de zeeman en de hema hebben ze die zoiezo. @ Babylizz, sterkte deze week. (was deze week toch??) Hier nog aan het afkolven maar nog niet het idee dat ik genoeg voeding heb. Ik geef nu 140 ml afgekolfde melk die ik nog in de vriezer had staan en wat ik afkolf. Er zijn ook meiden hier die een combi van fv en bv deden toch?? hoe deden jullie dat?? en wat bedoelen jullie met bijv. 180+5?? 180 ml +???
@Zwendel, 180+6 bedoelen ze mee 180ml water met 6 schepjes kv toegevoegd. Op de zijkant van het pak kv staat precies hoeveel water je nodig hebt met hoeveel schepjes poeder. Er staat dan ook vermeld hoeveel een kindje van een bepaald aantal kg mag hebben. (dit is vaak een indicatie) Je kunt 2 dingen doen met kv en bv. Of de bv mengen met kv. dus dan maak je bijvoorbeeld 90ml water met 3 schepjes poeder en dan vul je het aan met bv tot de gewenste hoeveelheid die je wilt hebben. Of, stel dat je Xander 6 flessen geeft, dan geef je 3 flessen volledige kv en 3 flessen volledige bv. (of net hoeveel flessen je van wat wilt hebben) Lukt het een beetje met kolven? Klinkt raar maar kolven is echt iets wat je borsten moeten leren @babytjuh, ik duim voor je meid!! @delilah, wat fijn dat Sem zo goed heeft geslapen!!!
Babytjuh heel dubbel dus meis! *knuffel* zwendel wat petra zegt ik doe nu vaak 120+4 dus 120 water en dan 4 schepjes, Sem komt nog best wel vaak dus dan drinkt hij niet zoveel, vaak maar 100cc ofzo, dus dan maak ik meestal 120+4 voor hem
Babytjuhh: knuffel meis! Hier gaat alles goed. Reneé doet het goed en Harold en ik zijn alweer druk aan het oefenen hahaha... Nog geen positieve ovulatietesten, maar we hebben de tijd.
@Jeskejes Ja zeker, dat zijn enorme genietmomentjes! Hoe is het nu met je moeder? Temperatuur nog steeds netjes laag? Je bent een sterke vrouw zo te horen! @Jesse WOww nóg steeds ongi joh? Wat balen zeg.. Wat vervelend dat het zo lang duurt joh, word je niet vrolijk van Heel leuk dat hij zijn handjes heeft ontdekt ja ELke keer ontdekt hij weer wat nieuws! @xxpetra haha ja helemaal geweldig Ik wist niet dat hij zijn ogen zo ver open kon sperren Hij volgt ze inderdaad ook al.. enorm schattig! En zijn voeten heeft hij al ontdekt ja.. Hij had laatst slofjes aan met een hondenkopje erop en die vond hij ook heel interessant! Dus je kan ook nog eens kijken voor leuke slofjes Gekleurde sokken kun je inderdaad bijna nergens vinden he? Leuk dat hij nu dingen bewust pakt.. is hij ook echt al aan het grijpen? Lief! Ahh ik heb zo'n lieve opname van hem (voicerecorder) weet niet of ik dat via mijn telefoon op de laptop krijg? haha dan lijkt het net of hij krraai en hello zegt hahah @Delilah wauwie wat knap van Sem zeg.. en wat heerlijk voor jullie haha hopelijk blijft hij dit ritme houden zo! Max komt helaas, na zijn prikjes, weer 2 keer per nacht grrrr @babytjuh weer super goed op iedereen gereageerd joh! Lief filmpje he? hha en dan te bedenken dat hij op dat filmpje nog 'stil' is in vergelijking met andere keren. De camera vind hij een stuk interessanter dan Met mij gaat het erg goed! De tijd gaat zo onwijs snel.. ik verveel mij geen seconde gelukkig! Wat fijn dat het met jou al zo'n stuk beter gaat en heel fijn dat je de rust hebt gevonden! Ik hoop echt zo voor je dat er geen ongi meer aankomt.. duim met je mee! @MayD haha ohja ik herinner me opeens weer iets Hoe gaat het klussen? (hoe was de eerste keer weer? )
De eerste keer was heel lekker! Ik was bang dat het misschien zeer ging doen, maar dat viel mee. Gelukkig geen glijmiddel nodig gehad (hoor/lees je vaak). We doen in eerste instantie gewoon rustig aan... over een maand of 2 gaan we echt gerichter oefenen. Eerst nog even lekker van elkaar genieten.
Ohhh wat fijn Mayke dat Reneé al 2 nachten heeft doorgeslapen! Van hoe laat tot hoe laat slaapt ze dan ongeveer? Ik heb jou raad maar eens opgevolgd en wij laten Finn nu 's nachts even huilen voordat we naar hem toe gaan (tenzij het huilen heel heftig is natuurlijk) en dat lijkt tot nu toe wel te werken. Ik ben dan nog wel wakker als hij huilt maar hij valt na een paar minuutjes zelf weer in slaap. Hoe gaat het met de BI klachten? zijn die nu zo goed als verdwenen of heb je er af en toe nog flink last van? @babywens, is vrijen nog zo pijnlijk bij jou? Misschien helpt glijmiddel wel inderdaad zodat het wat 'makkelijker' gaat. Ik hou het ook nog steeds een beetje af omdat de 1e keer ook een beetje naar voelde. Eind van deze week is de 1e week van het slikken van mijn pil voorbij en dan is ie weer veilig volgens de dokter dus wie weet... eerst maar eens een wakker moment zoeken hihi, want zodra wij in bed liggen storten we gelijk in slaap @Delilah, wat zei de huisarts van de uitslag op Sem zijn gezichtje? @Dreamer, hoe gaat het met jou? @babyliz, nog 3 dagen meid... Hoe laat is de afspraak? Gaan jullie nog wat doen voor Valentijn? Misschien dat ik namens Finn een kaartje schrijf voor Jeroen maar hij is er echt helemaal niet van dus ik weet het nog niet. Gisteren hebben we wel weer flink wat kleding besteld bij Noppies dus dan heeft Finn in ieder geval een valentijnscadeau hihi. Tsja...deze maand heb ik mijn volledige salaris nog en Jeroen heeft nog 2 maanden zijn eigen salaris dus ik had zoiets van...nu nog even wat leuke dingen voor hem kopen want straks kan het misschien niet meer (de rest van de kleding vul ik dan aan met kleding van de hema,h&m, etc etc)
Mogguh.. Mayke, lekker hoor al twee nachten dorogeslapen.. En groot gelijk eerst weer ff van elkaar genieten Jeskejes, wat een toestanden steeds.. Je mama nu nog stabiel? Verder ben k het echt alweer kwijt, sorriej!! Vanochtend hondsberoerd wakker geworden om 5 uur.. Traanogen, zere keel, dichte neus en t gevoel of mn hoofd vol watten zit.. Halve paracetamol op en teruggegaan maar helemaal niet meer geslape... Straks t werk ff afbellen en hopen dat k tussendoor nog wat kan slapen..
@ Petra: ze slaapt (al naar gelang de laatste fles wordt gegeven) van 22.00/23.00 tot zo'n beetje 6.30. Wat fijn dat Finn dan toch weer in slaap valt. Kun je zelf ook wat beter van de nacht genieten! Van de BI zo goed als geen last meer, alleen nog een beetje Ischias aan de rechterkant. Maar dat wordt ook al minder. Ik heb Harold vorige week een nieuwe accuschroefmachine met een kaartje erbij voor valentijnsdag gegeven namens Reneé en mij. Morgenavond gaan we lekker uit eten.
Goedemorgen meiden, Na al het fb geweld heb ik hier helemaal niet meer gekeken de afgelopen dagen! Jeske ik leef erg met je mee en hoop dat je het een beetje trekt. Was het schaatsen een leuke ontspanning voor je? Goed dat je ook aan jezelf denkt in deze zware tijden. Gisteren een flinke boswandeling gemaakt en gisteravond nog even een plezierige avond met vriendlief gehad Ik heb wel een beetje spijt van de wandeling want heb nu zo'n lage rugpijn (en last van mijn bekken) dat ik zo stijf als een hark ben! Af en toe wat harde buiken en nu al 3x naar het toilet geweest voor de grote boodschap, welke normaal om de dag komt bij mij, dus dat geeft me wel hoop voor een naderende bevalling. Zou toch ook wel heel leuk zijn als het vandaag op gang komt en we vannacht een Valentijnsbaby krijgen?!
Hihi dat zou wel het ultieme kadootje voro elkaar zijn toch Maybebaby K was gisteravond trouwens zoooo moe (vriendin had babyshower georganiseerd ) en had uk al hele dag eigenlijk niet gevoeld.. Dus ik brak 's avonds al snel hihi
@ Dreamer: oké dan! Spoelen maar! @ Maybebaby: echt een teken dat je lijf zich leegmaakt voor de bevalling. Hopelijk duurt het nu niet lang meer.
Idd mayke!! Pff net mn werk afgebeld.. Ben k dus al de derde vandaag.. Of ik et nie kon komen proberen... Tsja sorry, kan amper uit mn ogen kijken... Kan er ook niks aan doen dat andere mensen zich ook hebben afgemeld..
Pfff internet klapt er steeds uit...hopelijk is mijn verhaal zo niet weer kwijt :x @dreamer, je werk lekker laten kletsen hoor! Ziek is ziek en je hebt nu naast jezelf ook aan je ukkie te denken dus alles lekker op het gemakje doen nu! @maybebaby, dat is een goed teken dat je zoveel naar de wc moet voor een grote boodschap! Verlies je ook al klodders (smakelijk) slijm? Ik heb de dagen voor de bevalling heel veel slijm verloren, naast dat ik steeds naar de wc moest, en uiteindelijk dan de slijmprop. Komen de harde buiken met enige regelmaat of is er nog geen peil op te trekken? Het kan namelijk best dat die "harde buiken" al weeën zijn maar omdat jij best heftige voor-weeën hebt gehad je ze niet als zodanig herkent. Hou je ons op de hoogte? (als dat lukt natuurlijk) en zet 'm op hé! @Mayke, Reneé krijgt nu 5 flessen van 180+6 toch? Om de hoeveel uur geef jij haar drinken en wat is ongeveer jou schema qua drinken? Ik merk aan Finn dat hij 180+6 op sommige tijdstippen wel op kan dus dat geef ik dan ook aan hem alleen dan slaapt hij vaak nog als hij normaal gesproken,als hij 150+5 krijgt) zijn volgende fles moet krijgen. Maar als we om de 4uur gaan geven komen we 's avonds weer niet uit, want zijn nachtje begint rond 22.00uur dus we willen hem rond 21.30u zijn laatste fles geven. Welke flesvoeding geef jij en hoe lang doe je hier ongeveer mee? Wij gebruiken Nutrilon H.A maar vergeleken met de andere merken is dat behoorlijk aan de prijs. In hoeverre zou er veel verschil zitten tussen die merken en kan je daar zo op overstappen?
@babywens: Jaa eindelijk! Nog 3 nachtjes Oh wat leuk dat Max zn handjes ontdekt heft! Gaat snel met die kleine boef van jullie Leuk al die ontwikkelingen! @jesse: Ja ik ben ook benieuwd! Balen dat je zo heftig ongi bent zeg. Hoop dat het nu snel voorbij is. @jeskejes: Echt respect voor jou dat je zo sterk kunt zijn! @petra: Jep de 16e! Afspraak is om half 12, dus gelukkig niet pas eind van de middag ofzo! Wat betreft flesvoeding, heb ik geen ervaring mee natuurlijk. Maar was van de week in de kruidvat en ging de achterkant van nutrilon en kruidvat flesvoeding vergelijken, en de ingrediënten zijn zo goed als hetzelfde (haha waar ik allemaal al niet mee bezig ben ). Vond ook dit topic daarover: http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/251999-verschil-nutrilon-kruitvat-standaard.html (alleen gaat dit over standaard en niet over ha. Mss even googelen? ) @babytjuhh: Dankjewel! Probeer mezelf rustig te houden, maar merk wel aan mn darmen dat er veel onderhuidse spanning zit. Ook voor alles wat komen gaat. Spannend allemaal Fijn dat het beter met je gaat en dat je nu rust hebt! Blijf ook voor jullie duimen! En als het ff minder gaat mag je het ook altijd delen! @zwendel: Ja deze week, as donderdag! Dankje @mayke: Hihi succes met oefenen Ben benieuwd wanneer de posi ovutesten weer komen. @dreamer: He balen, beterschap!! Paracetamol helpt pas echt als je 2x500gram neemt trouwens, anders is het placebo-effect. @maybebaby: Hopelijk gaat het nu doorzetten! Valentijnsbaby zou wel heel grappig zijn ja