Elkaar gevonden in 2011, Ook maatjes in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Delilah86, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Petra: ik zit nu op 180+6x4... alhoewel, ik ben aan het proberen 2x 210+7 en 2x 180+6 te doen omdat ze alle 180+6 allemaal schoon leegdrinkt. Ze is een flinke dame, dus ze lust ook wat.

Ik ben nu bezig Reneé op Kruidvat 1 (normaal) over te doen. Dus eerst een paar daagjes 50/50 en dan de Nutrilon 1 langzaam afbouwen. Als ik merk dat ze de flessen nog steeds te makkelijk leegdrinkt, dan ga ik het mengen met Kruidvat 1 Forte...

Haar schema nu: 7.00 - 12.00 - 17.00 - 22.00 (circa dan, er kan een half uur in zitten)

Ik heb haar net voor de middagslaap 210+7 gegeven en dat krijgt ze vanavond voor het slapen ook weer. De voeding van ca. 17.00 is gewoon weer 180+6

Hier een handige link m.b.t. babyvoeding: Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Oh ja, Jumbo en Kruidvat is exact hetzelfde... dus als je voeding bij KV is uitverkocht, kun je altijd nog bij de Jumbo terecht.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Das wel een goeie Mayke!!

Ik ga sowieso fles geven.. Dus was nu al een beetje aan t rondkijken.. wil sowieso beginnen met nutrilon en friso.. Maar welke vd twee..

Oohh ik kan trouwens mn kruidvat tas ophalen :D Had vanochtend een mailtje in mn inbox hihi :)

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zou dan eerst beginnen met de kant-en-klaar van Nutrilon... dan zit je niet gelijk aan zo'n grote bus voeding vast als je kindje het niet kan verdragen...

Of begin direct met KV... het maakt m.b.t. kwaliteit niet uit, want dat is in Europese richtlijnen vastgesteld.

Leuk he, zo'n tas ophalen?

Ik heb zaterdag de baby box van felicitas opgehaald.

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Nee, of ons kindje moet echt te vroeg geboren gaan worden.. Dan vind k het een ander verhaal.. Verder sta ik daar helemaal niet achter...

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    sorry, ik had mijn verhaal aangepast nadat ik jouw post beter door had gelezen... oeps

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hahah ik had het gezien nadat mijn berichtje verstuurd was :p Achja maakt ook nie uit ;)

Pff k baaaal.. Heb gewoon niks meer in huis tegen de keelpijn... Kruidvat zit hier vlakbij... Toch maar ff snel lopen?!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Gewoon doen meis.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Kweet dat k nie veel mag hebben, maar die doodnormale antaflu snoepjes kunnen weinig kwaad... Zo toch maar ff lopen dan.. Frisse lucht is altijd goed :D

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Pff wat een stomme doos zeg bij t kruidvat...
    Denk neem gelijk die tas mee ben er toch nu... Zegt ze neeee je moet alle producten apart activeren.. Dus ik alleen die tas mee gekregen.. Kijk ik net nog een keer, heof je maar 1 keer te activeren voor alle producten.. Nja vd week nog maar n poging doen dan :p

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wat een muts! Je hoeft idd alleen maar de tas te activeren, dan zijn de artikelen ook durect geactiveerd... stom hoor.

11. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    @MayD Fijn joh dat het geen zeer doet.. En wat goed dat Reneé zo lekker doorslaapt, daar bof je mee zeg!

@xxpetra We hebben inderdaad glijmiddel gebruikt en dat gaat een stuk beter ;) hihi het is nogal nauw gehecht naar mijn idee, maar het is al stuk minder pijnlijk gelukkig!! haha ja dat is het probleem he.. zodra wij het bed aanraken vallen wij ook als een blok in slaap :p Tjah het is niet zo makkelijk met zo'n kleintje he? hahah
    Wij doen niet aan valentijn.. hebben we momenteel ook echt het geld even niet voor. Pfff ik vind die eerste maanden van het jaar zo rot, moet je echt super veel belasting e.d. betalen.. het is bij ons altijd maar krapjes aan!
    Groot gelijk dat je nog even je slag hebt geslaan hoor Peet! Nog steeds niks wijzer geworden wbt Jeroen en een nieuwe baan/doorgroeimogelijkheid? Balen zeg :(
    Wij willen vrijdag gaan zwemmen met Max, maar heb nog geen zwembroekje.. ja had er al eentje gekocht, maar die is nog ietsje te groot voor hem. Welke maat heb jij Finn aangedaan? Ze zeggen dat je maatje groter moet doen, omdat er nog een luier onder moet.. klopt dat? Gek dat ze daar geen rekening mee houden!

@Dreamer vervelend dat je niet lekker bent.. het heerst echt behoorlijk he? Beterschap hoor!

@Maybebaby nou meis dat zou toch leuk zijn :) Een valentijnsbaby, woww wat wil je nog meer? ;) haha hopelijk denkt de kleine er net zo over en komt hij vandaag deze mooie wereld bewonderen!!

@babyliz jaaaa spannend meis! Dan hebben jullie eindelijk de afspraak!! Nou he, gaat zeker snel met onze ondeugd ;) Echt mega leuk om al die ontwikkelingen te zien en ben benieuwd wat hij nu weer gaat ontdekken/doen!

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Babywens: sommige mannen zouden er een moord voor doen als hun vrouw na de bevalling wat nauwer gehecht zou worden hahahahaha... lijkt me wel rot als je pijn downunder hebt als je aan het seksen bent.

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Vervelend dat t bij jou zo gevoelig blijft babywens...
    Dat te nauw hechten das wel een van mn angsten hihi :p

14. Maybebaby82

Maybebaby82 Niet meer actief

@Dreamer wat leuk dat er (voor jou?) een babyshower is geregeld! Was het leuk?

@Petra Nou er zit geen regelmaat in de harde buiken, maar ik vind het idd ook een beetje lastig te beoordelen omdat ik al zoveel voorweeën heb gehad. Slijm verlies ik wel, maar niet overdreven veel of meer dan de afgelopen weken.

@Babywens volgens mij bestaan er speciale zwemluiers, die doe je idd onder zijn zwembroek dus dan moet je wel een maatje groter nemen.

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Jaaa was echt heel gezellig...
    Gelukkig was mn beste vriendin zo slim geweest niet teveel mensen uit te nodigen.. Dus eigenlijk alleen zij en dan familie/schoonnfamilie :D Maar was echt super gezellig :D Z had nog een vriendin extra uitgenodigd maar die kon niet..

16. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@babyliz, ik duim hard voor je hoor voor donderdag! Fijn dat je niet tot eind van de dag hoeft te wachten! Zie je er tegenop of valt het nog mee?
    Thanx voor dat topic, die ga ik straks gelijk even bekijken! hihi je kan het maar weten toch voor als je straks ook zo'n beebje in je armen hebt!

@dreamer, helpen de snoepjes een beetje?

@Mayke, wat weet je er toch veel van! Geweldig! Ik ga die link straks gelijk even bekijken!
    Als Reneé het opdrinkt zou ik het ook gewoon geven hoor en anders idd mengen met forte.
    Als ik het goed begrijp heb je de Nutrilon eerst een paar dagen gemengd met kruidvat?

@babywens, ik heb een zwembroek gekocht maat 62 bij "Simon" in Goes. Daar heb ik een zwemluier van Huggies maat XS onder gedaan en dat zat prima. Toen ik het zwembroekje aantrok dacht ik nog wel..oohh jeee is dit niet te klein:$ maar als het broekje dan over de luier is was die nog iets aan de grote kant.
    Jij hebt toch zo'n zwembroek en luier in 1 van Prenatal? die sluiten toch met klittenband? Kan je die niet iets strakker doen of zakt het dan nog van zijn billen af?

Nou wat naar zeg dat je het idee hebt dat het nogal nauw is gehecht van onder. Naast dat het geen prettig gevoel is kan ik me ook voorstellen dat je van te voren je al drukt maakt over of het wel gaat en geen pijn doet.

Dit is de laatste officiële maand dat Jeroen daar werkt. Hij heeft een ontslagdocument getekend en is per 1 maart uit dienst. Dan heeft hij die maand nog wel salaris dus hij gaat per 1 april de ww in voor zover ik heb begrepen en gaan ze vanuit de ww kijken of er een doorstart gemaakt kan worden of niet.
    Het is nog steeds allemaal ontzettend vaag en daar kan ik niet zo goed tegen dus ik hou me er niet zoveel mee bezig. Anders wordt ik zelf heel verdrietig en gestresst en daar heb ik geen zin in. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik het prima vind als hij voor een doorstart wil gaan maar dat hij nu wel een zoon heeft en een gezin en dat hij niet kan gaan lanterfanten en maar kijken waar het schip strand. Gelukkig denkt hij daar ook zo over dus ik vertrouw maar een beetje op hem...en dan zien we wel. (dat vind ik dus echt doodeng)

@maybebaby, wat spannend allemaal! (volgens mij post ik dat elke keer maar vind het echt heel spannend voor je!)

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    wat flesvoeding betreft, ik gebruik H.A. voeding van Nestlé, werd hier aangeraden om H.A. te gebruiken, maar weet iemand of dat werkelijk zo'n verschil maakt want het scheelt 3 euro op een pak ofzo en dat vind ik nogal wat!

18. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Delilah, ik heb begrepen dat als je borstvoeding mengt met flesvoeding je H.A gebruikt of als jij of je man allergieën hebben, dan is het tot 6mnd aangeraden om H.A te gebruiken.
    3euro valt nog mee dan, ik gebruik Nutrilon en dat scheelt ruim 5 euro op 1 pak of je HA of standaard gebruikt :$
    Je hebt trouwens ook H.A van andere merken en die zijn wel een stuk goedkoper dus misschien dat je dat zou kunnen proberen? Ik blijf tot 6mnd bij Nutrilon en als ik dan op 2 overga stap ik over op kruidvat 2.

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb van begin af aan het beetje BV dat ik had met het normale Nutrilon gemengd... Er is ook wel HA van andere merken (zie de link).

Ik meng nu de KV en Nutrilon 50/50, als het tegen het einde van de Nutrilon aanloopt doe ik 70(KV)/30(Nutri). Tot de Nutrilon helemaal op is. Tot nu toe doet Reneé het er goed op en ziijn er geen gekke dingen.

20. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden, volgens mij is Nestlé de goedkoopste H.A. voeding hier in de buurt, Kruidvat heeft geen eigen merk H.A. en de albert Heijn en Etos zitten hier helaas niet in het dorp:( aan de ene kant wil ik wel overstappen op 'gewone' nummer 1 voeding, maar aan de andere kant ben ik dan ook wel weer een beetje bang dat dat minder goed is voor Sem ofzo:) omdat ze bij het cb ook H.A. aanbevelen en dat zal toch niet voor niets zijn? of is dat gewoon inspelen op je moedergevoel? ik weet het niet hoor, maar de 'gewone' voeding is er toch ook niet voor niks?

Deel Deze Pagina