Elkaar gevonden in 2011, Ook maatjes in 2012!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Delilah86, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Gucci: balen van het kamertje... maar je hebt nu een alternatief. Heel veel plezier en succes met de 20-weken echo! Dan je niet zo'n grote buik hebt kan nog komen, maar hoeft niet. Mijn beste vriendin had ook maar een heel klein buikje en droek voornamelijk meer naar binnen.

@ Zwendel: afbouwen heb ik gedaan door alleen de druk eraf te kolven en de borsten door massage soepel te houden. Hievoor had ik wel een paar dagen nodig hoor. Na een dag of 4 was de druk er echt af.

@ Jij ook een fijne dag dreamer.

@ Petra: ik kan nooit op het woord zetpil komen, vandaar de topedo's hahaha :D

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Vroeger werden je borsten heel strak gebonden en toen ik klein was, was het advies idd een hele strakke bh te dragen.
    Ik weet niet of dat echt werkt..misschien dat iemand anders dat wel weet.

Kan je de kolf nog een weekje langer huren of misschien van iemand anders lenen?
    Als je de kolf tot morgen hebt is dat wel heel kort dag om af te bouwen.
    Ik heb toen aan de lactatiekundige gevraagd hoe je kunt afbouwen en zij zei dat je dat op 2 manieren kan doen.
    Of steeds iets minder gaan kolven..maar dan duurt het ook langer voor je bent afgebouwd.
    Of je kolft alleen de spanning eraf als je borsten zeer doen. Dan moet je wel oppassen dat je niet te lang kolft want dat stimuleert de productie weer. Tussendoor kan je, je borsten ook masseren als je onder de douche staat zodat je geen harde plekken krijgt. (ontsteking)

Ik heb 11 weken gekolfd en binnen een week was ik helemaal afgebouwd. Maar ik denk dat het echte afbouwen veel korter heeft geduurd...misschien 4 dagen. (de eerste dagen kolfde ik ipv 3x nog maar 2x en dan een stuk korter. en na een paar dagen kolfde ik alleen de spanning eraf omdat het anders te lang zou duren naar mijn zin voor ik afgebouwd was.
    Xander is nu ruim 4 weken dus je hebt kans dat jij al eerder afgebouwd bent.

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

haha is het gelukt met de torpedo's Mayke?

Pff hier een korte nacht gehad want onze kleine man heeft gisteren tot 2keer toen volledige fles uitgespuugd
    Zijn darmpjes zijn van slag doordat hij nu volledige kv krijgt en zat een beetje verstopt. hij zat achteraf zo vol dat zijn hele fles eruit kwam:(
    Vond het zo zielig voor hem.
    Na 2 pogingen hebben we hem geholpen met poepen en jemig...wat kwam er veel uit:$
    Hij leek wel opgelucht en lag met een big smile naar ons te kijken. Finn lag dus rond 00.30u op bed en werd om 5u wakker van de honger..dus snel een flesje gegeven en toen sliep hij weer verder gelukkig.

hebben jullie kindjes ook wel eens dat ze verstopt zitten? Ik heb begrepen dat darmen soms 2 weken tijd nodig hebben om te wennen maar als steeds zo verstopt zit bel ik het cb even of ze advies hebben. soms mag je dan zonnebloemolie ofzo in je fles toevoegen.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ach wat sneu voor Finn... Reneé heeft het een enkele keer gehad, maar nu wij aan 4x200ml zitten heeft ze het eigenlijk niet meer. Het is nu wel steviger aan het worden, alsof ze meer voedingsstoffen uit het eten haalt.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mama's
    dramaqueentje - 1e kindje - meisje! 28 oktober 2011, Ella (uitger. 4 november 2011)
    xxPetra - 1e kindje - jongen! 10 november 2011, Finn (uitger. 27 november 2011)
    casss - 1e kindje - meisje! 16 november 2011,Anne (uitger. 26 november 2011)
    babywens2011 - 1e kindje -jongen! 30 november 2011, Max (uitger. 20 november 2011)
    MayD - 1e kindje - meisje! 25 december 2011, Reneé (uitger. 6 januari 2012)
    Delilah86 - 1e kindje - jongen! 6 januari 2012, Sem (uitger. 1 januari 2012)
    Zwendel - 1e kindje - jongen! 18 januari 2012, Xander (uitger. 28 januari 2012)

Zwangeren
    15 februari 2012 - Maybebaby - 1e kindje - verrassing!
    23 maart 2012- c84- 1e kindje - ???
    12 april 2012 - Nanon - 1e kindje- jongen!
    15 april 2012 - Dreamer - 1e kindje -meisje!
    23 April 2012 - Mick - 1e kindje- meisje!
    9 juli 2012 -Gucci - 1e kindje - nog een verrassing
    29 Augustus 2012 - Nojumidy - 1e kindje - verrassing!
    16 September 2012 - Miessemuis - 1e kindje - nog een verassing

Klussers
    nod 10 febr - lennyt - ronde 4
    nod 22 febr - Jeskejes - ronde 15
    nod 23 febr - Babytjuhh - ronde 14
    nod 26 febr - MayD - ronde 1
    eisprong: ong 18 febr - Pip1986 - ronde 14
    nod nog onbekend - Jesse32 - ronde 3
    nod nog onbekend- Babyliz - ronde 17

-------------------------------------------------------------

Even de lijst er weer bij gepakt.
    Net positieve ovutest en op basis van mijn cycli van voor de zwangerschap mijn NOD 1 dag verzet.

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    heel erg veel klusplezier!!! :p

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    thnx

8. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoe staat het dan met de nod van lennyt???

meiden ik merk dat ik fb leuker (en makkelijker) vind dan zp...maar ik lees hier ook altijd nog mee hoor ;)
    ik hoop dat ik na deze week weer een beetje meer tijd heb om hier te gaan reageren!!
    hier gaat verder alles goed...alleen vandaag kan ik niks hebben :$ haha
    over de hhb...ik ben er verslaafd aan :D elk jaar gaan we heen...en dat is het enige uitje in t hele jaar wat altijd gebeurt!

ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat..
    voor de meiden die nu in een moeilijke periode zitten...een hele dikke knuffel!!

tot heel gauw!!
    liefs

9. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@babytjuh, jou nod komt eraan. Hoe voel je, je daaronder? Ik hoop zo voor je dat het niet nodig is om naar de ha te gaan maar als dat wel nodig is dan hou je ons op de hoogte he? Dan kunnen we je met z'n allen steunen!

@Mayke, kwam zo'n verstopping bij Reneé dan 1 keer voor of een paar dagen achter elkaar? en deden jullie er dan nog iets aan waardoor ze makkelijker kon poepen?
    Finn is vandaag nog erg aan het mopperen en soms echt hoge gilletjes aan het geven. Ik zou denken dat hij dan buikpijn heeft want hij heeft vannacht en vanmorgen zoveel gepoept dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er nog iets zit..
    Ja idd, als de ontlasting nu wat vaster wordt zou je zeggen dat ze meer voedingsstoffen eruit haalt. Poept ze wel makkelijk nu het wat vaster wordt?
    Oh voor jou geen carnaval dus de komende dagen...bespringen die man :p

@Cass, gaat Anne nog logeren vanavond? Hopelijk drinkt ze dan wel als oma haar het flesje geeft!

@Pip, ben je er al over uit of je de arts maandag gaat bellen over die injecties?

10. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Babytjuhh hoe gaat het.
    Petra hoe krijg je hem aan het poepen dan. Toucheren?ofzoiets?
    Wel vervelend voor Finn dat hij verstopt zit.
    Mayd. Hoe is het bij u? Lekker aan de klus?
    Zwendel. Succes met afbouwen. Je hebt je best gedaan!

Ik vloei nog steeds:x al ruim 12 dagen grrrr. Ben er zo klaar mee. Het is niet meer zo erg hoor maar toch kan niet zonder tampon.

11. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@Jesse, jeetje meid dat is wel vervelend! Hoeveel dagen vloei je normaal gesproken?
    We hebben eerst zachtjes zijn buikje gemasseerd maar als we dat deden dan begon hij gelijk weer te spugen :( dus hebben we het gestimuleerd met de thermometer. Dat lukte niet de eerste keer..maar je zag dat hij probeerde te persen dus Jeroen heeft het 3x achter elkaar gedaan en toen kwam er écht heel veel uit :( arme jongen!
    Maak me ook beetje zorgen want zijn temp zit nu op 37.5 en hij spuugt nog wat mondjes terug dus ik hou zijn plasluiers even in de gaten want wil niet dat hij uitdroogt.

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Jesse: balen meid! Hoop wel dat het morgen of overmorgen toch uiterlijk weg is, het vloeien. Knuff

@ Petra: Af en toe gilletjes heeft Reneé ook wel, maar dat hoort er ook een beetje bij. Reneé kan wel goed van de ontlasting afkomen en heeft 1 poepluier per dag. Finn kan ook gewoon even opstartproblemen met KV hebben... kijk het nog een dag of wat aan, komt vast goed. Het k*tte is gewoon dat je zo'n klein hummeltje niet kunt helpen als het buikpijntjes heeft.

13. zwendel

zwendel Niet meer actief

@ Petra, Jeetje je lijkt wel een deskundige hahaha antwoord op al mijn vragen. Ben er erg blij mee hoor!! heb bij de complete set die ik gehad heb ook een handpomp ( kwam ik gisteravond door vriendlief achter hahaha) heb hem vandaag uitgeprobeerd en die werkt goed om in ieder geval de spanning eraf te halen dus daar moet ik het denk ik wel mee redden. Breng daarom morgen de electrische wel weg. werd bij jou de spanning daarna vanzelf iedere keer wat minder??

wat betreft krampjes en niet kunnen poepen: je kan proberen om hem op zijn buik over je arm te leggen en over zijn ruggetje te wrijven. werkt vaak erg ontspannend en schijnt te stimuleren. (moet zeggen dat xander 1 keer krampjes heeft gehad nadat ik bruine bonen ophad :$ en dat werkte goed. voor we het wisten had hij zijn luier vol na ruim 2 uur krampjes). Thermometer werkt ook idd vaak goed. en idd buikje masseren ook. Fietsen met de beentjes is ook nog een optie.
    Schijnt soms wel een paar dagen te kunnen duren bij volledige kv omdat alle orgaantjes nog op elkaar afgestemd moeten worden en dus wat lastiger "communiseren" bij "nieuwe" voedingsstoffen.

@ Jesse, Hoop dat het vloeien snel stopt lijkt me erg frustrerend

@ Mayd. succes met klussen...

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Zwendel: ik kon de druk er ook gewoon mee weg krijgen met de handkolf. Dan is het dus niet nodig dat elektrische apparaat nog langer in huis te hebben. Als je alleen druk wegkolft, dus niet leegkolven, dan ben je het snelst van je stuwing af. Let op: wel je borsten blijven masseren tijdens het kolven en direct eventuele knobbeltjes eruit wrijven, anders kun je er echt last van krijgen.

15. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Petra ik merk wel dat Sem veel minder poept sinds hij volledig kv krijgt, maar hij is niet verstopt ofzo, wat sneu zeg dat Finn er zo'n last van heeft, hoe help je hem met poepen dan als ik vragen mag?
    en volgens mij mag je sowieso wel 1 lepeltje olie per dag toevoegen aan de fles toch?

Mayke veel klusplezier :D

babytjuhh ik heb dat ook hoor dat ik fb leuker en makkelijker vind, ik kom hier nu veel minder :)

Jesse kan me voorstellen dat je er zat van bent na 12 dagen!

16. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Lennyt, hoe is het met je? Al aan het tempen?

@Petra, ik denk dat ik maandag wel ga bellen. Vind het nog steeds een lastige keuze hoor. Gisteren en vandaag voelde ik me wel weer goed. Maar vriendin zei gisteravond ook dat ik niet te genieten was, dus dan maar toch bellen?
    Hopelijk is het niet meer nodig als het deze ronde raak zou zijn..
    Maar dan heb ik al wel geoefend te prikken.

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.159
    0
    0
    Pip ik duim dat het deze ronde raak is meis!

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik duim mee!

19. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hihi, ja sorry maar ik heb me uitvoerig laten informeren toen ik kolfde (lees; ik heb iedereen uitgehoord hihi)
    De spanning moet steeds wat minder worden inderdaad.
    Ik had de grote fout gemaakt om 1x per dag mijn borsten helemaal leeg te kolven...;) lekker dom want dan blijft de productie natuurlijk op peil. toen ik dat doorhad en alleen de spanning eraf kolfde liep het heel snel terug.

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik duim ook mee, Pip!!
    Het lijkt me echt heel naar als je aan jezelf merkt dat je zo heftig kan reageren op alles. Hopelijk helpen de injecties!

@ Delilah, we hebben zijn buikje zachtjes gemasseerd en daarna gestimuleerd met de thermometer.
    Dat van die olie heb ik ook wel eens gehoord idd dus ik denk dat ik maandag even naar het cb bel om te vragen of dit mag als hij er last van blijft houden!
    Hoe was de fotoshoot vandaag gegaan met Sem? Was hij wakker en vond hij het wat al die flitsen om zich heen?

Deel Deze Pagina