Tuurlijk! Daar heb ik van 1997 tot mei vorig jaar gewoond, en heb er nog een bankrekening etc. (Plus dat het daar iets goedkoper is dan in NL). Daarnaast woon ik nu in Frankrijk, maar wil niet de Franse versie doen aangezien mijn Engels/Nederlands (nog) stukken beter is dan mijn Frans. Vandaar!
Zustertje: Wat maf dat je je lengte niet kan veranderen. Ik kan je er helaas ook niet mee helpen. Papaver: Vervelend he als die zw-kilo's er niet af gaan. Welkom i.i.g. Nou, jij woont interessant. Hoe komt dat zo als ik vragen mag? Poohbeer: Ik zit normaal ook altijd over mijn dp heen maar maak me er ook niet zo'n druk om. Zolang ik afval.. Mik2: Goed van je dat je je in hebt kunnen houden! Maar je hebt toch lekker gegeten zo te lezen! Ik begin helemaal te watertanden Ik merk ook al dat ik me fitter begin te voelen, ook mijn kleren zitten al lekkerder Gaaf joh, anouk, veel plezier alvast. Hoe gaat het trouwens nu met je zoontje? Is er al wat uit die onderzoekjes gekomen? Debby: Suc6 en eet smakelijk vanavond! Gewoon genieten hoor All: Hier gelukkig weer wat op aan het knappen. Vandaag mijn eerste vaste voedsel sinds 4 dagen weer kunnen eten.. een crackertje met kaas ( 20+ uiteraard ) Vanmorgen was mijn weegdag en heb me toch maar even gewogen, bijna 2 kilo eraf. Nu zorgen dat ze er ook wel afblijven als ik weer normaal kan gaan eten. Poeh zeg, wat ben ik ziek geweest..
Ja, ik had gehoopt dat de extra kilo's eraf zouden vliegen. Helaas zijn ze eraan gevlogen. Zal ook wel komen doordat ik een beetje teveel de Bourgondische levenswijze heb aangenomen sinds ik daar woon... Ik ben in Engeland beland omdat mijn vriend Engelsman is, maar we wilden allebei liever ergens anders wonen, dus zijn we naar Frankrijk verhuisd... Fijn dat je je weer beter voelt, extra gewichtsverlies is leuk, maar niet op zo'n extreme manier!
@ debby hoe was je etentje??? @papaver, lekker hoor frankrijk waar woon je ongeveer? Bij een grote stad of landelijk, ja fransen zijn echte bourgondiers... @ sterre fijn dat je je weer wat beter voelt. vaak komen de ziekheidkilo's er snel weer aan, ze zijn er ook niet op een normale manier afgegaan. Hopen dat ze deze keer wel wegblijven Mika heeft toch ook de diagnose reflux gekregen, wel met een slag om de arm omdat hij sondevoeding krijgt maar hij heeft wel extra medicijnen gekregen en van de week even bespreken wat ze nog meer willen doen. Vanavond echt even een rot avond, heb echt behoefte aan wat lekkers... Voel me een beetje rot door de onzekerheid de komende tijd en mijn man is ook niet thuis dus tsja dan ga ik ergens anders afleiding zoeken, maar het lukt me aardig me in te houden 1 punt pas over mijn dagtotaal. Morgen wordt al een gekke dag met een etentje dus nu maar inhouden, denk dat ik zo maar ga slapen...
sterre wat goed 2 kilo! hopelijk blijft het eraf! mik niet te streng voor jezelf zijn hoor... die ene punt gaat gewoon lekker van het weekextra af he! Ik lees steeds dat mensen terughoudend zijn om die te gebruiken maar het mag echt hoor! hier gisteren gegeten bij een bistro. Was heel leuk. Ik had carpaccio vooraf en als hoofdgerecht een lady steak 150 gram. Ik ben van de patat en brood afgebleven, heb alleen wel 6 wijntjes genomen... Helaas was mijn man s middags al op het idee gekomen om op het strand te lunchen dus daar ook een broodje carpaccio en een wijntje genomen (normaal drink ik vrijwel nooit...). Totaal viel nog wel mee. Uiteindelijk zat ik op 48 punten terwijl ik 28 mag. Dus gewoon 20 van mijn weekextra, daar zijn ze voor... Vandaag waren we naar k3 en ik was vergeten vlees voor mezelf uit de vriezer te halen. Dus ik heb alleen hutspot gegeten. Dat zijn natuurlijk weer te weinig punten dus net een paar crackers met gerookte zalm gegeten en ik heb nog 3 propoints over. Ga straks even in de kast kijken wat ik wil hebben...
@debby was deze keer vooral rustig met mijn weekpunten omdat ik weet dat ik vanavond uit eten ga en naar anouk en dan lust ik ook wel een paar wijntjes dus dacht kan ze beter voor morgen bewaren... maar je hebt wel gelijk hoor, ik vind het nog steeds wel vreemd om standaard elke dag over de dagpunten te gaan... Voelt als falen en ik vind dat ik ze moet gebruiken voor speciale dingen of rare uitspattingen... Fijn dat het lekker en gezellig was Was K3 leuk? Nou fijne zondag allemaal! Zonnetje schijnt hier al! Zou de lente echt gaan komen, hoop het dit jaar meer dan ooit! Lekker al die griepjes en hoestjes de deur uit!
Dat heb ik ook met mijn week punten. Ik denk steeds niet aan zitten. Maar ik weet dat ik ze mag gebruiken en dat het niets uit maakt. Gister heerlijk op stap geweest. 2 cola BB gedronken en 2 cola light. Best goed. Vandaag weer gewogen, niets afgevallen, maar ik ben al 6 kilo kwijt, dus erg is het niet.
Hoi Mik2sept, Ik woon in letterlijk in Bourgondie (midden Frankrijk) aan de rand van een klein dorp (100 inwoners), maar wel op redelijke afstand van een aantal (middelgrote) steden.
deze week wat tegenvallend resultaat maar 2 ons afgevallen Schouders er maar weer onder en er weer voor gaan, alhoewel we komend weekend wel een weekendje weg gaan en de week erna ook.. Even kijken hoe ik dat ga doen, of ik ga voor handhaven... Wat zouden jullie doen?
@Mik, jammer dat het niet meer is, maar het is in ieder geval wat. Ik denk ook niet dat ik super ben afgevallen. Ik zou dat weekendje gewoon je extra weekpunten gebruiken en je de rest van de week netjes aan je dagtotaal houden, wat extra sporten etc., dan moet het goedkomen. Off-topic, las je blog over je zoontje, wat een zorgen. Ik heb nog in het WKZ gewerkt als secretaresse bij o.a. de nefrologie, maar ik had maar weinig met patiënten te maken, meer voor ondersteuning van de artsen op andere vlakken. @Papaver, leuk, ik ga toevallig op vakantie naar Bourgondië komende zomer, haha, wij zijn ook wel Bourgondiërs, ben niet voor niets aan afvallen . @Debby, hier ook wat meer gegeten afgelopen weekend, uit eten geweest en op visite waar ik het nodige kreeg, maar ach, ik had nog genoeg extra punten over daarvoor. @Sterre, niet de fijnste manier om zo af te vallen, maar in ieder geval nog een positieve bijkomstigheid. Ik ga zo prei canneloni eten, ben benieuwd of het een beetje lekker is.
Hey meiden! Hoe gaat het met jullie? Papaver: Voor een bourgondische levensstijl kan je ook in NL wonen hoor Ik ben zelf niet zo fan van de engelse keuken, wel van de franse.. jummie Maar wel leuk zeg, zo zie je nog eens wat Was de taal geen probleem? Mik: Oei reflux Hier heeft de oudste het ook in een zeer ernstige mate gehad en het was vreselijk. Knap dat je je ingehouden hebt! Hoe is je etentje gegaan? Lastig van die weekendjes.. bij mij zou dat dus fout gaan Misschien veel wandelen? Debby82: Haha 6 wijntjes.. ohh en nog 1 lees ik .. nou ja joh, als je er maar van genoten hebt! Poohbeer: Jammer dat je niks afgevallen bent maar 6 kilo is al heel netjes joh! Jo: Wanneer is je weegdag? Hopelijk valt het toch nog mee voor je! All: Hier weer de draad opgepakt met eten. Maar de trut dat ik ben.. zaterdag naar de mc.donalds en zondag onverwacht een pizza gegeten Gelukkig zijn die 2 kilo er niet weer terug bij gekomen maar ik denk dat ik vrijdag op mijn weegdag ook niks afgevallen ben.
Hi hi hi, ja dat is absoluut waar! Ik gebruik mijn woonplaats nu ook alleen maar als excuus hoor! Ik was trouwens ook nooit fan van de Engelse keuken... tót ik er ging wonen! Er gaat niets boven een Engels ontbijt, geloof me! En de Indiase keuken is er inmiddels geadopteerd als Engels eten. En dat is lékker! (Vind ik althans). Maar goed, ik zit nu heel enthousiast mee te praten, maar ik moet me nog steeds bij WW aan gaan melden. Ik ga dat deze week doen, ben net sinds gisteren terug van vakantie...
Zp meiden daar ben ik weer, vandaag lekker gewerkt... Begin een beetje ziekjes te worden, beetje balen want ik heb het eindelijk een beetje het huis uit bij de kids en dan ga ik beginnen... Moet maar in quarantaine denk ik... Hoe is het met jullie? @jo79... ik probeer me nu ook gewoon netjes aan de dagpunten te houden en de rest bewaren voor het weekend zoals sterre ook al zei we gaan ook veel wandelen is het plan. Grappig dat je in het WKZ hebt gewerkt, is dat lang geleden? MIsschien ken je onze arts wel? Hele fijne nefrologen al had ik liever niet met ze te maken gehad natuurlijk maar denk dat het in mijn geval fijn is goed contact te hebben met de artsen... Het zijn inderdaad zorgen dat is ook de grootste reden waarom ik te veel ben aangekomen, ben zo'n fijne stresseter... @ Sterre, het etentje heb ik gewoon heerlijk genoten van het lekkere eten, was verder niet heel bijzonder want het was gewoon zo'n concertmenuutje, maar smaakte prima en s avonds toch staan dansen in het gerledome... Hoe lang heeft jouw kindje reflux gehad? Mika is nu 1,5 maar omdat hij zoveel blijft spugen toch maar getest hij lijkt overigens niet de zuurklachten in zijn slokdarm te hebben want spugen doet geen zeer. Hij heeft nu in ieder geval nieuwe medicijnen gekregen... Jij hebt wel lekker gegeten het weekend @pooh, wat is cola bb? zit me het al een paar keer af te vragen maar kan er niet opkomen...niet heel belangrijk maar ben af en toe nieuwsgierig... @papaver, kletst maar gezellig mee hoor ... dan zijn wij je stok achter de deur dat je je moet aanmelden haha...
Cola BB = cola met bereburg. Haha wij zeggen het nooit voluit. Maar niet heel Nederland kent de combinatie volgens mij.
Papaver: Wij hadden op Malta het Engelse spul maar daar vond ik het niet lekker.. althans niet lekker is veel gezegd maar het was niet mijn ding zeg maar haha. India's eten lekker.. ga ik zeker proberen! Ik heb ook eens Argenstijns gemuld in een tentje in Scheveningen, dat was ook erg lekker moet ik zeggen En hups, je aanmelden joh Mik: Oh getsie ziek aan het worden, hopelijk heeft het niet doorgezet? Mijn oudste heeft er tot hij bijna een jaar was last van gehad. Tot 4 maanden het ergst. Hij gilde het uit van de pijn, achteraf bleek zijn slokdarmpje verbrand te zijn door het zuur maar hij kon ook weleens projectiel braken. Ik moet zeggen dat het nu nog geen beste eter is en ook nog weleens ineens spuugt zonder enige aanleiding maar of dat er nog mee te maken heeft weet ik niet. Het verbaast me nu zo bij de 2e dat we zo weinig spuugdoekjes e.d. nodig hebben hihi. Poohbeer: Aha ik dacht ook al 'cola bb' .. Ik heb een tijd achter de bar gewerkt maar dat nog nooit tegengekomen. All: Vanavond heb ik een mylene party en daar staat natuurlijk weer wat lekker op tafel, ik hoop dat ik me kan inhouden en anders misschien wat extra puntjes pakken.. Maar ik ga vrijdag ook grieken met een vriendin dus even kijken hoe ik dat ga doen. Hoe zouden jullie trouwens die punten invullen als jullie uit eten gaan?
Hier gaat het niet zo lekker. Zit al ver over mijn week punten heen. Van de week patat met broodje kroket. Vanavond rijst met babi pan gang, satesaus en kroepoek. Het wil deze week niet zo lukken. Zo maar even een rondje lopen met de hond. Weer xtra AP erbij. Wat is een mylene party? ColaBB wordt volgens mij ook alleen in het noorden gedronken.
@Papaver, oh, ik vind dat Engelse ontbijt echt om te kotsen, ik heb vroeger een Engels vriendje gehad, ik snapte er niets van hoe hij dat weg kreeg, ik at gewoon lekker mijn simpele Hollandse ontbijtjes. Indisch vind ik wel weer lekker. @Mik, dat was zo'n 3 jaar geleden, ik viel tijdelijk voor iemand in daar, inderdaad aardige artsen, ik herinner me alleen Noel K.nobs en Marc L.ilien (maar even puntjes ertussen voor er gegoogled wordt ), er was er geloof ik nog eentje, maar daar weet ik de naam niet meer van, die zag ik ook niet zo vaak. Sterkte met je zoontje! @Poohbeer, oh, jammer dat het even wat minder gaat met lijnen, maar morgen weer een dag hè, nieuwe kansen. @Sterre, je mag best aardig wat eten hoor van die extra weekpunten, daar zijn ze voor. Ik vul gewoon achteraf in wat ik heb gegeten en dan telt hij wel bij elkaar op hoeveel punten dat waren. Al let ik wel op dat ik geen moddervette dingen bestel. Ik ben 1,2 kilo afgevallen deze week. Zou wel lekker zijn als ik in dit tempo af blijf vallen. Ik ga zo naar het zwembad, aquarobbiccen.
He meiden, mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben twee weken geleden begonnen met afvallen, in eerste instantie op eigen houtje. Ik hield de kcal bij via het voedingscentrum, zorgde dat ik rond de 1400 per dag zat. Ik ben toen bijna 3 kg afgevallen, maar zoals altijd verslapt het na een tijdje. Dan durf ik niet meer op de weegschaal, neem ik weer veel te veel lekkers, heb ik weer van die snaaidagen. Op zoek naar houvast dus en al een paar dagen vielen die motiverende WW onderschriften me op; 'al zo en zoveel afgevallen met weight watchers!" ... Dat wil ik ook! Ik heb ne net aangemeld, wat een hoop informatie staat er op die site! Ik mag 33 punten per dag en heb er 49 vrij te besteden per week. Mijn vraag aan jullie: wat doen jullie als jullie alleen thuis zijn en de haast onbedwingbare behoefte krijgen in iets lekkers? Ik kan dat best een paar keer weerstaan, maar na 5 keer zwicht ik en val ik het blok kaas aan of neem ik een schaaltje chips...
NooNoo, gezelig als je mee komt kletsen... Ik probeer in die gevallen nu wat fruit te eten, en lukt het niet dan doe ik het van de weekpunten... Succces