Elkaar steunen, wie doet er mee? Weight watchers.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sterre82, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb even gekeken :)

4 volkoren crackers: 4
    4 x boter: Dieet boter = 0 / normale boter = 1 per cracker
    1 x smeerkaas 48+: 1 per 15 gram
    1 x pindakaas: 3
    2 x chocopasta: 1 per 5 gram
    2 x choco rijstwafel: 2 per stuk
    1 x cappuccino: 1 per 200ml (instantpoeder = 2)
    1 x banaan: 0

Ik weet natuurlijk niet hoeveel en wat je er opsmeert (bijv boter) maar globaal gerekend kom je ongeveer tussen de 15 a 19 punten uit. Als je er 30 mag zou je nog 11 a 15 punten hebben voor je maaltijd. Voor een middelgrote aardappel krijg je 1 punt, groenten 0 en dan nog vlees maar dat is heel gevarieerd. Op zich zit je dus niet slecht maar het lijkt zo weinig haha. Ik zou meer gaan eten voor minder punten dat scheelt volgens mij best veel en ook voor in het weekend. Zo blijft je kacheltje toch constant branden zeg maar :)

2. Loe

Loe Niet meer actief

:DDank je sterre! Maar meer eten voor minder punten? Eh, hoe bedoel je dat precies?:)

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

hoi meiden even een vraagje, hoe doen jullie het als jullie een dagje weg gaan? letten jullie dan echt op wat jullie eten? maken jullie een planning vantevoren, of eet je gewoon wat lekkers en pas je de volgende dag gewoon weer op? WW lijkt mij ook wel wat, ben alleen zo dat als wij weg moeten wat moet ik dan doen? Misschien dat jullie me wat wijzer kunnen maken?

4. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik ben u 2 maand bezig en ik vul niet iedere dag meer in. Ik weet ongeveer wat ik hebben mag. En een keer uit de ban springen mag hoor. Ga je daarna xtra bewegen.

Ik heb al veel afslank pogingen en diƫten ondernomen, maar dit bevalt mij het beste. Geen honger, je mag ook gewoon lekkers eten. Ideaal.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Loe: Graag gedaan ;):) Haha, ik bedoel bijvoorbeeld meer eten wat minder punten kost. Ik doe bijvoorbeeld op mijn crackers jam van de l.idl (l.inessa) en dat kost veel minder punten dan bijvoorbeeld pindakaas en kan ik dus meer eten. Zo heb ik geen hongergevoel en heb ik ook niet het idee dat ik heel streng moet zijn.

Troelala: Ik ben het met poohbeer eens. Ik vul ook niet iedere dag meer in omdat ik nu wel ongeveer weet wat ik mag. Als ik twijfel kijk ik weleens van te voren maar meestal kom ik er dan pas achter als ik het pas op heb hihi :) Als ik wegga probeer ik wel op te letten ( vis pakken bijvoorbeeld bij uit eten ) maar je mag idd ook weleens gek doen :)

Poohbeer: Hoe gaat het? Ben je weer afgevallen of gaat het nu wat langzamer?

All: Hier afgevallen gister.. was niet veel maar goed, alle beetjes tellen :D

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, hoe gaat het met jullie? Ik ging vanmorgen uit nieuwschierigheid even op de weegschaal staan en ik stond ineens op 78.7 :$:D Gaat goed! Bijna op de helft :)

7. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    ONGELOVELIJK!

Sta ik er weer helemaal klaar voor, gebeurt er niets omdat ik weer ongesteld ben... grrrrr

Affijn, ikheb dus bedacht om ook maar een uit te gaan schrijven wat ik moet eten op een dag... gewoon om een lijdraad te hebben

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier nog steeds niet weer helemaal terug op de rit, vooral de weekenden zijn killing en vorige week ook nog een bbqfeestje van mijn werk en een verjaardag...

Maar het is weer maandag en ik ga er weer voor :)

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Meiden kunnen jullie mij misschien vertellen wat beter is? Het ww online doen of het alleen met een boodschappengidsje doen? En waarom? Ik zit al dagen te dubben over ww ik weet alleen nog niet wat ik zal doen, of online of het met een boodschappenboekje doen.......Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen?

10. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    @ Sterre, Nee het gaat hier nog steeds goed. Moet er nu wel om denken dat ik niet te veel ga snaaien. Jij onder de 80 dat is goed hoor;).

@Troelala, Via online heb je toch meer houvast. En je hoeft zelf niets op te tellen.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Willie: Grr balen zeg!

Mik: Hier zijn de weekenden ook killing. Vooral zaterdagavonden.. iets lekkers, wijntje erbij.. pff.

Troelala: Ik weet niet wat het boodschappengidsje inhoud dus ik kan je helaas niet verder helpen. Ik weet niet wat het kost maar anders eerst even proberen en als het niet gaat toch overstappen op ww online?

Poohbeer: Fijn dat het zo goed gaat bij jou. Ik zag dat je al 11 kilo afgevallen bent, wauw! Dat snaaien.. ja dat heb ik ook. Zeker nu er weer schot in zit denk ik al snel.. 1tje kan wel :) Maar ik doe het niet hoor dus ik = trots op mezelf :D

All: Hier is alles ziek en verkouden.. blegh niks aan. Het wordt tijd voor lekker weer :p

12. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ troelala ik vind online ook wel handig makkelijke berkekenen ook als je minder eet. Is de boodschappengids dat boekje waar alles in staat met punten? Je moet dan altijd tellen...

Ikhou mijn online weightwatchers nog steeds redelijk bij... af en toe een paar dagen niet maar dan ontspoor ik vaak weer ;) Het is voor mij echt een houvast en vind het niet leuk om te zien om over mijn dagpunten te gaan ;) dus ben dan ook streng voor mezelf...

Ik merk dat ik de laatste dagen weer goed ga... zit weer onder de 70 zag ik vanmorgen , was helaas weer wat aangekomen vorige week...
    Heb thuis de situatie ook weer iets beter onder controle, weet nu ongeveer de operatiedatum van mijn zoontje en heb zijn kamer al een beetje verbouwd. Geeft me meer rust.

sterre ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen...

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mik: Jeetje, moet je kleine man geopereerd worden. Heftig hoor wat ik lees op je blog. En waarom moest zijn kamertje verbouwd worden, voor het apparatuur?

All: Hier morgen weegdag maar ik heb er sinds lange tijd vertrouwen in dat ik blij ga zijn :p

14. Loe

Loe Niet meer actief

zo, ik heb het ook uitgerekend,at nog te veel zeg. wat weinig mag je hebben! tja, tenzij je alles mager eet en broodbeleg wat ik helemaaaaaaaaaaal niet lekker vind haha. Maandag ga ik weer beginnen.
    Sterre, succes met de weegschaal, hoop dat hij heel aardig voor je is morgen!

15. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    En sterre wat was het resultaat vandaag?

Ja heb inderdaad ruimte gemaakt voor de dialyse apparatuur... met de operatie krijgt hij een buik dialyse katether... Het wordt een heftige periode ben ik bang voor. Maar we gaan ervoor... En tja dat zullen we wel moeten...

Maandag koninginnedag mijn weerdag... Wat zijn jullie plannen... En, hoe doen jullie die dag aan ww? Ik denk maar niet... ;)

16. Loe

Loe Niet meer actief

GEzien mijn streefgewicht mag ik 29 punten per dag, weektotaal extra 49 punten.

Dan mag ik dus per dag:
    4 boterhammen, eentje met boter, een met chocopaste, een met kaas en een met jam of appelstroop. 1 banaan tussendoor. reken voor de maaltijd 14 punten en ik zit op mijn dagtotaal......tussendoor 's middags toch maar een graanreep (2 punten) anders krijg ik echt de bibberietes. Zit ik rond de 30. Hoeveel eet jij ongeveer Sterre per dag?

17. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @loe
    Ik eet vaak crackers...
    En als beleg ben ik ook lastig lust niet zoveel, ik eet vooral philadelpia light en rookvlees en salami van de lidl van linessa...
    Soms pindakaas light en heel soms pasta ;)
    Kipfilet lust ik wel maar hangt echt snel mijn neus uit... vind het niet zo bijzonder...
    Mijn avondmaaltijden komen vaak niet boven de 10 uit...

gisteren bloemkool 0 100 gr gekookte aardappelen 2 , biefstukje 4 en saus 1 dus totaal 7 punten

de dag ervoor met gebakken aardappelen zelf gemaakt , boontjes, gehaktbal van tartaar en wat curry 9 punten...

woensdag spagetti volkoren met tartaar en groente en rode basilicum saus uit zo'n pot ook 9 punten...

Verder probeer ik gewoon veel fruit te eten...

18. Loe

Loe Niet meer actief

oh, ik zag macaronischotel staan en boerenkool met worst, de ene geloof ik 13 en de andere 15 punten, dus ben ik ben maar ervan uit gegaan dat een avondmaaltijd (normaal, zonder restricties) 14 punten ongeveer is. Maar eet je dan niet heel weinig als avondeten?
    Die graanrepen zijn ook wel prettig denk ik, gaat wel wat vullen. Ja en fruit, 0 punten he. Straks is de meloen weer lekker, heerlijk.

Ik heb alleen heel snel een laag suiker en dan ga ik echt trillen en voel me niet sjofel. Dus ik hoop dat dat een beetje goed gaat gaan. Ik had dus winegums in de auto. Niet snugger zeg, met 1 punt per winegum. HEb nu druivesuiker gekocht, dat was een stuk beter.

In het weekend ga ik wel wat zondigen anders ga ik het niet vol houden, dan krijg ik denk ik van die snaaiaanvallen haha. Maar maandag gaat het dus beginnen. Ben echt wel benieuwd.

Ik hou trouwens ook niet van kipfilet op brood. helemaal niet zo van vleeswaren eigenlijk.

Eten jullie 's avonds nog iets rond een uur of acht, negen? Zo ja, wat? Ik dacht aan een rijstewafel met een beetje smeerkaas 30+?

19. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ loe Qua avondmaaltijd eet ik ook niet heel veel minder als dat ik normaal had... Bij mij zat het aankomen vooral in het snaaien...

Maar dacht om je een idee te geven hoe ik mijn maaltijden tel is het wel handig...

@ all gisteren lekker een verjaardag gehad en genoten van wijtjes met toastjes :) mmm smaakt dan heerlijk... vandaag maar rustig aan... en morgen gezellig koninginnedag vieren, maar eerst wegen ;)

20. Loe

Loe Niet meer actief

Vandaag tot nu toe: 1 boterham met pasta, 1 met smeerkaas 30+ en 1 met boter en appelstroop. En een halve banaan. Goed he!:D

Deel Deze Pagina