Elkaar steunen, wie doet er mee? Weight watchers.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sterre82, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Speentje ik ben 1 juli begonnen en 1 oktober gestopt. Ik was toen 22 kilo kwijt. Dus in drie maanden tijd. Toen ben ik in m'n oude gewoontes gekomen en weer 10 kilo eraan gegeten. Ben nu weer 2 weken bezig. Mijn totale doel is 40 kilo eraf. Ik woog 105 in juli en nu weeg ik 90 dus nog 25 te gaan.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Debby82: 26 punten klinkt inderdaad weinig maar ik denk dat als je het onder de knie hebt (punten tellen ed) en je bent eraan gewend dat het wel te doen moet zijn.

Poohbeer: Jij sportieveling!

Speentje: Ik heb ook het meest moeite met het avondeten. Daar gaan ook best veel punten inzitten bij mij. Maar ik krijg er nu wel beter inzicht in door ww.

Mik2sept: Welkom, leuk dat je ook meedoet en suc6 natuurlijk :)
    Ik maak trouwens geen menu's van te voren o.i.d. Maar ik wil wel recepten gaan maken van de site voor 's avonds, dat is wel handig.
    Ik heb voor online gekozen omdat ik geen zin heb om iedere week naar een cursus te gaan. Voor mij werkt dit ook maar ik kan ook begrijpen als je dat wel nodig hebt.
    Mijn weegdag is vrijdag en ik wil minimaal 14 kilo kwijt, dan ben ik 70 kilo en alles wat er extra afgaat is mooi meegenomen. En jij?

Muppet: Waren de chipjes lekker? :)
    Zo 22 kilo in 3 maanden, wat knap! Ik hoop echt dat ik ook mijn doel haal (die min. 14 kilo)

All: Ik heb dit weekend goed mijn best gedaan en volgens mij is het ook wel gelukt. Ik heb nu alweer zin om op de weegschaal te gaan staan :):p Ik vind het wel een sport hoor om alles uit te zoeken alleen soms snap ik er niks van. De ene keer denk ik, het zal wel meevallen en valt mijn mond open hoeveel punten ik kwijt ben en de andere keer denk ik, oei daar gaan m'n punten en valt het juist weer mee.. Weet iemand waar die punten op gebaseerd zijn? Koolhydraten? Voedingsvezels?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja op koolhydraten, eiwitten en vetten.
    Vroeger was de formule van weightwatchers kcal/60+vetten/9 maar nu niet meer... de formule is geheim...

dingen op brood: 20+smeerkaas, jam, kipfilet, rookvlees, rosbief, tomaat, gekookt eitje, tonijn uit blik op waterbasis met halvanaise etc.

4. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Hey meiden,

Ik heb me donderdag aangemeld voor de ww online.
    Dit vooral omdat ik wil afvallen, maar ook nog bv geef.

Ik ben nu druk met het uitvogelen hoe dit werkt op de site.
    Vorig ben ik 1 keer naar zo'n cursus geweest, nou das niets voor mij....
    Ben benieuwd hoe dit zal gaan.

liefs

5. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ willie ook succes, wat vond je niet leuk aan de cursus?

Hoe gaat het vandaag? Ik hou het goed vol moet wel zeggen dat het op mijn werk altijd beter gaat...
    Thuis heb ik meer verleidingen...

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Zo ik heb bijna mijn eerste dag erop zitten. Het is natuurlijk nog maar de eerste dag, maar ik vind het goed te doen tot nu toe. Ik heb nu zelfs nog 4 punten over voor vandaag, die ik natuurlijk vanavond nog even ga opmaken.

@Muppet, zo goed zeg 22 kilo!

@Sterre82, ik vind het qua punten met het avondeten niet moeilijk zo lang ik maar bij aardappelen, groentes en een stukje vlees blijf, maar ja dat wil ik ook niet elke dag eten. Ik moet er van de week maar eens een avondje voor gaan zitten en wat lekkere en makkelijke recepten opzoeken bij WW.

@Willie, hoe zijn jouw eerste dagen gegaan?

@Mik, hoe is jouw eerste dag gegaan? Wel leuk dat wij precies gelijk lopen.

Hoeveel willen jullie uiteindelijk afvallen? Ik heb mezelf nu nog een heel makkelijk doel gesteld en dat is 5 kg afvallen. Ik gebruik momenteel medicijnen waardoor ik de afgelopen maanden ruim 10 kg ben aangekomen. Helaas krijg ik door die medicijnen meer eetlust en eet dus automatisch ook meer. Maar sinds een aantal weken heb ik het idee dat mijn eetlust weer iets normaler wordt. Doordat ik zo ben aangekomen zit ik zo slecht in mijn vel, dat ik nu zoiets had van al val ik aar 5 kg af, hopelijk voel ik me dan wat beter en passen mijn kleren ook weer wat beter. Uiteindelijk wil ik in totaal 15 kg afvallen, maar heb daar dus geen haast mee.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aantal kilos: ik wil er 33,2 kilo afhebben. Dan pas heb ik een gezond gewicht. Tuurlijk heb ik tussenstations maar dit doel wil ik wel gewoon halen.

aardappels/groente/vlees: dat eet ik eigelijk best vaak. Ook als ik niet aan weightwatchers doe. Ik ben geen rijst of pasta fan en ik heb nooit heel veel inspiratie...

vanavond heb ik het recept van een hartige taart met gerookte zalm gemaakt van de weightwatchers. Maar jeetje wat zijn die porties klein. Ik moest echt wel anderhalve portie hebben. En 13 punten voor avondeten vind ik vrij veel.
    En de taart was ook nog ingestort haha.

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    aantal kilo's: Ik wil er het liefst 10 afhebben. Zit nu op de 77 en wil dan naar de 67

Ik eet (helaas) veel door stress en dan vooral de ongezonde dingen. In oktober ofzo al eens 5 kilo afgevallen door sonja bakker maar door omstandigheden er weer 7 aangegeten :S

Nu dus maar eens goed afvallen en nog veel belangrijker een gezond eetpatroon aanleren.

aardappels groente vlees vind ik ook prima hoor, vaak verval ik juist in de iets minder gezonde dingen (tortilla's, lasagna, pasta ect ect), dus vind het ook voor mijn zoon goed dit weer vaker te eten, 2 vliegen in een klap dus. Maar wil ook zeker experimenteren met andere recepten...

@speentje vervelend zeg dat je zo aankomt van de medicijnen. Ik zit ook echt niet lekker in mijn vel nu met mijn figuur. En zag van het weekend weer foto's en dat was mijn extra zetje in de rug om weer te beginnen.

@debby zonde van je taart ;) smaakte hij wel goed? staat er bij de recepten hoeveel gram 1 portie is?

@ de wat meer ervaren ww'ers, hoe gaan julllie om met de extra punten? Vind het zo veel lijken... bewaar je die voor speciale gelegenheden of doe je er elke dag wat bij?
    En je bewegingsactiviteiten voer je die ook in.

Ik heb ook nog 5 puntjes eens verzinnen hoe ik die ga oppeuzelen vanavond..

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    tjeees heel verhaal, comp slaat vast...verhaal weg ;)

kort samengevat:
    nieuwe WELKOM gezellig! ik doen ww online (aangezien ik onregelmatig werk kan ik niet iedere week naar een cursus)

hier niet zoveel aanwezig, tis carnaval ;) aangezien ik vandaag klein katertje had,:) ben ik helemaal vergeten te wegen.... dus morgen ochtend maar even doen, morgen laatste dag en dan weer terug naar het gewone leven ;)

dus kom vanaf woensdag weer effe actief mee praten haha ;)

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Debby, zonde zeg dat je zalmtaartje is ingestort en dat die porties zou klein waren, als ie maar lekker is :D.

Wij eten ook zeker wel vaak aardapelen/groente/vlees al is het maar voor de kinderen, maar ik ben er eigenlijk niet zo dol op. Hoe exotischer qua eten, hoe lekkerder ik het vind. En ik weet van mezelf dat als ik een paar dagen achter elkaar aardappelen/groente/vlees op heb, dat ik dan weer toe ben aan iets anders.
    Maar het ontbreekt me vaak aan de inspiratie...

@mik, bij mij is het ook deels door de stress hoor. Ik mag het natuurlijk ook niet volledig aan de medicijnen wijten, maar die hebben er helaas wel een groot aandeel in. En het is voor mij ook herkenbaar om als ik stress heb, ik het liefst ongezonde dingen eet.
    Ik vind die extra punten idd ook wel erg veel, geloof nooit dat ik die in een week op ga krijgen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

@Chilleke, veel plezier nog morgen met de laatste dag Carnaval (ik zie trouwens dat we vlak bij elkaar wonen).

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mik er stond bij dat het recept 4 porties was. Maar toen ik hem in 4en sneed was het echt weinig.
    Maar ja als ik er over nadenk... 100 gram prei, 50g bladerdeeg en 30 gram zalm... en dan nog wat kleine dingen. Dat is ook niet echt veel...

extra punten: ik pak ze gewoon wanneer ik wil maar merk dat ik maandag en dinsdag niet te veel wil nemen ivm woensdag weegdag. Ik doe er wel zuinig mee. Ik heb er nu nog 35 over voor alleen morgen eigelijk ;)
    Ik neem er trouwens meestal wel 1 of 2 per dag sowieso.

12. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Hey meiden,

Nou ben gisteren serieus begonnen.
    Viel me alles mee, kon zelfs het allerlekkerste nog nemen!

Mik2sept, ik ben zelf niet zo makkelijk in contacten maken. En daar was iedereen bij elkaar en word wat verteld enzo... Het was niet mijn type mens zeg maar. ;)

Speentje, ik ben begonnen met 5%?
    Dat is zo'n 8 kilo geloof (ff uit mijn hoofd)
    Totaal wil ik zo'n 15- 25 kilo eraf hebben.
    (en dan weer zwanger worden ;) )

Morgen weer wegen, ben benieuwd of er iets af is...
    Ik heb trouwens wel extra punten gekregen omdat ik bv geef.

13. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Vandaag mijn tweede dag gehad en het valt me echt alles mee. Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ik op deze manier nooit ga afvallen. Ik weet wel, het is nergens op gebaseerd, maar dat gevoel heb ik gewoon. Ik mag 38 punten op een dag eten, maar als ik zie wat ik daar allemaal voor mag eten... En dan heb ik helemaal nog niet over mijn 49 weekpunten. Hopelijk val ik er natuurlijk wel mee af en als dat zo is (gaan we voorlopig nog maar even vanuit) dan is het gewoon een heel ander soort dieet dan dat ik tot nu toe gewend was :D

@ hebben/hadden jullie dat gevoel ook in het begin?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    speentje ja dat gevoel had ik ook. Ik heb hiervoor 2 weken cambridge dieet gedaan en dan mag je alleen 3 shakes met in totaal 500 kcal. En nu val ik even snel (echt mega snel, in 2,5 week was ik al 5,4 kilo kwijt) af... ik denk elke keer dat die weegschaal van de ww stiekem elke week lager afgesteld wordt ;)
    Morgen weer weegdag. Ik ga er echt niet van uit dat het deze week weer zo veel is. Ik hoop stiekem op een kilo... maar ja als het minder is kan ik ook niet heel rouwig zijn...

Vandaag cursus gehad met lunch erbij. Had voor de zekerheid wel zelf ook brood meegenomen maar ik kon een broodje met rosbief en een broodje met ham nemen en een sinaasappel nemen. Dus dat viel mee en toch lekker.
    S avonds boerenkool met 75 gram magere worst. Heerlijk.
    Zit nu wel al op mijn dagtotaal. Normaal heb ik altijd nog wel wat over voor s avonds maar goed heb nog 32 weekpunten over dus als ik iets wil kan ik het pakken maar een avondje niks is ook wel eens goed...

15. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Zo dag 2 zit er bijna op, heb nog wel wat punten over... kan het alleen op deze pc niet zien :( (heb geen flash en mag de flash niet downloaden (laptop van mijn werk) Zo maar ff manlief van zijn laptop schoppen, moet nog even kijken wat ik mag/kan eten hahaha

@speentje wat heb jij veel punten zeg! ik mag er maar 28, misschien komt het doordat je een ander doel hebt aangekruist?
    En ik heb 49 weekpunten.

Ik moet nog maar even gaan afwachten hoe dit gaat werken... we duimen dat het voortvarend gaat. voordeel van ww ten opzichte van cb is dat je het daarna gewoon in je dagelijks leven kan blijven toepassen. Shakes heb ik niet geprobeerd maar mijn buuf wel en die viel daarna snel wee rin haar oude patroon en zat er weer 10 kilo bij...

@willie dat zijn ook een beetje mijn bezwaren... maar ik heb het nog niet geprobeerd dus ga alleen een beetje op mijn idee af...

v

16. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @debby, ik heb hiervoor het Prodimed-dieet gedaan en daar mag je idd ook alleen nog maar eiwitten eten. Ook daar viel ik razendsnel vanaf, maar ik vond het niet vol te houden. Dit lijkt mij een iets gezondere en structurelere manier om af te vallen.
    Wel lekker dat je gewoon met iedereen mee hebt kunnen lunchen ipv je eigen boterham te moeten eten.

@mik, ik vind dat ik idd ook veel punten heb, maar het zal wel denk ik dan maar. Misschien dat het er aan ligt dat ik redelijk lang ben (1.83 cm) en voorlopig "maar" 5 kg wil afvallen.
    Balen zeg dat je geen flash hebt op je laptop en dat het er ook niet op mag. Lijkt me wel lastig als je dagboek op die manier niet goed kan bijhouden.

17. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Het is een beetje raar want op mijn werk via het netwerk kon het wel vandaag met dezelfde laptop:S dus kon het daar wel bijhouden... en de andere laptop doet hij het ook gewoon...

Maar jah daar zit mijn man dus op ;)

Ik ben inderdaad wel kleiner 1,74 maar weeg weer minder als ik het goed had... ach het zal wel allemaal helemaal berekend zijn en kloppen...

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja als je lang bent mag je meer... ik met mijn 1.57 mag maar 29 punten en heb flink overgewicht. Maar goed, ik vind het nog goed vol te houden hoor...

19. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik vind 28 tot nu toe wel vol te houden... heb er nog steeds drie over :S Maar denk dat het ook echt met je doel te maken heeft.

Ga nu lekker slapen weltrusten...

20. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik had net nog even op het forum van WW zitten kijken (Debby, volgens mij ben ik jou ook tegengekomen daar) en daar zitten idd wel meer dames die mijn lengte/gewicht hebben en ongeveer dezelfde aantal punten hebben, dus waarschijnlijk zit ik wel goed.

Ben dus 1.83 lang, 100 kg (nu) en heb als eerste doel 95 kg. Die combi zal het hem wel doen.

Deel Deze Pagina