Elkaar steunen, wie doet er mee? Weight watchers.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sterre82, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Speentje: Ik vul bij bewegingen dingen in die ik zelf wel relevant vind. Net als 45 minuten lopen met de jongens, die vul ik in. 10 x per dag de trap op lopen (die staat er ook bij haha) weer niet.
    Wat balen dat er niks af was maar ik denk dat 3 dagen echt nog te vroeg is. Je lichaam moet toch even wennen ook denk ik.

Debby: Wauw 5,9 kilo in 3,5 week, goed zeg!
    Oeh wat heb jij lekker gegeten gister, ik krijg er honger van :):p

Mik2: Gezellig zeg dat je met de oudste op stap bent geweest :) Naar welke film zijn jullie geweest?
    Hier ook nog geen ervaring met nas/bami e.d. dus ik kan je helaas niet verder helpen.
    Oja en een schouderklopje omdat je niet gaat gourmetten :p
    Suc6 ook bij de begrafenis!

Troelala: Met smokkelen heb je alleen jezelf toch ;) Hier had ik er ook niet zo'n vertrouwen in maar het werkt blijkbaar toch echt :)
    Oh ik zie al dat je je voor die week hebt opgegeven, goed van je :)

Poohbear: Zo zeg, een zakje 6 punten :$ Wel goed van je dat je zelf wat bent gaan maken! Ik was waarschijnlijk voor de 'nou ja 1x' gegaan :):p
    Ik zou eigenlijk ook vaker naar de verzagendige producten moeten kijken, ik merk dat ik tussendoor wel lichte honger heb.

Willie: 0 punten soep.. waar staat die?!? :D
    Hahaha de kat op zijn kop gegeven :)

Chilleke: Haha biertjes gedronken en toch afvallen.. zeker alles er weer af gehost :D Wel goed joh!
    Ik zat me toevallig nog af te vragen hoe die slimpie je beviel maar goed dus lees ik al, mooi :)

All: Vandaag mijn weegmoment gehad en jawel.. 1 kilo eraf :D Nu in totaal 1,5 in 2 weken dus ik = blij.

Ik heb het hierboven al geschreven maar ik heb tussendoor toch stiekem wat honger. Vooral 's middags. Hoe doen jullie dat dan? Soepje? Ik ben trouwens geen fruittype :)

Ik ga ook even offtopic doen.. Wij hebben prairiehondjes in de tuin en ik droom al 2 nachten dat ze pupjes hebben. Ik zou het zooo leuk vinden! :) Ik hoop i.i.g dat het er dit jaar eens een keer van gaat komen.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
  3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    wow wat een aparte huisdieren, maar wel leuk :) hoe kom je daar zo bij?

en wat goed een kilo eraf :D
    Ja dat denk ik ook, alles eraf gefeest en gefietst ;)

mik, knap hoor! had ik niet gedaan gourmetten afgeslagen :)

ik ben nu zelf brood aan het bakken ruikt echt lekker al :D hoop dat hij lukt!

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Debby, ik weet het idd dat 2 porties mij 12 punten kosten, maar het kan als ik naar mijn dagpunten kijk, dus ik ga het lekker nemen van het weekend, maar bedankt voor de tip!

@Chilleke, niet in Roosendaal (mijn beste vriendin woont daar trouwens wel), maar ik in een klein dorpje 15 minuten vanaf Roosendaal.

Goed zeg, dat je ondanks de Carnaval 1.9 kilo bent afgevallen!

@Mik, jij bent goed bezig zeg door een gourmet-avondje over te slaan! Ik heb ook nog geen ervaring met bami/nasi, dus kan je er ook niet mee helpen.

@Sterre, ik heb besloten om idd om ook alleen maar de beweging in te voeren die ik relevant vind.

Goed zeg, ook alweer 1 kg eraf.
    Ik moet zeggen dat ik tussendoor ook weleens een licht hongergevoel heb, maar een beetje hongergevoel kan geen kwaad, denk ik dan maar;). Meestal probeer ik dan toch wel iets van fruit te eten, alhoewel ik ook niet echt een fruiteter ben.

Whaha, wat een leuke huisdiertjes heb jij. Schattig!

Hier weinig bijzonderheden. Ik ga me morgenochtend maar weer eens wegen. Wie weet...

Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik kwam er achter dat ik teveel punten voor mijn brood rekende. Ik dacht dat 1 portie (3 punten) gelijk stond aan 1 boterham, maar dat is niet zo ben ik vandaag achtergekomen. Bij de lunch eet ik 3 boterhammen en rekende daar in totaal 9 punten voor, maar nadat ik toch eens ben gaan zoeken op het internet kwam ik tegen dat dat niet klopte. Ik gelijk mijn boterhammetjes gewogen en 1 boterham weegt 30 gr en 3x30 gram is 90 gr en dat zijn "maar" 5 punten.
    Mooie meevaller dus. Zo heb ik dus achteraf de hele week elke dag 4 punten overgehouden van mijn dagtotaal.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Daar zat ik vanmiddag dus ook al mee. Zat me af te vragen of het nou 1 broodje was of meerdere. Fijn dat ik het nou bij jou lees!

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat onduidelijk vindt ;)

Maar mochten er dames zijn die denken dat ik er ernaast zit, hoor ik het natuurlijk ook graag ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    over bami/nasi: dat eet ik nooit dus sorry

brood: ik doe meestal 35 gram per boterham.
    1 boterham is dan 2 en 2 boterhammen zijn 5

honger: ik neem wel tussendoortjes hoor overdag.
    3 rijstwafels voor 2 punten of 2 crackers met smeerkaas voor 3 punten. Maar een banaan vult sowieso ook goed en je moet toch minstens 2 stuks fruit per dag eten. Anders kom je eigelijk aan te weinig calorieen.

gourmetten: kan je juist heel mager doen. Gewoon een bordje met kipfilet en biefstuk enzo voor jezelf afwegen.

recepten: ik heb tot nu toe de mislukte quiche gemaakt waarvan de porties veel te klein waren en de wraps met zalm. Echt een aanrader en goedvullend.

Ik merk dat ik er nu goed in zit. Ik heb een beetje door wat ik kan eten en ik kom goed rond mijn dagtotaal uit. Soms 1 of 2 puntjes meer maar daar is het weekextra voor.

8. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Hoi meiden, zo te lezen gaat het goed hier. Ik ben ook alweer een kilo kwijt. Wat een heerlijk gevoel is dat zeg. Gister een verjaardag gehad. Wel wat chips gehad. Gelukkig had ik nog veel weekpunten over.

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Zo hoe is jullie weekend geweest?

Gisteren een rustig dagje gehad en met veel thuis zitten kreeg ik toch wel meer trek in lekkere dingen, gisteren dan ook voor het eerst iets over mijn dagtotaal gekomen...maar heb er nog 43 over :) en morgen een nieuwe week...

Vandaag een lekkere wandeltocht gemaakt van 6km gemaakt met de kids waarvan nog een stukje met de oudste op mijn nek/rug dus een goede workout gehad vandaag...;)
    morgen mijn eerste weegdag... ga morgenochtend wegen voordat ik naar mijn werk ga, ben benieuwd...

zo een lekkere verse kippesoep met wat brood... mmm...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn weekend is ook goed gegaan. Ik ben alleen ziek aan het worden. Mijn kids en mijn man waren al aan de beurt... ik nu ook vrees ik.

Vanavond pannenkoeken gegeten. Was ff puzzelen met de propoints maar ik ben binnen mijn dagtotaal gebleven vandaag.
    Nu nog maar weer 2 dagen en dan al weer weegdag. Die weken vliegen zo...

11. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ow hopen dat je het niet te erg ziek gaat worden debby...
    Hier zijn we er volgens mij eindelijk wel een beetje van af, de jongste heeft nog een beetje last, maar die houdt het ook wat langer vast helaas...
    Ik heb vrijdagavond ook lekker een pannenkoek gegeten was inderdaad ook puzzelen zou eerst een maaltijdsalade doen en heb die toen maar voor de helft genomen... en de volgende dag als lunch :)

Eens kijken wat we morgen allemaal gaan eten, jullie nog lekkere tips?

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @Poohbeer, goed zeg alweer een een kilo kwijt!

@Mik, wow 6 km gelopen, nou dat is zeker wel een goede workout. Ik ben benieuwd morgen hoeveel je bent afgevallen!

@debby, het is te hopen dat je niet ziek gaat worden, maar ja vaak hangt het toch een beetje in huis dat soort dingen.

Hier een rustig weekend gehad. Ik heb mijn deze week mijn weektotal helemaal niet hoeven aanspreken en vandaag had ik mijn weegdag en ben zowaar deze week 1,5 kg afgevallen! Helemaal blij en dat motiveert ook weer extra!

Ik heb vandaag trouwens lekker als lunch de uitsmijter op. Was heerlijk!

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Nou vandaag mijn weegdag en 2,4 kilo minder dan vorige week maandagochtend!
    Omdat het de eerste week is zal het wel wat sneller zijn gegaan, want mijn eetpatroon was de laatste tijd niet echt gezond. Dus de omslag is goed geweest voor mijn lichaam, nu proberen 1 kilo per week te gaan halen... dat is volgens mij een gezonde afslanking per week toch?

Iemand anders ook nog weegdag gehad vandaag?

Speentje goed hoor 1,5 kilo en een lekkere uitsmijter... wij hadden gisteren een boerenomlet bij de kippensoep, die smaakte ook heerlijk...

Ik mag nu wel een punt minder per dag :S 27 punten per dag weekextra is wel 49 gebleven maar die heb ik vorige week niet helemaal aangeraakt.

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    sterre
    als puppies in zicht? :D

brood
    wist ik al ;) ik weeg meestal, maar meestal reken ik 30 gram per boterham

poohbeer
    wat goed! :D

mik
    zooo actief :)
    en lekker verse kippensoep

debby
    oooh balen, maar het heerst ook echt :(

weekend
    was druk, maar niet te druk. zaterdag lekker mosselen gegeten :)

speentje
    lekker uitsmijter :)
    en wat goed! gefeliciteerd!

mik!
    woooow wat goed! echt heel veel!

Hier was er 1.9 af :$ was echt verbaasd, aangezien iik niet heeel netjes heb geteld :)
    maar goed :) erg fijn zit nu na 2 weken op 3.8 :)
    op naar de volgende week!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gewicht: ik was op zaterdag begonnen en op woensdag was er 2.2 kilo af. En ik had ook niet super netjes gedaan. Eerste weken gaan idd hard.
    Ben benieuwd naar woensdag...
    heb wel een heel goede week gehad.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chilleke: Ik heb die beestjes al héél lang. Er zat er een keer eentje in de dierenwinkel, die kwam uit amerika. Ze zat er best een tijdje en uiteindelijk heb ik haar meegenomen. Intussen tijd zijn er een aantal bij gekomen :)
    Haha nee helaas nog geen pupjes.. maar als ze komen, komen ze in maart/april. Nog even geduld dus :p
    En jij ook al zo goed afgevallen! Knap hoor :)

Speentje: Bedankt voor de tip over het brood, ik dacht precies hetzelfde als jij en toen ik mijn broodje na ging wegen was het inderdaad een stuk minder!
    Wauw, 1,5 kilo afgevallen, goed joh :)

Debby: Ojee, hopelijk niet al te ziek geworden?
    Jij ook al flink afgevallen, goed hoor dames :)

Mik: Zo wat heb jij een stuk gelopen, goed zeg! Hoe oud zijn jouw kinderen?
    :$ 2,4 kilo, wat goed :D

All: Ik heb het een beetje verpoept van het weekend :) Zaterdag is onze jongste gedoopt en 's avonds bleef de hele familie eten dus werd er chinees gehaald. Ik kon me niet inhouden helaas :):):) We hadden nog zo veel over dat het zonde was om weg te gooien dus zondag nog een keer chinees gegeten. Ik schaam me rot en moet waarschijnlijk op de blaren zitten vrijdag (mijn weegdag) en ik baal er ook enorm van.
    Hebben jullie geen last van honger tussendoor? Ik weet niet wat het bij mij is hoor. Het gaat even goed maar op een gegeven moment knapt er iets en heb ik zo'n zin in iets lekkers of om me helemaal vol te duwen en dan doe ik dat dus ook :) Ik kan dan wel die 3 rijstwafels eten maar ik blijf honger houden.. ;)

17. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    @ debby denk dat de eerste week je ook veel vocht en rotzooi kwijt raakt.
    En volgens mij is het niet gezond om altijd zoveel af te vallen :)

@ sterre mijn oudste is ruim 4 en half jongste is anderhalf maar die zat natuurlijk lekker in de buggy, wat voor on sook weer een workout was want soms gingen we over bospaadjes ;) moet zeggen dat ik wel spierpijn heb maar heb ook al even niet gesport ivm de vakantieperiode.

Dat chinesen zou mij kunnen overkomen hoor, en je mag toch ook best wel even vieren dat je kindje gedoopt is, nu weer vol volle moed verder, je hebt nog 3 dagen om het weer goed te maken voor vrijdag.
    Ik ben ook echt een snoeperd... Ik heb nu van die haribozakjes in huis en als ik het heel goed heb gedaan dan mag ik 's avonds zo'n zakje, heb de punten gewoon berekend :) werkt goed bij mij. En verder neem ik als ik trek heb wat fruit... dat stilt bij mij wel redelijk, en tsja verder er gewoon even doorheen, de honger wordt minder als je lichaam eraan went...

Morgen hebben we voor de jongste een dag/nachtopname in het ziekenhuis voor een onderzoek, zit nog erg te twijfelen wat ik daar ga eten... kantine is niet zoveel soeps en meestal wordt het patat kijken of ik nu een goed altnernatief kan verzinnen... mmm...

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mik: Ik ging met de oudste ook altijd veel lopen. Nu nog wel maar een stuk minder, tis nu toch even passen en meten met de jongste maar die kieper ik meestal wel in de wagen. De oudste vind fietsen (voorop dan) ook heerlijk dus dat doe ik wel vaker in het weekend als ik de jongste thuis kan laten bij mijn vriend.

Gelukkig ben ik niet de enige die zo'n snoeperd is hihi.
    Maar ik heb gister zo'n wii fit plus met balance bord besteld en dan wil ik daar wat op gaan doen. Anders komt er van dat sporten bij mij toch niks van :)

Suc6 morgen! Wat is dat voor onderzoek?
    Ook suc6 met eten. Misschien kan je vandaag al iets klaar zetten voor morgen?

19. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ja een enorme snoeperd vind ook alles lekker, zoet/hartig ... dat is ook echt mijn probleem...
    De jongste doe ik ook wel eens in de draagzak maar dit was te ver dus toch de buggy maar meegenomen...

Mika krijgt een ph meting, dan krijgt hij een sonde in zijn neus en dan gaan ze kijken hoe de ph waarde in zijn slokdarm is over een tijdsbestek van 24 uur. Hij spuugt nl enorm veel, hoort bij zijn ziekte, maar bij hem gaat het wel heel makkelijk volgens de arts...dus ze wil hem toch op dat gebied wat verder onderzoeken, we moeten een nachtje blijven omdat ze bang zijn dat hij 's nachts de sonde eruit trekt en dat het onderzoek dan mislukt is...

20. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Haaaaaai!

Eerst even reageren ;)
    Ik begin bij de prairie hondjes van Sterre! Wat een schatjes!

Ik las al meer over de puntentelling van brood.
    Toch gek? Maar ik eet over het algemeen crackers :p
    Online kun je wel meerdere keuzes maken over het gewicht toch? Of zie ik dat nou verkeerd?

Dat is het zelfde met recepten.
    Ze bereken per portie, maar wat is nou een portie?
    Kan een bord vol zijn of 1 opscheplepel?

Mik, wandelen met een kind op je rug, das goed bedacht! :D

Debby, beterschap!

Sterre, nog gefeliciteerd met de doop van de jongste....
    En het niet inhouden herken ik wel :(

Mik, succes met de opname van je kleintje...
    Dat is nooit leuk natuurlijk

Ik heb me vandaag weer gewogen...
    Helaas aangekomen :(:(:(:(
    Had het wel verwacht.
    Ben van het weekend zwaar verkouden geworden en had zo geen zin meer dat ik van alles fout heb gedaan.
    Chippies, kaasbrood (old Amsterdam) en afgesloten met patat. Oh en dan tel ik de paaseitjes nog niet mee....
    En dan was mijn mop gisteren ook nog jarig en heb ik toch een gebakje genomen.
    Wist op een gegeven moment niet meer hoe ik moest tellen.
    Maar, nieuwe week nieuwe kansen!
    Heb maandag lekker een pot soep gemaakt en die vult lekker bij de lunch!

Nog meer wegers vandaag?

Deel Deze Pagina