Tips sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door momwithcamera, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Na 9 jaar als zzp'er staat mij door de huidige crisis waarschijnlijk een zeer slecht jaar te wachten. Ik wil een dieptepunt in mijn financiën voor zijn en gaan solliciteren voor een tijdelijke bijbaan. Maar... de laatste keer dat ik solliciteerde is zo lang geleden! Wie heeft recent gesolliciteerd en ervaringsdeskundige tips voor een goede sollicitatie(brief?)

2. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je het meteen zo aan wilt pakken, wel hele spannende tijden voor jou als zzp!

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de branche en type functie waar je op gaat solliciteren, maar de eerste tips die ik altijd geef: schrijf vanuit positiviteit/enthousiasme en vertel het bedrijf niet alleen waarom jij er wilt werken maar ook wat jíj hen specifiek kan brengen en waarom ze jouw dus móeten aannemen. Je mag jezelf best wel verkopen :thumup:

In m’n omgeving help ik vaker mensen met hun brief en/of voorbereiding op gesprekken, je mag me altijd een pb sturen als je dat wilt :)

momwithcamera vindt dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hoe kwam je de afgelopen 9 jaar aan opdrachten?
    In welke branche zit je nu? Er zijn speciale freelancers sites, maar er zijn ook veel interimbureau. Die zijn ideaal.

Soll tips
    Maak een goede cv, niet te lang voorkeur is Max 2 kantjes
    Pluis de website uit, weet wat het bedrijf doet
    Val op.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Als je Googlet vind je echt heel veel tips. Ook goede voorbeelden.
    Typ Aaltje Vincent maar eens in. Die is daar echt deskundig in.

5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben fotograaf. Ik werk veel op bruiloften of bij gezinnen thuis. Shoots en bruiloften worden verplaatst en afgezegd, en aanvragen voor nieuw werk ligt echt stil nu :)

Deel Deze Pagina