Elkaar volgen??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chimpie, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Bloem, testdatum is 4 september (jij ook of niet?).

Ik doe ICSI in eigen cyclus, dat betekent maar 1 eitje per punctie en dus niet elke poging ook daadwerkelijk een terugplaatsing, omdat dat ene eitje maar net bevrucht moet worden natuurlijk. Daar staat tegenover dat ik dit 6x mag doen en dat het dan geldt als 1 reguliere ICSI. Dit is onze tweede poging (eerste keer geen bevruchting en dus ook geen terugplaatsing...) Ik heb geen idee waarom ik pregnyl moet spuiten in plaats van die bolletjes gebruiken... Maar misschien heeft het met de behandeling te maken, die is toch net even anders.

Ik ben ook al aan het broekloeren, haha. Durf soms amper naar de wc. En dan is dit nog maar de eerste week, zucht...

2. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Hoi Ennetje welkom! Ik heb er wel eens over gelezen pregnyl spuiten erna, maar vraag me idd ook af waarom dat dan is... Wel spannend hoor.
    Ben ook wel benieuwd naar jou dag van testen, die van Bloem en mij scheelt 1 dag...

Bloem hahahaha broekloeren :p hahaha die is leuk! Had ik nog niet eerder gehoord! Hier nog 1 hoor die broekloert :p of er niet iets te zien is wat ik niet wil zien.
    En wat betreft die opvliegers, ik heb ze beide volgens mijn man;)! Ik krijg het heet, rood, zweet op voorhoofd en volgens hem komt er beetje stoom uit mijn oren, haha. Kan af en toe ook echt "struikelen" over de kleinste dingen en gooi er dingen uit die ik er niet uit wil gooien:(, mijn man kijkt er gelukkig niet meer van op hij kent het traject en mijn reacties erop onderhand wel, zijn de hormonen schatje zegt hij dan.....

Wb testen durf ik echt niet te zeggen of dat te vroeg is..... Meen dat ik toen na tien dagen getest had, maar is al aantal jaar geleden. We zijn al dikke 5 jaar bezig met zh traject...

Heb je nog iets leuks gedaan vandaag??

Ennetje, werk je toevallig ook in de zorg?

Hoe staan jullie partners hierin? Begripvol?

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ja ik mag ook 4 september gaan testen! Super spannend!

ICSI in eigen cyclus heb ik eigenlijk nooit wat over gehoord. Zullen ze wel niet overal aanbieden denk ik. Wel een voordeel dat je meer kansen hebt! Mocht je zelf kiezen tussen de gewone ICSI of in cyclus?

Je mag trouwens best vlot testen nadat je de laatste keer pregnyl hebt gespoten. Meestal lees ik dat dat 10 dagen de tijd nodig heeft om het lichaam helemaal te verlaten. Maarja ik ben natuurlijk geen arts haha.

Champie heb jij eigenlijk nog cryo's over van deze poging?

Haha ja dat broekloeren kwam ik hier een keer op het forum tegen. Moest er wel om lachen! Volgens mij doet iedereen dat hier wel haha.

Mijn man is heel lief en begripvol voor mij maar veeeeels te nuchter. Soms gewoon echt irritant nuchter. Hij laat het allemaal op zich afkomen en hij vind dat ik te veel loop te neuzen naar informatie. Hij heeft ook het gevoel dat deze poging echt gelukt is, terwijl ik het soms nogal somber in zie. Hij kan mijn boze buien ook niet echt waarderen en is erg blij als ik na een nachtje slapen mezelf weer ben haha. Ik herken mezelf ook wel in jou champie.. iedereen in de winkel loopt in de weg of stoot me aan, manlief laat zijn spullen slingeren en dan ontplof ik. Iets wat ik normaal echt nooit heb.

Mag ik misschien heel brutaal zijn en vragen waarom jullie in de MMM zitten?

4. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    #24 chimpie, 26 aug 2013
    Laatst bewerkt: 26 aug 2013
    Allereerst excuus Ennetje, mijn laatste bericht heeft jouwe denk ik gekruist, want zie nu dat je daar al antwoorden in had gegeven:)

ICSI in eigen cyclus had ik ook nog niet van gehoord. 6 pogingen, maar telt die vorige waar geen bevruchting is geweest dan wel als poging? En krijg je van te voren wel een hormoonbehandeling dan, bijv menopur of puregon of iets dergelijks?

Van die 10 dagen voordat uit lichaam is staat me wel iets van bij ja, kan wel kloppen....waarom dat bij ons toen was met die gyn weet ik niet meer, maar dat was geen fijne man. Maakte veel missers bij ons (verkeerde medic, foute diagnose, etc etc) maakte ons (mij vooral) erg onzeker. Na 7 IUI'S doorverwezen naar Nijmegen. Gelukkig!
    Las vanochtend paar mensen die na week al getest hadden en positief en nu nog positief, en andere negatief en daarna positief, kan er niks van zeggen, maar bespreek het wel met je partner zou ik zeggen. ( klinkt heel braaf, maar heb ik wel geleerd, dat spannende moment is zo mooi om samen te ondergaan en samen te huilen van geluk of verdriet, kan het niet uitleggen maar is echt zo.

Mijn man is ook zo Bloem ook hij is er ook van overtuigd dat het nu lukt en moet me niet te druk maken. Soms wou ik dat ik hem kon laten voelen wat wij allen voelen, zeg ik soms ook en dan zegt ie ja..ja is misschien ook zo, lijkt me ook lastig zegt ie dan. Hij is wel een schat, maar vaak ook te nuchter. Bij ons heeft programma baby boom veel geholpen hem te laten inzien wat het allemaal teweeg kan brengen.

Die boze buien...haha dat leert ie vanzelf hoor. Hoop alleen dat het nu gewoon raak is bij jullie en hij het niet hoeft te leren;)

De reden dat ik in mmm zit is omdat bij mij PCO geconstateerd is, het zijn voornamelijk mijn eitjes die niet goed groeien en onregelmatig.
    Mijn cyclus was ook heel onregelmatig en veel, dit laatste is na (kijk) operatie veranderd, het zag er allemaal goed uit. En hebben gaatjes gebrand in eierstokken om ze te activeren. Ik zou mogelijk "spontaan" zwanger kunnen worden, maar na IUI'S bleek dit toch nog niet gelukt.
    Een heel ingewikkeld verhaal sorry:p

Vorige poging zwanger, maar na 5-6 weken VM, dit nét voor de officiële echo, telde daarom niet als zwangerschap op papier. Was dit na de echo gebeurt dan wel en kregen we weer 3 nieuwe pogingen. Was toen extra verdrietig want ze zagen wel dat er iets was gebeurt in baarmoeder. Mijn vader was ernstig ziek en is 2 weken na de VM overleden:(, heftige tijd. We hebben wel het nieuws met hem kunnen delen en zijn reactie dat we zwanger waren is voor ons goud waard en blijft voor altijd op ons netvlies geschreven.
    Zh denkt daarom ook dat ik alles heb gewist uit geheugen van het traject, want ik weet niet meer zo goed terug te halen hoe ik me toen voelde, hoe het traject verliep etc...:( moet steeds aan mijn man vragen hoe was dit/dat ook alweer?? is normaal zeggen ze
    We hebben 1 cryo dit keer (1e keer) hopelijk overleeft ie het hele proces.

Ik ga weer even broekloeren:p ze zeggen trouwens wel dat utrog de menstruatie kan uitstellen/ onderdrukken, maar dat dat verschilt per persoon, die wetenschap maakt het wel extra spannend vind ik, want dat is toch iets waar je op gaat letten toch? Weten jullie of je utrog door mag blijven "steken" bij positieve test? Heb hier ook veel over gelezen, kan nl Mk voorkomen?? Moet me er nog verder in verdiepen, maar misschien heeft iemand van jullie er iets over gehoord/ gelezen...

Ik voel regelmatig steekjes hebben jullie dat ook?

Bloem succes met werken morgen, doe rustig aan en luister naar je gevoel;)

5. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    De behandeling in eigen cyclus doen ze alleen in het UMCG in Groningen. Wel werken ze samen met een aantal ziekenhuizen, ik geloof onder andere in Emmen en Leeuwarden. Ik mocht inderdaad zelf kiezen, maar omdat ik nog geen 35 jaar ben raden ze de eigen cyclus variant aan. Helaas telt elke poging als een poging, ook als er geen bevruchting optreedt en zelfs als ze geen eitje kunnen vinden. Daarom krijg je er ook zes. Gemiddeld heb je van die zes keer tweemaal een terugplaatsing. Dit is dus mijn eerste terugplaatsing en ik hoop zo dat het ook mijn laatste is! Omdat ik zwanger blijk te zijn dan... Oja, nog even kort hoe het in z'n werk gaat: als mijn eiblaasje 14 mm is begin ik met spuiten van cetrotide en gonal F. Ik moet dan om de dag naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken. Als het eiblaasje 18 mm is spuit ik 's avonds pregnyl 10.000 en is precies 34 uur later de punctie. Twee dagen later word ik gebeld of er een bevruchting is en vindt ook de terugplaatsing plaats. Dan moet ik nog drie keer pregnyl spuiten, maar dan steeds maar 1500. Dit is om het baarmoederslijmvlies goed te houden en de innesteling te bevorderen.

Had hier alleen gisteravond wat ongesteldheidspijntjes... en vanochtend kon ik amper lopen van de buikkrampen. Maar geen ongesteldheid nog. Ik word er wel bang van. Die buikkrampen herken ik niet en waren echt heftig. Ik hoop maar dat het niet iets negatiefs betekent. Nu gaat het wel weer. Maar wat duurt dat wachten lang zeg!

Ik werk trouwens niet in de zorg, maar in de communicatie. Mag ik nu nog wel mee blijven schrijven? :D

Jeetje Chimpie, jij hebt al een heel erg lang en slopend traject achter de rug...:( Ik mag dan eigenlijk nog niet klagen. Wij zijn pas net begonnen eigenlijk... omdat mijn vriend slecht zaad heeft. Voor ons is ICSI de enige optie. Mijn vriend vindt het ook allemaal erg spannend en doet zijn best :D Hij heeft er een goed gevoel over, net zoals jullie mannen... hij probeert me ook gerust te stellen als ik weer eens bang ben dat het niet is gelukt. Ik word continu heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, herkenbaar? Vast wel haha.

Nou ik ga even heel hard duimen dat die krampen niets te betekenen hadden en dat mijn ongesteldheid wegblijft...

6. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ik werk trouwens niet in de zorg, maar in de communicatie. Mag ik nu nog wel mee blijven schrijven? :D

Ik word continu heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, herkenbaar? Vast wel haha.

Nou ik ga even heel hard duimen dat die krampen niets te betekenen hadden en dat mijn ongesteldheid wegblijft...[/QUOTE]

Hahaha nou nee hoor liever dat je niet meer meeschrijft!! Ha ha Tuurlijk wel! Was alleen wel toevallig geweest.:p

Het hele traject is ook een heen en weer geslingerd van allerlei gevoelens en emoties. bij ons was steeds hoop, teleurstelling, hoop, teleurstelling....
    Het feit dat ik al vanalles heb meegemaakt wil absoluut niet zeggen dat je niet "mag" klagen...schrijf maar raak meiden! Nogmaals ik heb hoop ervaringen gewist voelt voor mij ook weer beetje als 1e keer, kan niet echt uitleggen, maar is wel zo.

Die krampjes kunnen vanalles zijn heb ik gelezen, kan innesteling zijn, sommige vrouwen voelen dit, kunnen je darmen zijn die ah opspelen zijn, misschien nog wat na pijn van punctie, bijwerking pregnyl? Weet het ook niet, maar hoop idd met je mee dat onschuldig is.
    Ik voel sinds gister de hele tijd steekjes in vlakbij liezen. Niet pijnlijk, maar ook niet fijn. Verder heb ik elke dag nog wat gevoeld, maar je bent er ook zo op gefocust. Bij normale zwangerschap weten mensen het niet en als ze iets voelen denken ze ook niet in die richting... Wij echter zijn ons zeer bewust van alles; bevruchting,terugplaatsing, innestelperiode etc etc en we zoeken constant naar bevestigingen om onszelf beetje gerust te stellen.

Het is ook super irritant dat wachten "WE WILLEN HET WETEN" in ieder geval of het begin er is.. Want let wel meiden met test alleen zijn we er nog niet, maar het zou o zo fijn zijn als ie positief is;)

Ennetje proberen rustig te blijven hoe moeilijk ook en rust nemen, even lekker op de bank liggen en dekentje erover en je warme handen lekker op je buik leggen, Bij mij helpt het altijd als mijn man dit doet, weet ook niet waarom.
    Ga met je meeduimen dat het niks betekent en we met allen kunnen testen......x

7. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    In het kader van een week na de tp een test doen.. Ik kon het nu al niet weer staan! Er waren na ongeveer 3/4 minuten 2 streepjes zichtbaar! Weet dat ik er nu nog niet ben.. heb zelf op een ander forum gezien dat iemand positief testte en een week later negatief. Spannend! Het heeft me wel rust gegeven. Klinkt misschien gek, maar ik weet nu in ieder geval dat er echt 'iets' gebeurd van binnen:D

8. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ennetje ik hoop dat de krampen snel weer over zijn! Inderdaad wat champie zegt, lekker rustig aan op de bank!

9. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ha Bloem! Hihi had eerlijk gezegd ook niet gedacht dat je het vol ging houden:D spannend man! Hoop dat het zo blijft meis het is je gegund! Hoe was het werken? Ging het een beetje?

Weet je partner het ook al? Was ie erbij? Aaaah begint bij mij ook te kriebelen, maar moet het niet doen. Nog even doorbijten, heeft bij mij verschil redenen hoor dus zeker niet negatief naar jou bedoelt;)

Aaaah spannend!!!!!

10. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Haha, ja ik had al zo'n vermoeden dat jij ook ging twijfelen! Vind het heel knap als je kan wachten tot de test datum!
    Nee gister zei ik tegen me man: Ik wil testen want maak mezelf helemaal gek!! En toen zei hij dan doe je dat toch. Waarschijnlijk werd hij ook gek van mijn gezeur haha.

Mijn man lag nog op bed toen ik naar me werk moest. Hij wist wel dat ik ging testen hoor. Dus hop lamp aan, zie jij wat? Meneer denkt het testje even te gaan bekijken zonder bril of lenzen terwijl hij -7 heeft. Uiteraard zag hij niks.. later hem opgebeld of hij het nu wel zag en gelukkig zag hij het ook! Man is nog steeds nuchter.. gelooft het pas op mijn test datum. (en ik denk ik ook)

Werken ging goed. Had alleen een mega drukke dag.. ben tot slot 3 weken niet op me werk geweest dus kreeg meteen de volle laag aan werk. Te veel gehaast en te weinig gegeten en gedronken als gevolg. Wel last van rugpijn en wat moe maar dat heb ik al zo lang ik die bolletjes gebruik.

Heb jij nou vakantie meid?

11. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Haha wat schrijf je dat grappig, in dit geval goed dat je man nuchter blijft;) ben blij dat het je wat rust geeft. Goed op jezelf passen hoor werk is nu maar bijzaak! Ik heb vakantie Joëlle! Sorry moet even weg man wordt ongeduldig zo weer terug. Doeggie:p

12. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Bedoel joehoe...:D

13. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Moet steeds aan Ennetje denken, hoop maar dat alles goed gaat en dat de krampen gestopt zijn....

14. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Ah chimpie, dat is lief van je...
    Ik heb jullie advies ter harte genomen en lig lekker op de bank onder een dekentje. De krampen zijn gelukkig weg, al blijft het een beetje gevoelig. Maar ik heb er alweer iets meer vertrouwen in!

15. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Gelukkig maar en goed dat je advies op hebt gepikt. Je moet nu even aan jezelf denken hoor! Kan een seintje zijn geweest dat je teveel hooi op je vork nam, je lichaam is ah veranderen. Ik merk het ook, ben van mezelf erg druk/chaotisch:D, en moet echt even pas op plaats doen, anders merk ik het meteen. Goed te horen in ieder geval fingers crossed nu!

Heb je gelezen van Bloem?? Spannend hè?!

16. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Oja Bloem, wat ontzettend spannend!! Ik zou geen oog meer dicht doen hahaha. Knap hoor chimpie dat jij nog niet gaat testen! Bij mij heeft het helaas helemaal geen zin door die stomme pregnyl, anders wist ik het wel ;) Hoewel het dan nog spannend blijft inderdaad. Ik ga in ieder geval voor je duimen hoor Bloem! En voor jou ook chimpie!

17. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Idem dito;) eerste keer kon ik ook niet wachten met testen, maar naar verloop van tijd en ervaring ga je er anders mee om, ook stukje zelfbescherming. Voor ons is het pas echt zeker na eerste echo, gezien VM vorig jaar, de test is een positieve bevestiging naar hopelijk volgende stap! Maar wil niet zeggen dat het idd niet onwijs moeilijk is om zolang te wachten en vanalles denken te voelen...:D

We gaan ervoor meiden!! Girl power!! Haha:D;):D

18. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    #38 chimpie, 28 aug 2013
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
    We zijn verhuisd......iedereen spulletjes bij??:D

Bloem en Ennetje jullie zullen wel gedacht hebben waar zijn we gebleven, maar nogmaals was alleen nog maar een vraag aan pagina óf je evt je topic kon verplaatsen, dat ze het ook al gingen doen was niet bedoeling, maar goed.

Hallo allemaal ook wij sluiten dus aan in de MMM;) iedereen heel veel succes en goeds gewenst;)

19. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Ja, ik ben ook over :)

20. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Pfieuw gelukkig maar, ik had het eerst willen overleggen, maar die kans kreeg ik niet meer, wat dacht je Ennetje? Waar zijn we gebleven??

Hoe voel hè je vandaag?

Deel Deze Pagina