Elkaar volgen??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chimpie, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Het heet een implantatiefalen bloedonderzoek, iemand gaf me deze tip omdat het al zo vaak niet gelukt is, hoop dat zh meewerkt.... Misschien komt er wel iets uit who knows....
    X

2. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi chimpie, al gebeld? Zou mooi zijn, misschien biedt dat nieuwe opties. Maar hopelijk wordt de cryo gewoon jullie succesverhaal!

Hier inmiddels alweer de eerste echo gehad, eiblaasje van 11 mm. Vrijdagochtend weer... De arts gaf aan dat ik waarschijnlijk toch even zwanger ben geweest, omdat ik anders echt geen streepje had gehad op de test. Volgens haar kon het niet meer van de pregnyl komen. Dat maakt het wel extra wrang merk ik. We zaten er zo dichtbij. Zucht... Nu probeer ik me vooral op de poging voor ons te richten maar ik vind het soms nog wel moeilijk merk ik. Ben ook enorm ongesteld, nog steeds...

Bloem, hoe gaat het met jou? Wanneer heb jij ook alweer de echo?

3. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi Ennetje
    Nog niet gebeld nog even te moeilijk:), maar ben vandaag wel langs een acupunctuur centrum geweest (Chinees) en die kunnen ook heel veel met acupunctuur en kruiden, hebben een hoog slagingspercentage, morgen met man bespreken, baat het niet dan schaat het niet toch? Maandag ga ik bellen naar zh. Bij ons in straat is een stel dat ook in behandeling is, zij zijn nu in verwachting van een 3 -ling (weet niet of dit mbv behandeling of toch spontaan is) ben echt blij voor hun, maar vind het ook erg moeilijk... Gun het ze wel super en hoop dat alles goed blijft verlopen. Wel bijzonder een 3 eiige...een hele zware en spannende zwangerschap denk ik wel. Fingers crossed voor hen ook.

Kan me voorstellen dat je even moest slikken toen je hoorde dat je wel even zwanger bent geweest, maar één ding meid..je weet nu wel dat je zwanger kán worden. Dat idee heeft me vorig jaar wel beetje op been gehouden, want was daar erg onzeker over of het ūberhaubt wel kon....
    Deze poging gaat het gewoon worden!! Ga er heel hard voor duimen! Hoe was het vandaag in zh?
    Hou me op hoogte hè?!

Ik ben beetje onzeker, zit nog steeds met vraag wel of niet meteen doorgaan...ene kant denk ik dat het goed is omdat lichaam al op gang is van laatste keer, andere kant ben ik bang dat ik risico op weer teleurstelling niet aankan...weet niet zo goed wat ik moet....
    Hopelijk kan zh me maandag beetje bij helpen.
    Acupunctuur zei even 3 maanden te wachten om de behandeling met hen te ondergaan en lichaam en geest te laten rusten, want zou zonde zijn deze kans met cryo fout te laten gaan....en zij doen ook onderzoeken, maar 3 maanden vind ik ook weer zo lang...té lang
    Ben nu wel nog meer gaan twijfelen....wat is nou goed om te doen...??
    Wat zouden jullie doen?

Pfff wat een gedoe is het toch eigenlijk he, maar het is voor een goed doel, je weet waar je het voor doet.

Bloem hoe gaat het met jou, ben erg nieuwschierig.....hoop maar dat het goed met jullie gaat, heb je niet meer gehoord....

4. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hallo! Hoe gaat het met jullie?

Heb gisteren ziekenhuis gebeld en 24e heb ik een telefonische afspraak met mijn behandelend gynaecoloog over evt implantatiefalen onderzoek...ben benieuwd wat dat gaat brengen...

Ben erg benieuwd naar jullie...:)

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hee meiden,

Ik heb jullie berichtjes helemaal gemist, sorry!
    Hier gaat alles goed. Tenminste dat hoop ik maar :) Ik heb last van gebruikelijke kwaaltjes zoals de moeheid, misselijkheid, pijnlijke borsten,rugpijn, beetje verstrooid. Dus gezien de klachten gaat het hopelijk nog allemaal goed. Vandaag wel een beetje onzeker, heb last van me buik. Last van krampen en een beetje een weeïg gevoel. Nog 1 weekje (25e) en dan heb ik mijn eerste echo, kan niet wachten :D

Chimpie ik lees over acupunctuur vaak wel positieve dingen. Het valt in ieder geval te proberen en als het niks is kan je altijd gewoon stoppen toch?
    Ben benieuwd naar dat onderzoek. Moet nu naar me werk dus zal er morgen eens iets over opzoeken. Ik ken het namelijk niet?

Ennetje snap dat het heel vervelend is om de bevestiging te krijgen dat je inderdaad zwanger bent geweest. Hopelijk is de volgende poging gewoon raak meid! Wanneer is de verwachting dat ongeveer de volgende poging gaat plaats vinden?

Heel veel succes lieve meiden!

6. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi meiden,

Excuses voor deze radiostilte van mijn kant ;)

Chimpie, ik kan me goed voorstellen dat je niet goed weet of je meteen weer door wilt gaan of niet. Het scheelt denk ik wel dat je niet meteen weer de hele molen in hoeft, geen punctie enzo bedoel ik dan, toch? Maar goed, je hebt eerst morgen die telefonische afspraak, ik hoop dat je daar wat wijzer van wordt!

En Bloem, nog twee nachtjes slapen, spannend hoor! Hopen op een mooi kloppend hartje!

Ik moet zeggen dat ik niet lekker in mijn vel zit, ik vind deze derde poging zwaar. Veel naar het ziekenhuis, het gaat allemaal traag deze keer. Maar goed, morgen heb ik eindelijk de punctie. En ik zie er als een berg tegenop :( Nu maar hopen dat ze een mooi eitje kunnen pakken, of misschien zelfs wel twee. Er waren meerdere eiblaasjes, maar eentje was echt al groot genoeg. We zullen het zien. Ik zal blij zijn als het achter de rug is. En dan nog wat spannende dagen tot donderdag, als ze bellen of er een terugplaatsing is.... Maar eerst die verrekte punctie zien te overleven ;)

Succes meiden!

7. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hee Ennetje spannend weer meid! En die punctie Pff weer geen pretje nee, mensen zeggen steeds ach ja je weet waar je het voor doet, maar toch...! Niet dat het helpt, maar ik zal aan je denken morgen. En zal die wachtdagen weer flink voor jullie duimen op een bevruchting!

Hier ook radiostilte gehad, erg druk met vanalles. Idd Bloem nog 2 daagjes, spannend zeg! Hoop dat je bevestiging krijgt dat alles goed zit aangezien je wat krampen had.

Morgen krijg ik telefoontje van gynaecoloog over dat onderzoek....Hebben we toch weer iets op dezelfde dag Ennetje...

Tijd gaat idd langzaam, dat heb ik ook heel erg en ook last van...Jammer genoeg kunnen we de dingen niet sturen.....

Succes morgen Ennetje!;)
    Succes 25e Bloem! ;)

8. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Chimpie, hoe laat word je gebeld vandaag? Spannend!

Mijn punctie is achter de rug, wat een opluchting weer! Ze heeft beide eierstokken aangeprikt, maar liefst zes follikels, waar vier eicellen uit gekomen zijn! Dat is niet helemaal de bedoeling van een eigen cyclus traject ;) Normaal heb je één eicel. Maar ik ben er natuurlijk heel blij mee! Al deed het wel zeer hoor en duurde het lang. En dat zonder verdoving :) Ze wilde toch graag de andere eierstok ook doen, want je weet maar nooit. Of ze ook allemaal goed en rijp zijn is natuurlijk nog maar de vraag. Maar als er één goede bij zit ben ik al heel blij. Nu nog even twee spannende dagen...

Donderdagochtend bellen ze of er een terugplaatsing zal zijn diezelfde dag. Ik hoop zo dat er in ieder geval één goede embryo ontstaat, dan ben ik weer helemaal blij!

9. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi Ennetje
    Goed zeg!! Weer spannend, gelukkig duurt donderdag niet zo lang, duim met je mee. Wat als er vier bevruchtingen zijn? Mag je ze da wel gewoon invriezen toch, of niet?

Nou ben er niet veel mee opgeschoten.... Heb gister ook nog 116 pagina's van iemand andere pagina doorgelezen over onderzoek in DD ;) en voelde me sterk in mijnpunt. Vertelde van onderzoek van tipgeefster en ook in DD, maar dot onderzoek doen ze niet in Ned. Omdat er niet genoeg wetenschappelijk bewijs is Dat dit uitdraait op iets??! Ik vertelde dat iemand dit hier in Voorburg had gehad en toen zei ze dat dat waarschijnlijk een onderzoek was omdat je 2 keer een miskraam zou hebben gehad, ik zei dat ik niet dacht dat dit geval was. Vertelde haar ook verhaal van DD over imuunsysteem (kan nl zijn dat imuunsysteem zo actief is dat lichaam embryo, dat 50% lichaamsvreemd is, als vreemd en gevaarlijk ziet en dus vernietigt), stolling, schildklier etc. Nogmaals deden ze dit niet in Ned.! Vroeg of ze niet keer uitzonderingen maakte, omdat het toch vreemd is dat er na 5 jaar nog steeds niet verder is gekeken, en wat als ik dit nu perse wil? nog steeds is vervelend als antwoord, en nee.... Het enige onderzoek wat ze me kon bieden was schildklier...
    ze bleef er ook bij dat onderzoek pas gedaan wordt bij meerdere miskramen en dan nog was deze niet zo uitgebreid als dat ik beschreef??

Nou ja dan hang je daar ad lijn met je mond vol tanden, dichtgeklapt!
    Ik was vrij om voor zo'n onderzoek naar bijv DD te gaan en daar behandeling ondergaan.

zei haar dat ik een cryo heb en daar geen risico mee ga nemen in zin van vervoeren...en toen kreeg ik grote shock te horen dat ik geen cryo had...???! Ik zei van wel, want hadden thuis ook ondertekent document hiervan. Zij zei van niet stond niet in dossier, ging mijn naam en GEB. Datum checken en zei weer nee... Mijn hart stond werkelijk stil! Ze zou navraag doen bij lab en zou terugbellen. Er ging vanalles door me heen... Ze belde terug en pfieuw ik had gelijk...! Stond niet goed in document en excuus. Ik was helemaal vd waps, nog een keer geprobeerd te vragen onderzoek, maar bleef bij nee! Ze vond het vervelend, maar bleef erbij dat ik over kon gaan naar buitenland.
    Ze was verder niet bot of zo hoor, klonk wel aardig, maar ja van aardig wordt je niet zwanger... Ben er dus niks mee opgeschoten.
    ga nu vragen of mijn huisarts niet iets kan testen imuunsysteem, stolling ect.....

snap er niks van dat ze niet verder willen kijken in Ned....

Bloem, succes morgen, laat je ons wat weten?

10. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Jeetje, wat lastig, als je tegen zo'n muur aanloopt chimpie...
    En wat ongelooflijk dat ze het zo mis kan hebben wat betreft jullie cryo. Kan geloven dat je ontzettend geschrokken bent pfff.

Hopelijk kan de huisarts nog wat voor je betekenen! Ik heb vaker gelezen dat de huisarts zo'n stollingsonderzoek best wil doen. En verder vooral ook moed houden dat jullie cryo jullie succes gaat brengen. Het kan nog steeds, vergeet dat niet!

Als er meerdere embryo's ontstaan, mogen die inderdaad gewoon ingevroren worden gelukkig. Toch denk ik niet dat wij die mazzel hebben hoor. Ben al blij als er eentje goed genoeg is om terug te plaatsen. Natuurlijk zou het wel helemaal geweldig zijn als er ook nog een cryo ontstaat, al was het alleen maar omdat die punctie me de volgende keer dan bespaard blijft ;)

Morgen tussen 9.00 en 10.00 uur zullen we het weten!

11. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Heb huisarts gebeld en hoor morgen of hij het wil doen assistente ging het overleggen.

Ik hoop echt voor je dat het er toch meer worden, you never know! Had ik nl ook niet gedacht en zie...1 cryo:p en idd dat je die punctie dan niet hoeft...! Wat ik wel eng idee vind is dat ie ontdooi proces dood kan gaan, maar ja daar moet ik proberen niet aan te denken.

Ben erg benieuwd hoe het met Bloem gaat, jij? Hoop maar dat alles goed gaat en als alles goed gaat ze zich niet te bezwaard voelt naar ons toe...

Afwachten...

Hé over afwachten gesproken....morgen krijg je bericht!!! Spannend! Let me know! Extra duimen!!;)

12. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Oooh meiden sorry!

Ik zit toch redelijk veel op het forum maar ik zie dit topic de hele tijd niet voorbij komen. Zo stom!

Even snel want ik zit op me telefoon en dat typt niet zo fijn. Vandaag een mooie echo gehad van onze kleine uk! En het hartje klopte ook! En heerlijk gevoel want ik was vreselijk nerveus. Vannacht geen oog dicht gedaan en vreselijke buikpijn van de spanning. Zodra ik de kleine uk zag was de buikpijn gelukkig weer weg. Eerste stapje is gemaakt en hopelijk blijft de uk goed doorgroeien!

Ennetje. Wat een mazzel dat ze meerdere eitjes hebben kunnen aanprikken. Ben benieuwd naar je telefoontje over de terugplaatsing!

Chimpie wat vervelend als je graag meer onderzoeken wilt en dat Nederland hier niet aan mee wilt werken. Wil je het serieus overwegen om over te stappen naar het buitenland?
    En Jeetje wat schrikken als ze zeggen dat je cryo weg is. Wat een nachtmerrie! Gelukkig is de cryo er nog!

Fijne avond en slaap lekker voor straks :)

13. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hé Bloem!! Wat goed van je te horen en blij dat alles goed gaat!! Niet erg verder hoor zolang we maar weten dat goed gaat! Vertel morgen verder dan heb ik nieuws vd huisarts.

Groetjes

14. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Bloem, wat heerlijk voor jullie!
    Lekker verder genieten :)

Hier beginnen de zenuwen een beetje te komen ;)

15. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Zo blij, net gebeld dat er weer een terugplaatsing is. Och dat worden weer twee hele spannende weken!

16. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Goed te horen Ennetje! Proficiat hopelijk gaat dit hem worden! Spaaaaanend weer! Succes morgen (denk ik, morgen toch?)

17. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeeej super Ennetje! Beginnen die stomme lange wachtweken weer :(
    Heeeeel veel succes meid!

18. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Dankjulliewel hoor!
    Gisteren de terugplaatsing al gehad, zo gaat dat in het 'eigen cyclus' traject ;)

Nu inderdaad weer spannend!

19. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar als je wel flink wat eitjes produceert, zou het dan niet beter zijn om over te stappen op gewone icsi? Want als je een goede punctie hebt kunnen er nog een aantal in de vriezer en heb je ook weer meer kansen dan je 6 pogingen iedere keer maar 1 eitje.

We gaan er natuurlijk niet vanuit dat het nodig is en dat deze poging wel raak is :D

20. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Bloem4, geen stomme vraag hoor!
    Na deze zes pogingen, heb ik sowieso nog twee reguliere ICSI-pogingen. Deze zes pogingen tellen dus samen als één reguliere poging. Ik vind het wel fijn om het eerst zo te proberen, omdat het lichamelijk net wat minder impact heeft doordat je minder hormonen moet spuiten en bijv. ook geen kans hebt op overstimulatie.

Maar hopelijk is het helemaal niet meer nodig inderdaad :D

Deel Deze Pagina