elkaars post openmaken.

Discussion in 'De lounge' started by MamaNiess, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

maken jullie elkaars post open?

1. Ja altijd, ook zonder toestemming.

2. Ja, maar dan alleen met elkaars toestemming

3. Nee, de post is voor diegene die op de envelop staat

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ja hoor, van beide kanten geen problemen mee.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Nope, ik raak niet aan zijn post.

Dingen als de waterrekening of de telefoonrekening staan op de twee namen en trek ik wel open (en betaal ik).

Als hij aanmaningen krijgt omdat hij zijn dingen weer es niet op tijd betaald heeft, is dat vooral zijn eigen probleem.
    Daarom ook dat ik de gemeenschappelijke rekeningen op de twee namen heb laten zetten :).

Het is niet dat het staatsgeheim is - vaak zie ik het achteraf dus wel - maar zijn post blijft zijn post.

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    + 1

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt aan de afzender; post van bv de bank of andere bedrijven maken we gewoon open van elkaar, zijn toch meestal gezamelijke dingen. Verjaardagskaarten worden geopend door de jarige ;) En post die duidelijk voor 1 van ons is maken we ook zelf open.

5. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Nee eigenlijk doen we beide ons eigen post maar soms is het ook even van "wil je even kijken" of "ik kijk wel even" dus wat dat betreft een beetje van alles;)

6. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

Jun 8, 2014
    688
    0
    16
    Female
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Wij maken elkaars post gewoon open.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik maak alles open.

8. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Wij maken elkaars post gewoon open..

9. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    We maken elkaars post gewoon open.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het ligt er bij mij aan wat voor soort post het is. Kijk, dingen zoals zijn loonstrookje, belastingdienst, verzekeraar en dat soort dingen zijn gewoon standaardbrieven. Maar als het echt iets spannends is waarvan we beiden nog niet weten wat er in zit, mag hij het lekker zelf doen. Ik doe wel bijna altijd de uitvaartverzekering, omdat mijn partner dat confronterend vind; ik leg alleen de acceptgiro op zijn hoop - dan hoeft hij de rest niet te lezen.

11. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Ik heb op de tweede optie gestemd.

Ik maak eigenlijk alle post open omdat 99% zakelijk is, en ik de administratie doe, wel zo handig.

Ik vraag ML nog wel eens mijn post niet te openen, omdat hij ook kan gebeuren dat er iets 'geheims' tussen zit ivm zijn verjaardag ofzo. Heb ik een aantal jaar geleden gehad, had foto's besteld, en deze had hij ook gewoon opengemaakt, weg verrassing. :D

Liefs,

12. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Hij laat alles voor mij liggen. Wij doen er niet moeilijk over wie t open maakt. Over t algemeen ben ik dat.

13. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    haha heb niet gestemd want meestal maak ik het niet open ook mijn eigen post niet tenzij niet van een instantie. Manlief doet hier de rekeningen enzo. Ik kijk van tijd tot tijd mee en weet precies wat er in en uit gaat.. maar hij regelt het. Dus post op mijn naam van een of andere instantie laat ik liggen voor manlief.. haha lui he

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja joh natuurlijk...getrouwd, 2 kinderen...wat voor prive kun je nog voor elkaar hebben?

15. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik maak bijna alle post open, niet dat we veel post krijgen, tenzij ik aan de buitenkant kan zien dat het van mn man zijn hobby is bijvoorbeeld. De rest ban de post maak ik open omdat ik de administratie en financien doe.

Mn man mag alles openmaken maar doet dat zelden.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier hetzelfde

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, ook zonder toestemming.
    Als ik het niet doe, doet mijn man het toch niet dus ik kijk niet eens naar de naam op de envelop.

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nee, vrijwel nooit. Mijn man regelt de rekeningen dus ik heb toch niets aan 'zijn' brieven, post voor mezelf maak ik meestal gewoon open (meestal kaarten/pakketjes van familie).

Brieven van bijvoorbeeld het ziekenhuis die aan mij gericht zijn maakt hij soms wel open, maar dat vind ik alleen maar fijn, omdat sommige termen voor mij soms nog lastig te begrijpen zijn in een andere taal. Ik zou het niet erg vinden als hij andere post ook open zou maken, heb niets te verbergen en brieven van familie kan ie waarschijnlijk nauwelijks lezen. :p

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zakelijk maak ik niet over. Privé wel. En vooral toen hij nog 5 dagen per week weg was, toen moest ik wel en dat is blijven hangen haha.

Wij hebben geen geheimen. Dus heb er geen moeite mee :)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Diegene die de post pakt, maakt open. Nu ben ik dat meestal.
    Als man dr is en er is post voor hem dan leg ik het wel eens bij hem neer.
    En andersom ook, helemaal geen moeite mee.

Share This Page