Nee, we laten het liggen voor degenr voor wie het bestemd is. Niet dat we iets te verbergen hebben, maar aangezien we toch elke avond beiden thuis zijn kan het best even blijven liggen tot de geadresseerde er zelf is. Ik heb er ook zo weinig aan om zijn dingen al open te maken.
Rekeningen en post van de overheid maak ik allemaal open, ongeacht de naam op de enveloppe. Mijn man vergeet dat toch weer te betalen en gooit de brief in de la met papieren die nog in de mappen moeten (gevolg; onbetaalde rekeningen). Brieven waarvan ik niet weet wie ze gestuurd heeft of persoonlijke post laat ik dicht.
Ik maak alles open. Of mijn man moet toevallig een keer de post pakken, dan doet hij het. Het is toch voornamelijk voor de administratie en die doe ik.
Ja, eigenlijk altijd.. echt persoonlijke post zoals verjaardagskaarten ontvangen we niet dus is makkelijk. Administratie regelen we beiden, gaat altijd goed.
Alleen post die ons beide aangaat. Rekeningen bijvoorbeeld. Persoonlijke post zoals kaartjes of post over hobby en dergelijke, blijven dicht. Niet echt een regel, wij doen dat zo.
Hier ook zo. Als ik moet wachten tot mijn man dat doet, hebben we ws elek week een deurwaarder aan de deur
Hier doen we alles van elkaar open. Na 14 jaren samen heb je ook het gevoel dat je samen één bent, dus (voor zover ik weet) geen geheimen of vervelende verassingen. Oja, een uitzondering inderdaad, verjaardagspost maakt iedereen zelf open
Gezamenlijke verantwoordelijkheden maken we beide open, gas, water, licht, hypotheek enzovoort. Maar andere zaken maken we niet van elkaar open. Zie de noodzaak niet zo.
Yep, altijd! Rekeningen die binnenkomen op zijn naam zijn eigenlijk sowieso voor ons beide, bij post van de gemeente of de belastingdienst ben ik te nieuwsgierig om te wachten tot hij thuis is (en ik ben toch degene die de aanslagen overmaakt e.d.) en meer post komt er eigenlijk niet binnen op zijn naam. Ohja, de Top Gear. Die laat ik wel altijd netjes dicht zitten Hier is toestemming vragen niet nodig. Dat is gewoon zo'n 'stille afspraak'.
Ik maak alles open van mijn man en van mezelf, en mijn man idem dito. Alleen verjaardagskaartjes zijn voor de persoon die op de envelop staat. Maar dat vind ik gewoon leuker om open te laten maken door degene voor wie die bedoeld is
Ik maak alle post open. Maar regel ook eigenlijk wel alle administratieve zaken hier dus het interesseerd hem niet wat er binnen komt en voor wie, als het belangrijk is (of een bekeuring) duw ik het wel onder (of in) zijn neus 😊 O ja, behalve verjaardagskaarten
Ahum, oke heel eerlijk. Als mijn partner mijn post open maakt, vind ik dat niet leuk. Ik ben met sommige dingen een beetje overdreven principieel namelijk, en wettelijk gezien mag het niet. Maar, mijn partner geeft aan dat hij het niet erg vind dat ik zijn post open maak. En omdat ik ook alle financien en administratie bij houdt, maak ik zijn post dus wel regelmatig open. Dus heeeel hypocriet ben ik met post. *gaat nu vast onder de tafel zitten*