wij maken elkaars post open. behalve verjaardagskaarten die zijn voor de jarige. het het er toevallig laatst met mijn man over.....ons dochtertje had een uitnodiging voor haar verjaardag bij buurmeisje in de bus gedaan en kregen maar geen reactie ook op haar verjaardag was ze er niet. staat de buurvrouw paar dagen later voor de deur haar dochtertje en zij waren op vakantie en haar vriend/papa maakt hun post niet open. roze envelop met alleen de naam van buurmeisje erop.
Ik maak alles open van mijn man, vind hij alleen maar fijn, ik gooi namelijk ook direct alle onzinnige zooi voor hem in de papierkliko (veel reclame voor zijn bedrijf) en dan kan hij direct alles bekijken zonder enveloppen en folies open te hoeven trekken. Zijn pakjes maak ik ook open, behalve als ik vermoed dat er iets voor mij in kan zitten, maar dat is eigenlijk nooit Geheimen hebben we niet na 16 jaar huwelijk. Hij opent mijn post trouwens niet (die enkele keer dat hij de boel vd mat vist, meestal laat hij het gewoon liggen), maar dat is pure luiheid Handgeschreven enveloppen voor mijn dochter laat ik wel door haarzelf openen, omdat dat natuurlijk stoer is, maar haar Donald Duck enzo maak ik ook open, anders vind ik het folie later ergens tussen de kussens op de bank...
Dit Verjaardagskaarten ofzo zijn wel uitzondering.. Die laat ik dicht.. Heb gestemd om met toestemming, maar die is er dus eigenlijk wel altijd
Ik maak alles open behalve zijn verjaardagskaarten. Zijn voetbalmagazine maak ik ook open want ik lees hem altijd als eerste😂 Als hij toevallig (heeeeeeel zelde) de post pakt legt hij het op tafel.. Mijn verjaardagskaarten kijkt hij meestal wel 'stiekem' in om ze daarna dicht te doen😂
We maken in principe niet elkaars post open tenzij we weten wat het is. Zou het opzich ooo niet erg vinden want zovrel post krijgen we ook weer njet. Maar soms worden er dingen besteld die we niet mogen zien. Zo rond elkaars verjaardag (Ziggo staat op mijn vriend zijn naam, of als hij een bestelling voor mij heeft met credit card. Maar dan kijk ik eerst wat de afzender is)
Ik dacht er hetzelfde over als jouw ts echter kreeg ik het mijn vriend niet afgeleerd inmiddels maak ik zijn post dus ook open...
Ik kijk vask niet eens voor wie het is, behalve als het een kaartje is, dat is toch wel leuk om zelf te openen vind ik. Zou ook niet weten waarom ik mn mans post niet zou mogen openen of andersom. Nu kunnen we in 1 keer alles post wegwerken.
Het ligt er volkomen aan wat voor post. Ik regel hier namelijk altijd de financiële kant maar het staat op naam van mijn man dus die enveloppen maak ik wel open. Komt er post binnen wat ik niet herken en er staat de naam van mijn man op laat ik het dicht. Ik mag het wel van hem openen maar ik vind dat niet zo netjes eerst hij.
maken alles gewoon open behalve kaartjes en pakketten. vaak weten we wel al wat erin zit en auto of computer onderdelen hoef ik niet zo nodig uit te pakken . haha..
Ik ben het met jou eens! Dat je samenwoont betekent niet dat je geen privacy meer mag hebben. We zijn nog altijd een individu. Tuurlijk weet mijn vriend heus wel uiteindelijk wat voor post het was, maar soms ook niet als het niet zo boeiend is voor hem. Ik vind dat jouw vriend hoort te respecteren hoe jij erover denkt.
Alleen administratieve post of op verzoek van mijn man omdat hij zo vaak op zakenreis is. Anders niet en dat vind ik ook niet meer dan normaal. Bovendien boeit zijn persoonlijke post mij ook niet. Gelukkig denken wij er allebei hetzelfde over. Dat geldt ook voor zijn mobiel en email overigens, daar kom ik nooit aan tenzij hij het specifiek vraagt.
Ik maak mijn vriend zijn post open, anders blijft het onnodig lang op de tafel liggen en daar erger ik me kapot aan Maar lees het 8 van de 10 x niet moet ik zeggen. Nu moet ik zeggen dat ik alleen post van verzekeringen, waterschap bijvoorbeeld openmaak, rest eigenlijk niet. Maar zoveel post voor hem komt hier niet. Moet kunnen, we hebben geen geheime post die de ander niet zou mogen zien of waar een ander niet van op de hoogte is of mag zijn ofzo.
Mijn man stapt altijd over de post heen 😁 Maar ik maak altijd onze post open en dat is geen probleem. Andersom zou het ook van mij mogen hoor alleen hij is te lui om te bukken haha.
Onze situatie staat niet in de poll. Wij maken elkaars zakelijke post wel open, maar persoonlijke post niet. Dus als er post binnenkomt van de bank, belastingdienst of verzekeringen (o.i.d.), dan maken we dat gerust van elkaar open. Of als mijn man iets besteld heeft via internet en ik weet dat het komt, dan maak ik dat soms ook open. Laatst had hij bijvoorbeeld iets besteld voor onze dochter en hij was niet thuis, terwijl ik popelde om het met haar uit te proberen. Post waarvan duidelijk is dat het echt persoonlijk is, laten we liggen voor de geadresseerde.
Toen we gingen samenwonen heb ik gevraagd of ik ook zijn post kon openmaken en hij vond het geen probleem, sowieso hou in de financiën bij dus is net zo gemakkelijk dat ik de post ook regel