Ik maak zijn post open als ik denk dat het gezamenlijke post is (belastingdienst, rekeningen). Anders kan het gerust een tijd dicht blijven liggen. Post van bijvoorbeeld de vakbond, salarisstrook en verjaardagskaarten laat ik dicht. Daar heb ik geen enkel belang bij als hij het weken laat liggen
Ik heb geen enkele reden om de post van mijn man open te maken, tenzij er een brief van de belastingdienst oid zou komen als hij langere tijd weg zou zijn. Verder weet ik dat als het voor mij relevant is, ik het van hem hoor nadat hij het zelf gelezen heeft.
Ik mag alle post open. Is eigenlijk gewoon zo gegroeid, omdat mijn wederhelft alle post gewoon neerlegd en vervolgens niks meer mee doet. Hij weet dat ie alles open mag maken, we hebben geen geheimen wat dat betreft, maar hij denkt er gewoonweg niet aan.
Hier maken we alles open. Een pakketje niet altijd, omdat we het beiden leuk vinden ons kadootje uit te pakken hahaha! Als het een kaartje is rondom verjaardagen dan maken we het niet open. Maar dingen rondom huis en verzekeringen ed, dan gaat het gewoon open. Dat vinden we beiden oké, dus eigenlijk met toestemming.
Dit ja Eigenlijk ben ik sowieso degene die de post open maakt want hij laat het altijd te lang liggen haha
Ik maak niks open waar zijn naam op staat. Als ik denk dat het gezamenlijke post is, leg ik het onder zijn neus. Anders blijft het inderdaad dicht.
Algemene post zoals kaartjes gericht aan ons als gezin en rekeningen van de zorgverzekering die betaald moeten worden maken we allebei open. Overige brieven gericht aan de persoon zelf mag diegene zelf open maken. Is verder niet veel discussie over geweest.
Nee wij maken elkaars post niet open, totaal niet interessant. Mijn man doet alle administratie, dus brieven van bijv. Belastingdienst schuif ik wel naar hem door nadat ik even vluchtig heb gekeken.
Ik open altijd alle brieven. Mijn man laat ze allemaal dicht tenzij het van de belastingdienst is of onze wooncorporatie
Ik open alles hoor als ik post pak, andersom precies t zelfde. Beetje gek om dit niet te doen, voor mij dan. Hier geen geheimen voor elkaar.
Ik maak alles gewoon open. Behalve zijn verjaardagspost of die van de kinderen. Verder niks te verbergen voor elkaar.
Ik maak in principe zijn post niet open, persoonlijke post zeker niet (maar hoe vaak krijg je dat nog) van Nuon of iets waarvan je weet dat het gewoon de maandrekening is alleen als ik van plan ben om hem dan te gaan betalen. We hebben het er nooit over gehad, maar ik weet dat het hem niet interesseert. Andersom gebeurt eigenlijk niet, maar ik heb ook niets te verbergen.
Nee ik maak de post van mijn vriend niet open en andersom doet hij dat ook niet. Maar mocht er iets van de belastingdienst of iets binnenkomen op zijn naam dan bel ik hem altijd even en dan maak ik het alsnog open. Dus met toestemming maken we het open en anders blijft het dicht.
Wij maken het ook van elkaar open. Mijn vriend is er eigenlijk een beetje mee begonnen, terwijl ik zelf een beetje zoiets had van de post is voor degene wiens naam erop staat. Nu we al wat langer samenwonen en veel administratieve zaken op mij neerkomen vanwege vriend die veel van huis is voor het werk, ben ik er ook wat makkelijker in en voel ik mij er ook niet zo raar bij om zijn post open te maken. Ik heb dan ook gestemd voor ja, maar wel met elkaars toestemming haha!
Wij maken alle post van elkaar open (niet dat dat nog heel veel is tegenwoordig). De post van de kinderen niet, maar dat is ook omdat ze het zelf zo leuk vinden om post te krijgen.
Mijn man maakt mijn post ook vaak open. Hij vraagt het dan wel maar vind het altijd goed. Behalve verjaardagskaarten en kerstkaarten wie er het eerste bij de brievenbus is
Ik mis nog een optie. Ja, mits je weet dat het post betreft voor beide. Eigenlijk maak ik de post niet open van mijn vriend, alleen als ik weet dat het bericht is voor ons beide bijv. notaris, gemeente, kerstkaarten geadresseerd als Fam. en dan zijn achternaam ed. Maar wanneer een vriendin zomaar een kaartje stuurtje met alleen mijn naam erop, dan hoeft hij dat niet open te maken. Niet dat het geheim is ofzo, maar dan vind ik het toch leuker om het zelf open te maken. Overigens vind onze dochter van 2,5 het leuk om de post open te maken, als ze sneller bij de brievenbus is dan ons, dan is het al geopend.