Ik heb een hoesje gekocht online voor de Sony z3 compact. De webshop geeft aan dat dit hoesje past, dus ik bestel. Nu past het hoesje gewoon helemaal niet, telefoon komt er gewoon niet in. Nu moet ik de verzendkosten betalen om het hoesje terug te sturen.... Mogen ze Dit vragen?
Ze heeft het online besteld Butterfly, dan heb je dus verzendkosten Vaak heeft het met het aankoopbedrag te maken. Ligt het lager dan een bepaald bedrag, dan moet je de retourkosten zelf betalen. In jouw geval zou ik even een mail eraan wagen, omdat het produkt niet voldoet aan de omschrijving (namelijk het past het aangegeven model niet).
Toch even op gezocht; https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand Volgens mij kunnen ze niet verlangen dat je de verzend kosten betaald: Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop.
echter staat er in bovenstaand voorbeeld wel dat je iets heb gekocht met bedenktijd dus ik denk dat dat niet op toepassing is van wat jij heb gekocht, maar als je een mail stuurt dat je dit dus gekocht heb maar de informatie niet juist is op hun website (even screenshot maken) dan heb je grote kans dat ze je of het juiste artikel sturen, of alles terug betalen
Ondeugdelijk product want past niet zoals je wel had mogen verwachten. https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is Succes.
Als er op de site van de webshop staat dat retourkosten voor eigen rekening zijn, kom je daar niet onderuit (wat zo'n consumentenwijzer dan ook mag zeggen) Echter in jouw geval voldoet het product niet dus neem aan dat je dan mag verwachten dat de webshop alles gewoon vergoed Ik zou ook even een mail sturen of naar de webshop bellen om het verhaal uit te leggen.
Dat is dus pertinent onjuist, algemene voorwaarden mogen nooit aan de wettelijke regels derogeren. Je kunt op je kop gaan staan als webwinkel, als je de hele bestelling retourneert binnen de wettelijke bedenktijd (om wat voor reden ook), betaal je geen verzendkosten.
Dit dus! Daarnaast hebben online aankopen een wettelijke bedenktijd. Die zou ik dus even opzoeken ....
Nou, dan zijn er dus tal van webshops die zich daar niet aan houden! Beetje raar dan dat die webshops hier nog niet op aangesproken zijn (want neem aan dat er wel meerdere consumenten zijn die hier tegenaan lopen en in tegenstelling tot mij WEL van deze wet op de hoogte zijn)
Ik denk dat er te veel mensen niet op de hoogte zijn van deze wetgeving en ze het daarom gewoon doen. Als mensen op hun strepen gaan staan kun je altijd nog een terugbetaling doen immers. En controleren? Weet je hoeveel webshops er zijn .... Das hetzelfde principe als restaurant kwaliteitscontroles. Ze kunnen ze niet allemaal te gelijk controleren. Ts: on topic, mail ze maar met je verhaal ben benieuwd wat ze er mee doen
Maar hoe zit het dan met de H&M? Deze vraagt toch ook 1 euro vanwege retourzenden? Dat mag toch wel? En dit is ook binnen de 14 dagen zichttermijn. Liefs,
Ik heb zelf een webshop. Ik zie dat jullie e.e.a. door elkaar halen. Concreet: Indien een consument zijn bestelling retour stuurt is de webshop verplicht het aankoopbedrag (= bedrag product + bedrag betaalmethode + verzendkosten opsturen naar de klant) terug te betalen. De kosten voor het retour sturen van een product zijn voor de klant zelf en hoeft de webshop dus niet te vergoeden. Echter is de webshop verplicht een deugdelijk product te leveren dat voldoet aan de beschrijving op de webshop. In dit geval heeft de webshoo een product geleverd wat niet voldoet aan zijn beschrijving (want het past niet op het toestel wat in de omschrijving staat) dus is de moet de webshop alle kosten vergoeden. Wat betreft de opmerking dat heel veel webshop dit fout doen en dat het vreemd is dat ze hier nog niet op zijn aangesproken: Veel klanten lezen alleen de voorwaarden en denken dan dat dit klopt aangezien ze de wetten niet kennen. Daarbij loopt de webshop weinig risico want een klant gaat geen advocaat inschakelen voor 6,95 verzendkosten en een rechtsbijstand begint geen zaak voor dat bedrag. Dus komt de webshop er makkelijk onderuit. Triest maar helaas waar. Let ook maar eens op hoeveel webshops maar 7 dagen retourtermijn hebben. Dit mag wettelijk ook niet. Een klant mag binnen 14 dagen na ontvangst zijn retour melden en heeft na het melden nog eens 14 dagen wettelijk de tijd om het terug te sturen.
Wat staat hier nou precies, ik heb het werkelijk 3x gelezen, maar ik begrijp er nog niks van. Volgens mij klopt er ook iets niet in deze zin. Waarom zou de webshop de verzendkosten van het versturen NAAR de klant moeten vergoeden? Lijkt mij eerder VAN de klant NAAR de webshop. Of lees ik het nou verkeerd?
Je moet het gewoon lezen zoals het er staat niets moeilijk aan te begrijpen hoor. De kosten die de webshop maakt om het product NAAR de klamt te sturen, die MOET de webshop vergoeden bij em retour. Indien de klant een product retour stuurt dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening em deze hoeft een webshop niet te vergoeden.