Zoals de titel al zegt.. Ben echt mega verkouden en niet fit, heb vanmiddag wel een zakje citrosan gehad maar merk dat ik moeite heb met medicijnen nemen nu jk zwanger ben, maar me naar voelen is ook naar... Hoe staan jullie er tegenover?
gewoon nemen.. heb flink wat genomen om normaal te kunnen functioneren eerste 3 maanden. kan echt geen kwaad hoor en al helemaal niet 1 keer
Ben altijd al terughoudend voor mezelf.. als ik er al 1 neem is het vaak in de avond.. maar slim vindt ik het nooit.. Vorige week voor het eerst in lange tijd overdag voor een beginnende verkoudheid.. ik voelde mijn neus, mijn keel en mijn hoofd zeuren.. en ik wilde gewoon een dagje dingen doen ipv me bleh voelen..
Ik neem zelden parcatamol voor ik zwanger raakt dus nu ook maar 1x genomen omdat me man van soort dwong haha Maar laat liever de natuur ze gang gaan
Tot nu toe nog niets genomen. Ik weet dat het mag, maar wil het wel alleen als het eeeecht niet meer anders kan.. En in die gevallen helpt paracetamol waarschijnlijk niet meer. Ik heb regelmatig sterretjes/vlekjes of een grotere zwarte vlek voor m'n ogen en barstende hoofdpijn, dan denk ik er wel heel erg over na, maar uiteindelijk toch niet doen.. Eigenwijs.
Helaas al heel veel moeten nemen om te kunnen functioneren. Ik heb de laatste maanden vreselijk veel migraine/hoofdpijn gehad en al meerdere keren goed verkouden. Met mn werk, het huishouden en een peuter die geen boodschap eraan heeft dat mama pijn in dr hoofd heeft, heb ik dus dagen op pcm geleefd om de pijn enigszins te minderen. Maar liever had ik het niet gedaan want ergens voel je je toch schuldig ondanks dat je weet dat het geen kwaad kan
Ik ben paar weken geleden echt flink ziek geweest maar heb geen paracetamol genomen. Waarom niet? Het voelt gewoon niet goed. Ik heb in het begin ook al een prednison-kuur gehad dus wil het daar zo veel mogelijk bij laten.
Ik was een migraine patient die mn hoofdpijn 'onderdrukte' met paracetamol/ibuprofen...Maar nu ik zwanger ben mag ik afkloppen dat ik nog geen hoofdpijn heb gehad!! Weet wel dat je paracetamol mag... Echter niet de variant waarbij nog coffeine bijzit... Ibuprofen mag al helemaal niet....
Veel minder snel dan normaal en eerder eerst maar 1 ipv meteen 2.heb nog een kleine rondlopen dus soms moet het gewoon om haar een beetje normaal te kunnen verzorgen.
ik heb het aan de vk gevraagd omdat ik gewoon veel hoofdpijn heb nu, ze zei dat het gewoon kon, ook 2 tegelijk. Normaal nam ik er ook 2 tegelijk, nu maar 1
Ben helemaal geen fan van pilletjes , tijdens zwangerschap al helemaal niet. Heb net gisteravond voor de eerste keer deze zwangerschap 1 genomen. Had geen keus, de buikgriep heeft me te pakken en de koorts mag niet boven de 39° komen dus dan moet je wel.
Hier sneller dan normaal. Ik kan niet ziek zijn, mag niet ziek zijn. Geen tijd om ziek te zijn. Liever een extra paracetemol voor het slapen gaan ipv de hele nacht half ziek of ernstig verkouden wakkerliggen. Mijn weerstand is er echt wat op omlaag gegaan..
het kan géén kwaad. Ik ben begonnen 1 okt met een gebroken rib door hoesten.. toen speelde 9 ontstekingen op in me mond waardoor ik een spoed operatie moest.. met daarbij 3 weken een blaas ontsteking die niet onder controle wilde en een longontsteking.. zat aan 2x antibiotica op elkaar, pretnison er boven op en mocht max 8 paracetamols nemen op een dag.. Ik zit er nog en kindje groeit goed.. soms kan je niet anders. Ik ontwijk ze liever wel hoor!! Maar ik had gewoon geen keuze.. Dus die paar die je pakt, moet weinig kwaad kunnen..
Ik neem t minder snel maar ga niet met barstende koppijn of buikpijn rond lopen dus dan neem ik het gewoon