Ik moet het even van mij afschrijven. Ben 36 jaar, moeder van een dochter en nu de wens voor een tweede kindje. In augustus ‘18 gestopt met de pil en bezig met zwanger worden. Ik hou mijn temperatuur bij en heb ovulatietesten. Laatste 3 cyclussen verschillen enorm 38-28-23 dagen. Vandaag weer ongesteld geworden. Dus een luteale fase van 7/8 dagen. Valt me enorm zwaar omdat ik telkens enorme migraine aanvallen krijg (voornamelijk hele dag overgeven en hoofdpijn). Deze cyclus met eisprong ook migraine en gegarandeerd over 2 dagen weer. Had gehoopt dat het nog een week zou duren voordat ik ongesteld zou worden. Ofwel steeds vaker ziek en niet zwanger. Dubbel pech telkens. Bovendien nu veel mensen die tegelijk met mij zwanger waren aankondigingen van 2e zwangerschap. Bovendien natuurlijk de angst (wellicht ongegrond): lukt het nog wel om zwanger te worden? Mijn man is inmiddels 41 jaar. Moest het even van mij afschrijven. Iemand vergelijkbare klachten en goede tips?
Ik herken de pijnlijkheid. Mensen die tegelijk zwanger waren bij de 1e zijn nu zwanger van de 2e en meeste al in de eerste ronden. Dat voelt dan echt even klote. Zeker als je al wat rondes heb gehad. Ik zou met die ineens opkomende migraine naar de ha gaan. Zeker als je het voorheen niet tot weinig had. En misschien als je ervoor openstaat eens kijken naar voedingssuplementen voor zwanger worden en betere cyclus!
Bedankt Summer1991 voor je reactie. Het is was gezakt gelukkig qua emotie. Hopelijk kom ik volgende week gewoon zonder migraine door. Wat bedoel je buiten de normale voedingssupplementen voor extra’s???
Voor regelmatige cyclus bijv teunisbloem olie of voor bevorderen van eicel en innesteling tarwekiem olie.
Ik herken me wel een beetje in je verhaal. Augustus gestopt met de pil , rare cyclussen gehad met een korte lf.. misschien nog van het ontpillen? Ook 2 a 3 dagen voor ik ongesteld moet worden krijg ik last van hoofdpijn. Heb ook nog geen middel gevonden wat helpt.. ben ook huiverig om teunisbloemolie te gebruiken, bang om m'n cyclus verder in de war te brengen.
Ik kan echt helemaal niks behalve overgeven... heb wel medicijnen die ik kan gebruiken tijdens een migraine aanval (als ze werken). Maar die mag ik niet dagen achter elkaar gebruiken. Op het moment van menstruatie kan ik ze wel gebruiken. Maar is onvoldoende bekend wat ze doen als je zwanger bent. Vandaar dat ik ze tussendoor niet wil gebruiken. Nog twee maanden proberen en maar alles goed bijhouden. Als het dan niet is gelukt ga ik naar de huisarts. Bij eerste zwangerschap was ik snel zwanger (eerst miskraam, curretage en daarna direct zwanger). Heb nu wel meer last van menstruatie. Nog 2 maanden afwachten. Dan ga/mag ik naar huisarts gezien mijn leeftijd.
Oh wat heftig zeg. En houdt dat lang aan? Misschien toch door het stoppen met de pil ivm hormoonhuishouding. Succes en sterkte en hopelijk toch binnen die 2 maanden zwanger
HIer een lotgenoot, sinds mei bezig voor een 1e kind. In september een miskraam gehad. Sindsdien niet meer te harden qua migraine (3 a 4 dagen voordat menstruatie begint). Gelukkig heb ik (zeer) lange lutaele fase en kan op dag 12 of 13 bloed worden geprikt en kan ik dan 5 a 6 preventief triptanen slikken, maar het is geen lolletje.... Maar lutaele fase van 7 of 8 dagen is toch veels tekort? Wij lopen al sinds miskraam in het ziekenhuis en alles eenvoudige testen zijn gedaan. Wij twijfelen nu om meteen naar IVF te gaan in maart/april. Ik kan de migraine die soms er door komt niet meer aan, lig soms echt huilend in bed van de pijn. Ik vind het geestelijk ook zwaar om te weten dat het iedere maand komt. Ik let al op mijn eten, slik tig supplementen maar beter wordt het niet.
Ja deze luteale fase was wel heel kort. Bij onze dochter zat ik telkens rond 9/10 dagen. Het weten dat ik weer ziek zou worden vind ik ook zo’n drama. Misschien nog wel erger dan het niet zwanger zijn. Vooralsnog lijkt de fromirex deze keer zijn werk te doen. Als ik de pil slik, kan ik door doorslikken het ‘ziek zijn’ beperken tot een paar keer per jaar. Ik snap je helemaal wielrenster32.... hou moed! Hoe lang heeft bij jullie dat traject van eerste gesprek gynaecoloog tot vooruitzicht op behandeling geduurd? Ik zal er eens over gaan lezen.
Eigenlijk na de miskraam wat na 3 maanden is geweest. Ik was eerst ook nog 10 dagen per maand middellijk. Dus er is voor gekozen om meteen actie te nemen. Wij hebben nu een fijne arts die aangeeft dat wij mogen bepalen wanneer we wat willen, we betalen indien nodig we alles zelf.
Wat wel een mooi vooruitzicht is: tijdens mijn zwangerschap heb ik geen migraine gehad. En ook een tijd daarna niet. Dat was echt lang leve de hormonen! Hopelijk ben je snel zwanger!