Elke 3 uur wakker, gaat het nog voorbij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pregnantje, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Ik maak hier regelmatig een fruitsalade van 3 verschillende stukken fruit, en die verdeel ik dan over mezelf en 2 kids. Per saldo eten we dus per persoon 3 soorten, maar 1 stuk... zo raar is dat toch niet?

2. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wat betreft het slapen, misschien is vaker aanleggen overdag een idee. Ik vind 3 (of lees ik dat nu verkeerd 3) voedingen erg weinig als er in de avond en nacht "bijgetankt" wordt. Misschien echte mama honger wat overdag gemist wordt oid.

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Tja.. hier is ze 13 maanden en ook zij slaapt niet door. Ze komt nu meestal 3x, soms 2x. De tijden staan niet vast verschilt per nacht.
    Af en toe slaapt ze 1-2 nachtjes door.

Ik wacht ook tot het voorbij is, alhoewel ik het stiekem ook best fijn vind. Even een nachtknuffeltje en dat heerlijk slapende gezichtje dat je weer op bed legt.

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Allereerst een knuffel! Wat kan het zwaar zijn en wat kun je onzeker zijn, hè?

Ik heb geen tips oid voor je, kan je alleen ons verhaal vertellen. Hier ook bv en die nachtvoedingen? Die horen naar mijn idee gewoon bij... Dochterlief was ook altijd erg onrustig 's nachts, absoluut geen ritme in te herkennen. Soms kwam ze 1 of 2 keer per nacht voor een voeding, soms 5 keer. Alles in periodes. Maar vanaf 13 maanden wilde ze ineens niet meer drinken 's nachts! Uit zichzelf had ze er geen behoefte meer aan. Ik heb toen nog een aantal weken overdag gevoed en toen de bv afgebouwd.
    Wel bleef ze nog onrustig 's nachts. Zich stoten in bed, speentje kwijt, knuffel kwijt, staan en niet meer tot liggen komen, "gewoon" in de war met dag-nachtritme, verlatingsangst. Alles is zo'n beetje nog voorbij gekomen.
    En nu, sinds een week of 3, slaapt ze door! Ze loopt los sinds een kleine maand en hoewel het een cliche is, is het blijkbaar toch een trigger tot beter slapen.
    Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken en manlief en ik hebben ook al tegen elkaar gezegd dat onrustig slapen vast iets is wat bij het karakter van dochterlief hoort, maar op dit moment slaapt ze al een tijdje goed 's nachts en daar hebben wij niets speciaals zoals slaaptraining oid voor hoeven doen.

Biedt je geen bv aan 's ochtends bij wakker worden? Ik vind alleen fruit ook een beetje licht voor een ontbijt. Misschien fruit en iets erbij? Broodje? Bordje pap?

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Overigens als ik er over na denk, denk ik dat wij rond 9 maanden begonnen zijn met pap als ontbijt, dus dat was iets later. Voor die tijd kreeg ze bv bij opstaan en dan rond 9.00 uur fruit.
    Pap maakte ik wel van kv. Het kolven viel mij lastig dus op de kdv-dagen kreeg dochterlief al 1 flesje kv en de rest bv.

Maar ik ben altijd bv bij opstaan blijven geven, ook toen ze al ontbeet met pap of brood.

6. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb zelf geen ervaring met bv en onze dochter slaapt gelukkig al vanaf 5 maanden volledig door. Soms is ze wel erg vroeg wakker, rond 5 uur, Ze krijgt dan een papfles omdat ze op geen andere manier te paaien is om weer rustig te worden. Ze krijgt dan overigens ook fruit als ontbijt, maar eigenlijk is het dan het tussendoortje en rek ik wat haar ochtenddutje weer wat zodat ze beter uitkomt bij de lunch. Heb voor mijn dochter geen moeite met fruitsuikers, je hebt toch je koolhydraten nodig en zolang je geen suikerziekte hebt maak ik me daar niet zo druk om. Voor mezelf, type 1 diabeet vermijd ik ze zo veel mogelijk ;), maar kiezen tussen 2 broodjes of stuk fruit met vergelijk net zoveel suikers, doe mij maar fruit! Ze is geen melkdrinker, maak haar veel gelukkiger met een boterham trouwens.

Mijn zus, die wel bv geeft, had ook het probleem met haar zoontje, dat hij overdag weinig dronk en dan snachts lekker 3 keer wou bijtanken. Ze is toen begonnen om 1e en laatste bv-ronde te vervangen voor een bv-papje. En toen kwam hij niet of nog maar 1 keer. Weet even niet welke leeftijd dat was, maar dat heeft hun wel geholpen.

7. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik denk dat mijn zoontje wel meer kan drinken als het moet, hoor. Ik ging er alleen vanuit dat het niet hoefde... Ik heb altijd op verzoek gevoed, maar ben tot een ritme gekomen van eten bij wakker worden, bv voor het slapen. Hij vraagt niet om meer. We bieden sinds kort ook een tuitbeker water aan, maar dat hij daaruit kan drinken heeft hij nog niet ontdekt ;)

Hoeveel bv overdag is normaal dan? En hoeveel ander voedsel? Ik keek laatst hiernaar en qua voedingsmomenten zoiets: https://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/Documents/Eten%20en%20gezondheid/Eerste%20hapjes/100325%20Eerste%20hapjes%20menu-ideeen%208%20maanden.pdf

Edit: pyjamapapjes voor het slapen gaan hebben we ook geprobeerd, maar we merkten geen verschil. Wel merk ik dat mijn zoontje 's middags meer brood eet wanneer ik er pap van maak (heb alleen zo'n hekel aan moeten kolven), of beleg gebruik. De boterham die ik geef belandt normaliter voor het grootste deel in kruimels op de grond.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Er is geen standaard aantal voedingen als je borstvoeding geeft.
    Dit schema is gebaseerd op kindertjes die kv krijgen (qua 3x per dag).
    Hoeveel voedingen jij geeft, is iets dat jullie zelf bepalen.
    Hier zat zoon met 8 maanden op 5 voedingen per dag. En hij at als een bootwerker.

Wat betreft het ontbijt, dat zal verder geen invloed hebben op de nachtvoedingen.
    Ik deed met 8 maanden ook bv als ontbijt, dan fruit, en dan voor zijn eerste slaapje een voeding. Op een gegeven moment kwam er na de voeding een boterham of bordje pap bij.Maar dat was iets later pas.

Ik ben het zeker eens met de mening dat nachtvoedingen normaal zijn.
    Maar vermoeiend is het wel....ik heb ook geen tips :(

Deel Deze Pagina