Ik ben aan het nadenken over anticonceptie. In principe ben ik onvruchtbaar (ernstige pcos) maar je weet het maar nooit. Gyn raadde mij Mirena aan. Ik heb van mezelf geen cyclus dus ook met de Mirena zal ik waarschijnlijk ook nooit ongesteld worden. Ze vertelde dat de man er niets van voelt tijdens de sex. Maar vervolgens las ik thuis in het infoboekje iets heel anders. Dat je met je vingers ten alle tijde de draadjes zou moeten voelen, anders moet je aan de bel trekken want dan zit het misschien niet goed. Maar als je het met je vingers moet kunnen voelen, dan voelt je partner het toch ook zitten? Mijn man is vrij groot geschapen om het zo maar te zeggen. Moeten soms voorzichtig doen, hij raakt altijd mijn baarmoeder en dat is soms pijnlijk. Dus ik ben nogal huiverig dat hij die draadjes echt wel moet voelen. En hij zit nu te panikeren dat die draadjes straks ergens aan vast blijven haken Hoe zit het? Want als je het kunt voelen dan is het geen optie meer. Dan raakt ie me nooit meer aan
Ik heb ervaring met de mirena spiraal. En soms gaf mijn man aan een klein prikje te voelen tijdens de daad. Vooral als hij erg diep in me zat. Het was niet elke keer bij de sex. Denk dat het te maken had met de stand van mijn baarmoeder op dat moment. Voor de duidelijkheid het was niet elke keer hoor, en het was niet heel pijnlijk voor hem, maar soms kwam het voor. HIj is nooit aan draadjes blijven hangen of iets dergelijks.
Ik heb zelf een mirena gehad. Mijn vriend is normaal geschapen en ik had er zelf soms wel last van. Afhankelijk van wel standje. Ik raad het jou dus niet aan. Ik zou dan eerder kijken naar een koper spiraaltje. Daar zitten geen hormomen in, wel kan je ongesteldheid heftiger zijn maar je zegt dat je geen cyclus hebt dus zal je daar geen last van hebben denk ik. Daarom zou ik als ik jou was als je voor een spiraaltje wil gaan voor de koperspiraal gaan. Maar zoals ik zei ik had er zelf soms last van ja. Je vriend zal hem ook kunnen voelen ja, maar blijven haken dat kan niet.
Ik voel zelf de draadjes amper. In het begin mijn man vaaaaak gevraagd of hij ze voelde, maar hij zegt van niet. Nu hoor ik hem er al helemaal niet meer over, dus ik denk dat hij het niet voelt.
Mijn gynacoloog zei dat je zelf niet aan de draadjes hoeft te voelen om te controleren of de mirena nog op zn plek zit. Dat levert veel stress op bij vrouwen als ze de draadjes niet voelen. In veel gevallen worden de draadjes zacht, en vormen ze zich om de baarmoedermond heen zodat je ze moeilijker kunt voelen. Mijn vriend voelt ze niet tijdens sex.
Man voelde ze heel soms wel maar niet storend en inderdaad, als ze niet te kort zijn en een beetje "gebogen" liggen prikken ze niet.
Ik heb een mirena gehad. De draadjes buigen vanzelf om je bm mond heen, dus je kunt de draadjes voelen, maar ze steken niet recht naar beneden. Dus je man zal ze niet voelen tijdens de sex.
Mijn man heeft het 1x gevoeld. Maar niet dat er iets prikt of dat het pijn doet ofzo. Gewoon een apart gevoel.