Sex tijdens de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Stacy, Aug 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stacy

Stacy Actief lid

Jan 9, 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Lady's

Even een intiem onderwerp!

Ik vroeg me af hoe jullie de sex tijdens de zwangerschap ervaren.
    Ik ben nu 26 weken zwanger en moet zeggen de zin is er steeds minder. toch is het voor mij heel belangrijk dat het er wel is ook voor mijn partner. Een stuk ongemakkelijker is het wel met zwaare borsten en die buik die in de weg zit.
    Angst voor de baby heb ik niet ook nooit gehad. Hij maakte een keer de opmerking rustig he anders wordt ze misselijk dus moest heel hard lachen volgens mij was het nog serieus ook.
    Het gevoel voor mij is ook heel anders lijkt wel of alles van binnen op een andere plek zit.

Ideeen zijn ook welkom hoe je het toch een beetje leuk kan houden en minder ongemakkelijk.:p

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Ik ben nu zwanger van de tweede en tot nu toe ervaar ik hetzelfde als bij nummer 1. De eerste weken nul komma nul zin (moe, misselijk, you name it). Vriendlief moest dus even op een houtje bijten. Nu gaat het iets beter, maar alles lijkt veel gevoeliger daar beneden. Is overigens niet altijd vervelend, haha;) Maar soms is het ZO gevoelig dat het gewoon bijna pijn doet als hij eraan zit. En negen van de tien keer buikpijn naderhand. (samentrekkende baarmoeder??)
    Bij mijn eerste ging dat ook allemaal wat beter na de 20 weken ofzo, en na de 30 ging de buik weer goed in de weg zitten. Pff ik vind het maar lastig, seks en zwangerschap. Lastige combi;)

3. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    de eerste 16 weken had ik zo weinig zin dat ik ml zijn handen er bijna afbeet als hij in de buurt kwam haha! Dat is daarna wel weer bijgetrokken. Ik heb nu juist heel veel zin, maar ben ook veel moe, dus dan komt er ook weer niet veel van ;)

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    hier had ik in het begin geen zin rond week 11 wou ik alleen maar maar dat is ook van korte duur geweest nu even geen seks want het doet bij mij erg pijn door de opgezette schaamlippen enz

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij ons blijft het toch een beetje ongemakkelijk want als ik opgewonden ben en hij naar binnen wil krijg ik elke x een harde buik ;)
    We moeten er steeds hard om lachen want dan zie ik 2 onschuldige oogjes heeeeel langzaam boven die harde buik vandaan komen en zegt: 'hey joh! Ga is wieberen!' Hahaha.
    Me vriend maakt er elke x wel weer wat van dat ff het ijs breekt hihi :p

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit pas aan t begin van de zwangerschap, zin wel alleen doet het pijn, erg gevoelig op de een of andere manier en daarna buikpijn dus wacht wel ff tot t minder gevoelig is; )

7. Stacy

Stacy Actief lid

Jan 9, 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het juist andersom. De eerste weken had ik juist veel zin dacht wow als dat zo de hele zwangerschap is heeft hij niets te klagen. Sinds een paar weken denk ik er niet eens aan en dan opeens uit het niets terwijl ik gewoon tv lig te kijken is mijn zin er hahah. Alleen jammer dan mijn vriend maandag tot vrijdag weg is. Maar een orgasme alleen van de sex die zijn ver te zoeken ik ben nog steeds aan het zoeken.

8. liniej

liniej Actief lid

Dec 12, 2012
    396
    0
    0
    het is sinds de zwangerschap wel allemaal een stuk gevoeliger, ik zeg ook de halve tijd "zachtjes.. zachtjes.." haha :p voel me net zo'n zachtgekookt ei!
    maar ik heb er gelukkig nog wel behoefte aan! 2 weken terug begon de baby met indalen dus heb ik een dag of 3 best wel last gehad van onderen. afgelopen maandag bij de vk vertelde vriendlief ook heel trots dat hij me toen 'gespaard' heeft.. hahaha

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier vanaf moment één TOTAAL geen sex-drive...:( Lijkt wel of mijn lichaam haar oerfunctie naar boven komt en het idee heeft dat het alleen hoeft te functioneren voor de voortplanting en niet voor genot. Gevoel is weg, kan er totaal niet meer van genieten.... Vind het zooooo rot voor m'n man, maar hij snapt het (nu) wel.

10. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    hahaha, dat zie ik mijn man nou echt niet vertellen tegen de vk hahaha. Ik zie het helemaal voor me, zo'n trotse vent:D

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Bij de eerste had ik veel meer zin dan nu.
    Het is dan ook allemaal gevoeliger (lees pijnlijker), en nu heb ik ook nog eens een bult daar die zeer doet :(
    Vriend moet even wachten tot daar meer duidelijkheid over is, maar heb het met hem te doen nu :(

*ach ja dan maar wat vaker onder de douche met hem ;):D*

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bovenop
    Op je zij
    Achterlangs
    Eigenlijk posities waar je partner niet erg diep komt of waar je zelf veel controle hebt.

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Eerste 18 weken erg misselijk geweest dus maar heel sporadisch sex.
    Mijn man ging klagen dat hij een deel van zijn huwelijk niet kon consumeren :).
    Daarna werd het even beter maar al gauw ging mijn bekken zeer doen.
    Dus toen even wat minder sex en vaker het andere werk.
    Nu de laatste week zijn we bezig de bevalling op te wekken dus komt manlief weer volop aan zijn trekken.
    Mijn bekken vindt het wat minder allemaal maar het eerste gerommel heeft zich aangediend.
    Manlief vraagt nu iedere avond met een twinkeling in zijn ogen of ik zijn hulp nog kan gebruiken.:D

14. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Hier 21 weken zwanger, de eerste weken ook geen zin.. net als bij onze eerste zoon.. maar de zin is er weer helemaal hoor.. alleen als me man tijdens de seks me buik vast houd haal ik die meestal wel even weg want dat vind ik helemaal niet fijn haha! Maar verder is het eigenlijk nog allemaal prima..

15. deesje84

deesje84 Actief lid

Dec 17, 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

hier morgen 8 weekjes zwanger en idd niet heel erg veel behoefte

ook nog eens een schimmel gehad dus ja schoot niet erg op ook

vd week geprobeerd maar het was net of hij er helemaal niet in kon komen zo onwijs nauw/strak nog nooit meegemaakt

hebben we toch ook maar ff gestaakt

hopelijk gaat het snel beter maar sporadisch dat ik zeg ik heb zin kom je hahaha

gelukkig kan ik man lief nog blij maken met andere alternatieve en hopelijk gaat het snel beter

groetjes

16. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

Jun 5, 2013
    230
    0
    0
    Ik ben pas zwanger en waar het eerst bijna dagelijks was nu ook maar 3-4 keer per week. Kan er eigenlijk veel minder van genieten. Het gevoel is veel minder. Lijkt wel alsof ik onbewust me niet helemaal wil laten gaan, omdat ik nu zwanger ben (of klinkt dit raar) Heeft iemand daar ervaring mee?

17. brunette02

brunette02 Actief lid

Oct 11, 2012
    326
    0
    16
    België
    Hier is de zin in seks ook veel minder. Terwijl mijn man vroeger altijd zei dat ik maar aan één ding dacht ;) moet hij nu blij zijn met 1x per week.

Alles is zoveel gevoeliger en dat vind ik niet altijd even prettig. Toen hij de laatste keer een opmerking maakte in het midden van de daad over de baby, was mijn zin in seks al volledig verdwenen (de opmerking die hij maakte bespaar ik jullie liever :p).

18. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier tm wk 37 met enige regelmaat gedaan, wat sneller dan voorheen en wel minder dan normaal. Nu vind ik t zelf niet meer handig met die buik en ook geen zin dus vriend heeft pech:).

19. Stacy

Stacy Actief lid

Jan 9, 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Deesje84 en CreaBea87

het is totaal niet raar dat het allemaal wat strakker voelt en droog. Ik had het zelf ook heel erg de eerste weken alles deed pijn zelf wc papier voelde als schuurpapier, maar dat duurde gelukkig niet zo lang ongeveer rond de 10 weken bij mij was alles weer normaal..en je bent onbewust met je baby bezig want het zit allemaal wel heel dicht bij elkaar in de buurt, ook dat ging bij mij over zodra je er helemaal aan gewend bent..

Succes lady's

20. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    In het begin niet veel gevreeën en zeker 3x een schimmelinfectie gehad dus mannetje heeft ook even op een houtje moeten bijten. Daarna wel sporadisch maar niet zoals het was geweest. Vanaf 20 weken super veel zin en het liefst 2-3x per dag. Hij wist niet wat hem overkwam. Nu is de buik inmiddels zo dik geworden en schopt mijn kind me zo vaak en zo hard dat bij mij de zin inmiddels vergaan is. Wat eerst zo lekker voelde, voelt nu allemaal niet meer prettig en krijg er constant harde buiken van. We doen het nog af en toe, of alleen voorspel want laat hem niet lopen, dat vind ik zielig ;) Hij heeft er overigens alle begrip voor en er kunnen makkelijk 2 weken overheen gaan voordat hij weer eens aanstalten maakt.

Share This Page