Elke avond een strijd

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door saartje27, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Jason is nu ruim 8 1/2 maand oud, en sinds een week of 2 zijn we elke avond aan het strijden met zijn avond fles. Hij krijgt nog maar 2 flessen, 1 in de ochtend en 1 in de avond. De middag fles wilde hij al een hele tijd niet meer dus die hebben we weg gelaten, en dat gaat prima zo.

Maar de avond fles is echt een ramp. We hebben echt al van alles geprobeerd, andere fles, andere speen, uit een beker, uit een tuitfles, uit een rietjes beker, met een lepel, andere melk. Hij pakt het echt niet.

Eergister waren we de strijd zo beu dat we heb zonder avond fles op bed hebben gelegd. Met het gevolg dat hij om 01.30 wilde eten, met moeite heeft hij toen toch maar 60 cc naar binnen weten te proppen.

Ik weet even niet meer wat ik hier mee aan moet. Nog 1 fles er af is toch echt te weinig.

Groetjes

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Kun je de melk niet in een bordje doen en wat dikker maken met Nutrix en dan met de lepel geven?

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nee we hebben met een lepel ook al geprobeerd, ook geen succes dus.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    En een ander tijdstip? Jarissa krijgt hier 's ochtends een papfles en tussen de middag een fles melk. Misschien wil hij 's avonds gewoon geen drinken meer of wat anders drinken?

Wel lastig hoor, kan me voorstellen dat je echt nog niet naar 1 fles toe wilt. Succes ermee!

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ook dat hebben we al geprobeerd. Hij dronk heel lang zijn fles om 19.00, nu proberen we heb zo tegen 22.00 uur te geven en dan wil hij hem ook niet.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik bedoelde eigenlijk rond de lunch. En dan 's avonds gewoon warm eten met wat ander drinken en yoghurt toe? Dat werkt hier nl. heel goed. Alhoewel Jarissa bij het avondeten niet/nauwelijks wat drinkt.

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Zou een optie kunnen zijn, maar dat zou dan inhouden dat zijn bammetje komt te vervallen, en daar is hij juist zo gek op.

Sowieso wilde hij zijn middag fles al niet meer drinken.

Ik houd het er maar op dat het een fase van hem is.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Moeilijk hoor. Hier gaat er tussen de middag een bammetje en een fles in. Maar goed, Jarissa is ook wel wat ouder. Hopelijk gaat Jason snel weer 2 flessen drinken!

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik hoop het inderdaad ook. Het begint nu wel erg vermoeiend te worden om eerlijk te zijn.
    Maar ik bedacht me net ineens, hij is bijna 8 1/2 maand oud, meteen het boek Oei ik groei erbij gepakt, misschien zit hij wel midden in een sprong.

Groetjes

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Hier nog 3 flessen, maar hier gaat er na de boterham tussen de middag gewoon nog een flesje achteraan (150/5) die over het algemeen goed leeg gaat.
    's Avonds geven we na het warme eten ook nog een kleine fles (120/4 of 150/5 afhankelijk van hoe goed ze heeft gegeten).
    Maar als je de avondfles weg laat en hij vervolgens om 1.30u om eten gaat vragen daar word je zelf ook niet heel blij van...
    Je zou kunnen proberen om 2 keer een klein flesje te geven (lunch en 's avonds) ipv 1 grotere 's avonds. Als hij ze wel drinkt komt hij aan iets meer melk...

Deel Deze Pagina