Ik heb nu sinds een paar weken elke avond en nacht een verstopte neus! Eerst kwam het gewoon door een verkoudheid en kon ik het prima met zoutoplossing doen maar nu werkt dat niet meer.. Er zit geen slijm meer vast en denk dat het nu echt opgezwollen neusslijmvliezen zijn. Had gelezen dat dit een echte zwangerschap kwaal is.. Heb nu een paar dagen geleden gewone neusspray gekocht met xylometazoline, omdat ik gewoon echt niet meer kon slapen! Heb de kinderversie gekocht daar zit de helft minder in van die stof. Maar goed dat mag niet langer dan een week gebruiken en ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. De ene nacht zit me neus minder dicht dan de andere nacht. Maar wat kan ik verder nog proberen tegen een verstopte neus door opgezwollen neusslijmvliezen? En hebben jullie er ook last van of van gehad en ging het over? Wordt er gek van..
Ik heb op een gegeven moment een ui Door midden gesneden en die naast mijn bed gelegd. Het stonk een uur in de wind maar ik kon wel slapen!
Door mijn zwangerschap ben ik verslaafd geraakt aan die neusspray. Ik wil je dus adviseren er echt na een week mee te stoppen. Bij mij bleek een verstopte neus een zwangerschapskwaal, maar ik sliep daardoor al lang zo slecht dat neusspray de enge optie was. Nu 3 jaar later ben ik er dus nog niet vanaf. Ben nu weer zwanger, pril nog en met behulp van de huisarts en kno arts ben ik al een hele tijd bezig met afbouwen...nu gebruik ik de baby versie die alleen bij de apotheek te verkrijgen is. Zit maar 0,25% van die stof in (in de kinderversie 0,50) dus hopelijk kom ik er vanaf. Maar goed, hou je aub aan het voorschriften en ga desnoods met je huisarts in overleg voor eventuele middeltjes.
Dat kan inderdaad door de zwangerschap komen en is ontzettend vervelend. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter had ik het ook en ging helaas pas een week na de bevalling weer weg. Het ergste was toen om te puffen tijdens de bevalling. Probeer dan maar door je neus in te ademen en door je mond uit te ademen.
9 vd 10 keer heb ik het ook, en voornamelijk s ochtends. En ben niet zwanger ☺ laat de neusspray maar is staan. Als je die te lang gebruikt werkt het averechts.
Ik heb het ook... Gebruik wel de kinderneusspray voor de nacht. Kan anders echt niet slapen. De rest van de dag loop ik gewoon met een verstopte neus dat maakt mij niet uit. Hopelijk na mijn zwangerschap weer snel er vanaf.
Ik heb de laatste tijd ook last van een verstopte neus s'nachts, altijd aan één kant. Ik gebruik ook de kinderneusspray maar dat is eigenlijk gewoon een zoutoplossing en dat helpt niet echt.
Ik heb die neusspray ook gebruikt tijdens mijn verkoudheid. Wel alleen voor het slapen gaan. Maar het probleem is: je raakt er heel snel verslaafd aan. Na die week kon ik niet meer zonder, maar ik wilde hem niet meer gebruiken. Uiteindelijk heeft het mij weer een week geduurd voordat ik enigszins kon slapen. Van de week had ik een onwijs slechte nacht en dacht ik: ik pak de neusspray voor 1 keer want moet echt slapen. Met als gevolg dat ik 3 nachten daarna niet kon slapen van de verstopte neus. Dus eigenlijk is mijn advies: leer nu leven met de verstopte neus. Soms heel vervelend maar die neussprays zijn rotzooi.
Zoutoplossing van de apotheek of drogist werkte voor mij ook niet en ben hem maar zelf gaan maken.. beetje water koken een flinke scheut zout erbij laten afkoelen en in een leeg flesjs doen.. het brand ontzettend in je neus en is ook lekker pijnlijk, had ook altijd tranen in mijn ogen maar het werkte wel.. ik kan met een verstopte neus ook echt niet slapen door benauwdheid. Nu heb ik stiekem voor de bevalling toch gewoon een flesje met xylometazoline.. zie het niet echt zitten met een verstopte neus te moeten puffen.. Hoop dat je wat kan vinden wat voor jou werkt, en kijk inderdaad uit met de neusspray.. zo ontzettend verslavend.. ik hoef er nog niet eens een week aan te zitten en kan niet meer zonder
voor 'snachts zou je dampo onder je voeten kunnen smeren. Het klinkt raar, maar daardoor kun je echt vrijer ademen. Bij baby's kun je dat doen met Luuf. Ik deed het bij mijn dochter toen ze afgelopen winter zo verkouden was. Nu doe ik het zelf met de volwassenvariant en slaap ik weer een stuk beter.
Ik heb er ook last van gehad tijdens mijn zwangerschap, zelfs 10 weken hoofdpijn daardoor. Dus naar huisarts. Advies huisarts: kindneusspray elke avond voor slapen rest zwangerschap. Na de bevalling was het heel snel over en heb ik het niet meer gebruikt
Bedankt voor de tips! Ik weet idd hoe verslavend het is. Mijn moeder vertelde dat ze er verslaafd aan is geweest. Dus daarom kijk ik er echt mee uit ja. Vannacht heb ik overigens kunnen slapen met zoutoplossing! Als ik het zo lees heb ik dus grote kans dat het pas ja de zwangerschap over gaat.. Joepiee haha.
Dit is geen advies! Want officieel mag je mag een week neusspray gebruiken. Maar ik gebruikte elke avond voor het slapen gewone neusspray. Tijdens mijn bevalling stond de neusspray naast me waarop ik commentaar kreeg van de dokter. En een dag na me bevalling tot nu geen neusspray meer aangeraakt. Is een zwangerschapskwaaltje inderdaad. Misschien helpt stomen?
Misschien last van de huisstofmijt? Aangezien je neus in de zwangerschap gevoeliger wordt... Je kunt er van de een op de andere dag last van hebben. Zou elke dag nat afstoffen en stofzuigen en vaker het bed verschonen, dat helpt bij mij iig heeeel goed. Succes!