heb net voorgebakken diepvrieshamburger op en sneed per ongeluk met het mes waar ik ze dus nog koud in de pan mee heb omgedraaid mijn warme hamburger door? kan dit kwaad? ik bedoel voorgebakken hamburger kan geen toxoplasmose meer bevatten toch of wel? liefs elmo
meid, sorry voor de nieuwsgierigheid, maar in je berichtengeschiedenis te zien ben je wel heeeel erg bezig met wat wel en niet te eten he.. Probeer een beetje te ontspannen!
kan me er iets bij voorstellen hoor ik was ook wel heel erg bewust (lees: te bewust) van wat ik allemaal at. niet te druk maken, oke?
Maak je niet te druk: bij al die bacterien gaat het er steeds om dat je een kleine kans hebt dat er bacterien zitten, vervolgens daarvan weer een kleine kans dat jij er ziek van wordt en dan daarvan nog weer een kleine kans dat je kindje er ook ziek van wordt... Het is dus meer om die enkele gevallen die slecht aflopen te voorkomen, maar hou het wat ontspannen. Eet geen rauwe producten, en verder gewoon lekker normaal doen,
Zoals bovenstaande dames; de kans dat je inderdaad besmetting oploopt is heel klein. Ik heb zaterdag nog kattenpoep van me schoen gehaald (leuk een kat die in de kamer poept) gewoon goed je handen wassen erna... Zo is het ook met eten; let er op maar wees niet TE bezorgd, di brengt alleen maar stress mee wat nog ongezonder is.