Ik heb vandaag de VK gebeld. We hebben 31 januari een afspraak. Meteen ff gevraagt over die obstipatie....meer vezels eten...Activia drinken dat schijnt te helpen. Wie van jullie laat een combinatietest doen en zo ja/nee waarom/waarom niet? Ben erg benieuwd! x
combinatietest? Kan dat dat dat in Belgie anders noemt? Ik weet wel dat ze volgende week een trippletest gaan uitvoeren om te zien of het kindje een verhoogde kans heeft op het syndroom van down. Hoop dat alles in orde zal zijn.
ik denk dat een triplle test hetzelfde is. idd gaan ze kijken of het kindje verhoogde kans heeft op het syndroom van down. In nederland wordt het niet vergoed dus kost het ons zo'n 140 euro. En stel dat we een verhoogde kans hebben dan zal ik verder onderzoek toch niet laten doen.Dat is dan wel schadelijk voor het kindje..... Ik vind het wel allemaal heel moeilijk hoor! x
Hallo, bij ons wordt het gewoon bij de gyneacoloog gedaan thuis. Eerst komt er een bloedafnamen en de volgende keer dat ik kom gaat hij de nekplooi meten. Denk dat het wel terug betaald word. Heb jij het al bij jou op het werk verteld van je zwangerschap? Zoja, hoe reageerden ze?
Nee ik heb het zeker nog niet op mijn werk verteld. Dat oe ik pas bij 3 maanden. Er kan nu nog steeds van alles misgaan, wat ik natuurlijk niet hoop!Ik ben met manlief nog ff aan het denken hoe ik het straks ook ga doen op mijn werk. Het liefst ga ik 50% werken, maar ik weet niet of dat gaat lukken. En jij?Heb jij het al verteld? Ben benieuwd! x
Hallow, Sorry voor het lange wachten. Ik was op een verlengd weekendje met mijn ventje vandaar. Ik heb het al verteld op het werk, ze reageerden heel possitief. Voor de rest gaat alles prima met mij! Wel veel last van misselijkheid maarja, neem ik erbij hé! Woensdag terug voor een echo, laat verjaardagskadootje mits ik morgen verjaar! Hoe is het met jou?
Hoi Sarake, Nou hier gaat alles zijn gangetje hoor!Ben erg moe....Maar dat schijn ter allemaal bij te horen. Niet echt gezellig voor manlief, maar ja... Alvast gefelicteerd met je verjaardag en ik las dat je overmorgen alweer een echo hebt...spannend hoor. Wij moeten 25 januari weer naar het ziekenhuis voor een echo. Heb er wel weer veel zin in....ben erg benieuwd hoe het er nu allemaal uitziet en of ie het wel goed doet daarbinnen. Ik moet zeggen dat mijn buikpijn stukken minder is...heb alleen nog buikpijn omdat ik maar lastig naar de wc ga.... Nou meid fijne verjaardag en ik hoop je snel weer te spreken... kus
Mijn verjaardag viel wel mee, ben een beetje ziek van het weekendje in luxemburg. Heb een virusje opgelopen via het eten maar het komt wel goed. Ik moet seffes om half negen naar de gyn. ik laat je iets weten als ik terug ben! Hoe is alles met jou ondertussen?
Heykes, alles was uitstekend gisteren, kleine uk is nu 2.1 cm. Het was echt vertederend hoe je het zo voor de eerste keer echt kon zien want vorige keer was het nog te klein om echt te kunnen zien. We hebben ook het hartje heel eventjes gehoord. Alles was uitstekend en het zat perfect op groeischema ook is ons verteld dat er geen kans meer was op een miskraam! We zijn natuurlijk heel erg blij en opgelucht! Ik heb ook ineens mijn zwangerschapsbanner aangepast want ik wist al van vorig bezoek bij de dokter dat ik pas op 25 augustus ben uitgerekend. Zo staat het tenminste juist.
Wat fijn voor jullie Sarake! Ben ook zo benieuwd bij ons, maar moet echt nog een weekje wachten! Met mezelf gaat het wel redelijk hoor. Ben alleen heel erg moe! We hebben een druk weekend voor de boeg. Ik heb een surprisefeestej geregeld voor mijn vriend, die wordt 30. Druk, druk druk. Hoe gaat het nu verder met jullie? Waneer ga je weer naar de gyn.? Hebben jullie in Belgie ook een verloskundigepraktijk of hoe gaat dat bij jullie? Nou geniet nu meer lekker van je zwangerschap en maak je maar geen zorgen meer! Dikke x
Hey, Ik moet 12 februari terug gaan dan is het 12.2 weken en kunnen ze een uitgebreide echo doen. Bij ons heb je een gyneacoloog die thuis zit en je daar ontvangt. Kan ook dat hij samenwerkt met een ziekenhuis en dat je dan naar daar moet gaan. Ik denk dat dat vrijwel hetzelfde is als bij jullie zeker. Seg maak er een fijn weekendje van hé, geniet maar goed en geef je ventje de dag van zijn leven! En laat me weten hoe het geweest is!
Hoi Sarake.. Feestje was top. Iedereen was verkleed en dat was nou juist ook de bedoeling. Wel grappig om alles nuchter te bekijken. Normaal hou ik ook wel van een borreltje, maar dat kan nu niet! Ben ziek vandaag. Heb heel veel last van mijn buik. Ik kan echt niet naar de wc en dat begint me een beetje op te breken nu! Hoe is t met jou? x
Met mij alles goed. Ik heb vorige week een hele week ziek thuis gezeten. Maar nu begint het stilaan te beteren. Voor wanneer ben je nu eigenlijk uitgerekend?
hoi sarake, nou ben best zenuwachtig hoor. Morgen weer naar het ziekenhuis voor de echo. Ben erg benieuwd!We moeten gelukkig al om half 9 's morgens dan hoef ik niet de hele dag te wachten.... Alles goed bij jou? x P.S. hoe heb je die pendel gedaan?
Hey, Veel succes voor morgen in ieder geval. Het zal al flink gegroeid zijn jou kleine wondertje! Voor de pendel : Je moet een privé berichtje sturen naar Caruli met jou geboortedatum + naam en vermoedelijke bevalingsdatum en vragen of ze voor je wil pendelen.
Dit is allemaal erg herkenbaar. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen. Ik heb ook erg veel bandenpijn onderin mijn buik. Ik heb contact gehad met de verloskundige en dit blijkt er allemaal bij te horen. Als tip kreeg ik van haar veel rusten en een zak met warm water op je buik leggen. (kruik met niet te veel water) gr. Larissa
Hoi Sarake, Nou de echo was in één woord geweldig. Kindje was precies goed gegroeid. Eigenlijk hetzelfde allemaal als bij jou!Ben echt heel erg gelukkig. Mijn uitgerekende datum is 26 augustus. Moet ff mijn banner aanpassen. Ik ga zo ook ff die pendel doen ben benieuwd! Alles goed bij jou? x Hoi Larissa, Na een aantal weken gaat die buikpijn echt over hoor. Dus maak je maar niet teveel zorgen! En...een warme kruik is altijd errug lekker! x
Hey aaltje, een dagje na mij uitgerekend. Leuk, dan zijn we altijd precies even ver en kunnen we babbelen over de dingen die dan gebeuren. Hoe zit het eigenlijk met jou buikje? Begint het al te groeien? Bij mij wel hoor, echt ongeloofelijk hoe hard hij groeit en ben nog maar 10 weken wat zal het dan binnen 7 maanden zijn? Hey Larissa, bandenpijn bij mij is al ff verdwenen. Ik zou me er geen zorgen om maken. Probeer je te relaxen en hou het goed warm
Hoi Sarake.. Ja lachen he?Ik krijg ook al een beetje een buikje en dat is bij mij ook wel goed te zien want ik ben van mezelf best heel dun!We hebben vorige week een paar foto's van mijn buik gemaakt en dat willen we dan iedere 4 weken doen.... Ik kan die Caruli nergens vinden....weet ook niet zo goed waar ik haar/hem moet zoeken.. Kun je me nog een beetje op weg helpen? Fijn weekend kus