Hi meiden, Wat doen jullie met je baby op jullie vrije dag? Meneer vind het tegenwoordig erg leuk om te kruipen en zelf speelgoed uit bakjes te pakken. Daarnaast doe ik met hem zo'n huisje waar vormpjes in de goede vorm moeten (heeft dat een naam?). Soms probeer ik een boekje te lezen maargoed dat werkt nog niet. Soms gaan we samen (nouja mama bouwt, boef gooit om) bekers stapelen of een balletje rollen. Wat kun je nou nog meer, samen, doen met een baby van 10 maanden? (Uiteraard wandelen we ook, maar deze vraag gaat eigenlijk puur over binnen spelen!)
Dat heet een vormenstoof. Hier vindt ze dat ook leuk, alleen vindt zenhet er uit halrn en slopen veel leuker. Maar dat hoort bij de leeftijd. Ik ben twee dagen doordeweeks vrij. Als ze de dag er voor naar de kinderopvang is geweest, probeer ik het rustig te houden. Verder vermaakt ze zich zelf heel goed met rollen en spelen. Soms ga ik er naast liggen en samen spelen. Balletje rollen etc. Boekje lezen doen we ook. Als het lekker weer is naar de kinderboerderij. Ik weet niet of ze er veel van snapt, maar ze lacht in ieder geval wel om de beestjes. Of mama gaat in de stad lekker winkelen en ergens koffie drinken met een stiekem gebakje. Zij vindt het dan leuk om te sjansen met andere gasten en kijkt haar ogen uit. Eigenlijk vind ik die dagen altijd voorbij vliegen met eten, spelen, slapen, zelf huis op orde maken etc...
Hmm de vormenstoof ligt hier klaar op zolder. Ouderwets woord he? Maar vanaf wanneer vinden ze die leuk? 9 maand ongeveer? Ik speel vaak met mijn dochter op het speelkleed. En wissel de speeltjes maar een beetje af. Soms een geluidenspel op de iPad. Ik ben ook wel benieuwd wat jullie doen.
Ik ga ook inderdaad de stad in, meestal lunchen met mijn man en dan een rondje stad met de kleine boef, maar ben echt benieuwd naar binnen- cq. thuisactiviteiten. De dag vliegt hier ook om maar ben gewoon op zoek naar tips voor leuke dingen om thuis te doen als aanvulling op dingen die we nu al doen! En echt puur over activiteiten met baby, huis opruimen doe ik als hij slaapt. Als hij wakker is wil ik echt dingetjes met hem doen!
Verstoppertje spelen, achter elkaar kruipen door de living, tussen een zelfgemaakt stoelenparcours lopen waren hier favoriet. En papier kapot scheuren
Hier is het veel oefenen met staan. Verder hebben we een loopkar waar ballen in kunnen wat ze leuk vind. Een piano, lekker op rammen Boekje lezen gaat hier ook nog niet zo, die draait ze om en zo. Muziek vindt ze leuk, dus als ik nijntje opzet en het liedje speelt dan kijkt ze, anders niet.
Kietelen, voorlezen, zelf op de grond spelen, met blokjes spelen, knuffeldiertjes knuffelen en door het huis heen lopen zodat ze de deuren dicht kan doen..Of nou ja, half dicht
Lekker wilde spellen, liedjes zingen, met de bal, boekjes lezen begint hier juist echt te komen nu,muziekjes maken, kinderboerderij of dierentuin, babyzwemmen.
door de kamer heen kruipen met elkaar, achter haar aan zitten en "er steeds net niet bij kunnen", kiekeboe spelletjes, laten schrikken, zingen, boekjes lezen (of boekjes slaan ) haar kietelen, veel, erg veel knuffelen ik heb eigenlijk nog niet echt leuk speelgoed, over twee weken is ze jarig dan gaan wij misschien voor de toet toet autogarage, of wat anders kan ook hoor, en krijgt ze natuurlijk ook cadeautjes van familie. Ik heb wel toen ze 9 maand was een speelkubus gekocht, vond dat ze geen uitdaging meer had in haar knuffeltjes. Dus dat was eigenlijk voor tussendoor. Daar speelt ze wel veel mee. Soms laat ik haar ook lekker alleen spelen, ga ik ook nog eens wat doen in huis hahaha meestal schiet dat er bij in op zon dag