Hoi allemaal, Mijn dochter van nu 11 dagen oud, wil niet in bedje slapen. Haar bedje staat aan dat van mij geschoven (co-sleeper). Overdag gaat nog wel redelijk. Dan slaapt ze wel eens een uurtje in bed. In de box slaapt ze eigenlijk altijd wel en ook op de arm vindt ze fijn. Draagdoek was geen succes, misschien later nog eens proberen. Bij ons is het altijd wel lawaaiig overdag (met name ivm mijn oudste zoon) en dat lijkt ze wel fijn te vinden (of misschien denk ik dat alleen maar). Nu laat ik haar vooral in de box slapen, maar savonds/snachts neem ik haar natuurlijk meer naar boven en wil haar in bedje leggen. Maar dit werkt dus niet... als ik haar bij me pak (op de borst bijvoorbeeld) dan slaapt ze wel en krijgen we allebei wat slaapt (ze komt nu om de 1.5 a 2u voor een voeding) Moet ik nu doorzetten en haar in bed blijven leggen of gewoon lekker bij me pakken en later in eigen bed leggen (en lukt het dan nog wel???) Wat vinden jullie?
Onze kleine meid ligt sinds gister in haar eigen bed. Iets langer dan 3 maanden naast me gehad met slapen. Ging vannacht prima, ga er vanuit dat dat zo blijft.
Gewoon lekker bij jou laten slapen! Dat zou ik doen althans haha. Je kindje is nog zo ontzettend jong en wil gewoon dichtbij mama zijn. Je kindje heeft 9 maanden in je baarmoeder gezeten en de grote wereld is nogal een verschil! Lekker geborgen bij jou laten slapen dus! Je kindje raakt vanzelf gewend om alleen in een bedje (of co slaper) te slapen.
Lekker bij je houden als jij je daar prettig bij voelt en dochter ook. In bedje gaat ze echt nog wel slapen. Over een paar weekjes misschien weer eens proberen.
Bij ons sliep ze veel in de box. Toen ik merkte dat dit minder ging ben ik het bedje gaan oefenen. Ze sliep af e n toe bij mij op de bank. Maar als ik mij bewoog werd ze wakker dus was ook geen optie.
Mijn zoontje is bijna vijf maanden en slaapt nog veel bij mij in bed. Sinds vorige week in zijn ledikantje, maar met nachtvoedingen vallen we ook wel vaak samen in slaap. Tot nu toe dus altijd samen geslapen en met mijn dochter deed ik dat precies zo, ze leren vanzelf in hun eigen bed slapen ik zou er ook geen haast mee maken.
Ik probeerde het altijd wel om weg te leggen, maar wilde zoontje niet slapen dan nam ik of man hem gewoon bij zich. De jongste is nu 8 maand en heeft nu weer een fase dat hij het liefst op onze borst slaapt. Ik vind het wel een fijn knuffelmoment (alhoewel het me na een aantal weken wel wat gaat opbreken ).
Lekker bij je laten. Deze tijd is zo snel voorbij! Lekker van genieten, dat kleine lijfje tegen je aan . Het gaat vanzelf beter. Die kleintjes moeten gewoon enorm wennen aan de plotselinge overgang van warme geborgen baarmoeder naar koude grote buitenwereld. Dat kost even tijd.
Ik stem voor bij je laten slapen, maar zorg er wel voor dat je het veilig doet! Dus geen dekbed ivm warmtestuwing. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/126-veilig-samen-slapen
Ik zou doen wat goed voelt. M'n oudste sliep altijd op ons in die periode. Nooit alleen. Wat later tussen in en weer wat later in ledikant naast ons. De tweeling slaapt vrijwel altijd in eigen bed. Dat gaat wel met wat tranen gepaard maar ik heb echt de tijd niet om continu met twee kinderen te zitten en samen in een draagdoek is echt heel zwaar. Dus heb je de tijd en ruimte om het te doen, zou ik het doen, maar ga je er zelf aan onderdoor, zou ik ze gewoon in eigen bedje leggen, er naast blijven liggen en knuffelen tot ze slaapt.
Als je het idee hebt dat ze de geborgenheid fijn vind zou je ook (in de nacht) kunnen kijken of ze inbakeren wat vind. Hier hebben we dat ook even gedaan, maar was toch niet zo'n succes. Een vriendin die heeft nu een dochtertje die heel onrustig was en slecht sliep zowel overdag als 's nachts. Bakeren nu een week in en kind slaapt voorbeeldig, komt in de nacht nog 1x en slaapt overdag geregeld van voeding tot voeding. Ik vond het uiteraard ook heerlijk om met m'n zoon op de arm te zitten, maar we weten dat het in de praktijk gewoon niet altijd praktisch is. Even een uurtje geen baby op je arm zou ook fijn zijn natuurlijk. Maar als ze overdag in de box prima slaapt lijkt me daar nu ook niks mis mee hoor.
Dat is een persoonlijke keus.. Als ik het goed begreep kun je zo'n kleintje nog niet verpesten. Dus nu lekker bij je laten slapen en over een paar weken in eigen bedje zou moeten kunnen. Als hebben wij dat nooit gedaan (alleen s morgens vroeg na de fles, dan bij ons in bed nog even lekker uitslapen samen) Onze jongste is de eerste nacht in zijn eigen kamertje begonnen, maar we moesten er om de haverklap uit, dus toen zijn wiegje bij ons op de kamer neergezet, vlak naast mij zodat hij me kon horen en ik af en toe mijn hand in de wieg kon doen en dat ging prima. Vanaf de 2e nacht in zijn eigen kamertje, nooit problemen opgeleverd. En onze oudste moest de eerste 2 weken in het ziekenhuis blijven, eerste week zelfs couveuse en 2e week was ik al thuis en hij nog niet. Dus toen hadden we geen keus. Wel vanaf de eerste nacht thuis in zijn eigen kamertje, ook nooit een probleem geweest. Wel altijd bij zowel kinderkamer als onze slaapkamer deuren open, zodat we ze goed konden horen. Naarmate ze ouder werden deuren op een kier en dat is nu nog zo.
Hm lastig he! Ons zoontje heeft tot 3 maanden naast ons in de co-sleeper geslapen. Legde wel vaak mijn hand op zijn buikje of hoofdje als hij onrustig werd. Soms sliep hij ook wel bij mij op de borst als hij slecht in slaap kon komen. Maar omdat ik BV gaf, werd hij dan heel hongerig van de geur haha. Ik zou gewoon doen wat goed voel. Als je goed slaapt en de kleine ook lekker zo laten op het begin. Maar mocht je het toch niet fijn vinden, dan kan je altijd proberen om bijvoorbeeld er heel dicht naast te gaan liggen, of bijvoorbeeld een knuffel met jouw geur bij de baby in bed te leggen. En anders eerst even bij jouw slapen en daarna wegleggen?? (al hoor je daar ook weer verschillende verhalen over). Wij liepen ook wel vaak met hem rond totdat hij sliep en dan legden we hem weg. Achter wel spijt van gehad, want hij kon niet goed zelf in slaap vallen. Dus daar zou ik wel goed over nadenken. Oja, inbakeren was hier wel een groot succes! Wij deden dat met een hydrofiele doek, maar je hebt ook inbakerdoeken en slaapzakken. Zou je eens kunnen proberen Succes er mee
Als ik een aanvullende vraag mag stellen... Hoe zorgen jullie ervoor dat de baby veilig op je sliep/slaapt? Mijn zoontje sliep als pasgeborene ook alleen als hij op iemand lag, maar ik was altijd heel bang om zelf in slaap te vallen en op hem terecht te komen of hem uit bed te laten vallen. Ik ben wel benieuwd hoe anderen omgaan met dit risico, aangezien we binnenkort onze tweede verwachten.
Thanks voor alle reacties! Inbakeren doe ik ook, gewoon met een doek. Maar om de een of andere reden laat ze dit snachts niet toe en gaat ze krijsen en wurmen. Overdag lukt het redelijk, maar het is dan handiger om haar beneden te hebben omdat ik nog een peuter rond heb lopen. Bovendien meldt ze zich om het anderhalfuur ongeveer voor een voeding. Wij zijn ook een paar dagen het zh moeten blijven en hier sliep ze wel in het bedje (?!) Mja, ik denk dat ik haar gewoon bij me blijf houden. Dat is het meest relaxed voor ons allemaal (ipv heel krampachtig en gedwongen haar in bed moeten leggen)
Lekker genieten van het samen slapen, dat is zoo fijn. Mijn dochter (derde en laatste kindje) slaapt op haar zij naast mij, ik slaap op mijn buik en we slapen met onze gezichten vlak bij elkaar, zo kan ik haar ruiken en horen en ooohhhh wat is dat heerlijk..... Als ze 's nachts even onrustig wordt en ik leg mijn hoofd weer helemaal dicht bij haar, dan hoor ik een soort van hele tevreden zucht en slaapt ze rustig verder. Dan weet ik weer honderd procent zeker dat baby'tjes heel dicht bij je horen te zijn.
eigen bedje, vind ik het zelf het veiligst en we hielden elkaar toch alleen maar wakker. ze sliepen beiden na 5 dagen in hun eigen kamer. werden zelfs helemaal overstuur als je ze niet alleen liet. nog steeds moet je zsm de kamer uit als je de jongste op bed legt hihi