huilen in bad

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rilana, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    mn dochtertje vind het in bad geen nog steeds niet leuk iedere keer weer tranen met tuiten .
    de 1e 3 minuten gaat het wel maat dan schreeuwd ze het uit :cry: ze wil ook alleen maar zitten en verder mag ze niets schuiven anders begint ze nog harder het lijkt wel of ze bang is ik heb al met speeltjes geprobeerd en met spetteren maar niets helpt en ik zie er steeds meer tegenop om haar in bad te doen :pale: wie heeft er een tip voor me ? [-o<

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Helpt het niet om een antislipmatje op de bodem van het bad te doen? Zodat ze niet kan wegglijden. Ook kan het helpen om een badzitje te gebruiken zodat ze ingesloten is en dus niet kan wegglijden.
    Ofwel moet je eens proberen minder water te gebruiken, sommige baby's kunnen moeilijk ademhalen als er teveel water is.
    Samen douchen ipv in bad is natuurlijk ook een optie.

3. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Heb je al eens een tummytub geprobeerd? Deze zijn ook in grotere maten verkrijgbaar.
    Wij gebruiken hem ook pas vanaf 5 maanden en sinds die tijd is het badderen een feest geworden ipv een drama.
    Met papa onder de douche vind hij trouwens ook prachtig, misschien ook het proberen waard

4. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    mischien is ze bang voor de bubbels probeer een bad melk ipv badschuim.

heb gehoort van andere moeders dat dit ook nog wel eens wil helpen.

of een was handje op haar borst dan blijft deze ook wat warmer mischien help dat.

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Je kan haar toch ook wassen op de commode? Gewoon met een bakje warm water en een washandje. Of op schoot. Ik zou het badje even laten zitten en over een tijdje weer voorzichtig proberen.

6. Alice28

Alice28 Lid

Aug 29, 2008
    42
    0
    0
    Mijn dochter had, dat ook.
    Bleek dat ik haar op een tijdstip in bad deed dat ze eigenlijk te moe was en wilde slapen of lekker bij moeders liggen.
    Nu doe ik haar in bad als ze lekker lang geslapen heeft en dan eerst even 10 min aan de borst en dan lekker in bad.
    En nu vindt ze haar badje heerlijk. Het is even uitproberen, maar de moeite waard.

Groetjes Alice

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    vooral ook zo nu en dan toch blijven proberen, ik merk zelf vaak dat ik denk 'dat vind hij eng/lust hij niet/wil hij niet' terwijl dat van de een op de andere dag opeens veranderen kan bij zo'n kleintje. en verder natuurlijk wel goed om je kindje serieus te nemen en te kijken naar een prettigere manier zolang ze het zo vreselijk vind, maar dat doe je al aangezien je dit topic start :) onze zoon wilde met die leeftijd ook niet in bad, tenzij hij met papa in bad ging! of in de tummy, maar die werd toen al wel aardig krapjes.

8. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    onder de douch hebben we ook al geprobeerd maar dan klemd ze zich helemaal tegen je aan en zet ze het ook op een huilen tevens minder water ook al geprobeerd maar ook dit helpt niet :( ik weet het echt niet meer

9. Alice28

Alice28 Lid

Aug 29, 2008
    42
    0
    0
    Hoi

Misschien werkt een ander rustiger tijdstip.
    Zij minder moe en jij hoeft verder geen klusjes meer te doen.
    kleintjes voelen heel goed stress bij de moeder aan.
    Succes
    Groetjes Alice

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Tja, dan gewoon niet in bad doen he maar gewoon wassen met washandje.

11. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy heeft dat ook een periode gehad, ze was gewoon echt bang voor water had ik t idee. vd zomer hebben we haar er rustig aan laten wennen. voetje voor voetje. nu vind ze bad geweldig. in het aanrecht wil dat ook niet? das wat kleiner. en wij hebben anti slip eendjes in bad, zit ze wat steviger. maar wil het neit, dan wil het niet.

12. baby blue

baby blue Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,163
    0
    0
    Groningen
    Hoe leuk onze kleine het badje vond in het ziekenhuis, werd het een drama thuis. Met een graadje warmer leek het even verholpen te zijn, maar helaas. Ons mannetje vond het badje echt niet meer leuk en "zat" huilend in het water.

Onlangs heb ik hem in een katoenen luier gewikkeld met wel de armpjes vrij. En dit helpt! Hij zit nu zelfs lachend in het water.

Het is natuurlijk het proberen waard bij Iris. Ons ventje heeft die geborgenheid gewoon nodig en voelt zich met zo'n doek om veel veiliger. Zo is het tenminste weer plezierig om met hem te badderen.

Succes!

13. Rilana

Rilana Actief lid

Feb 6, 2006
    188
    0
    0
    waar kun je van die antie slibmatjes kopen dan?

14. Alice28

Alice28 Lid

Aug 29, 2008
    42
    0
    0
    Hoi,

Waarschijnlijk wel bij een groot babywarenhuis.
    Babydump, Prenatal. Zo niet, dan weten zij wel waar wel.
    Succes.
    Groetjes Alice.

Share This Page