Elke avond weer raak :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#1 Nemo2, 19 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2015
    Hallo meiden!

Mijn zoontje is nu 6.5 maand oud, maar sinds 2 weken is het elke avond huilen en krijsen als hij naar bed gaat.
    Vannacht was het zo erg het krijsen dat ik hem in slaap heb moeten wiegen, maar ook dan blijft hij krijsen, tot hij uit eindelijk moe is valt hij toch in slaap in mijn armen ik ben er 2 uur mee bezig geweest!

Elke avond naar de fles van 20:00 begint het, ga eerst wel 10 keer naar zijn kamertje, ook draait hij heletijd om in zijn slaapzak, maar hij draait in zijn bedje niet terug:(
    ik haal hem uiteindelijk uit bed en ligt hij even bij ons in bed, maar ook dit duurt minstens 1 uur voor hij gaat slapen Maar dan is het ook weer 22:30 Ofzo

Nu begon hij weer te huilen, ik heb nu zijn lamp aan gelaten op zijn kamertje, maar nu is hij wat aan het brabbelen, Miss dit de oplossing?

Zijn schema is nu ongeveer
    08:00 flesje
    10:00 potje fruit
    12 tot 13 uur slapen
    Om 13 uur sapje koekje
    14:00 flesje
    15:00 slapen tot 16:30
    17:00 potje groente en water (Daarna slaapt hij niet meer)
    hij ligt dan rond 20:30 21:00 op bed ( na de pap fles)
    Dus hij zal toch wel moe moeten zijn???

Zal mijn schema niet goed zijn?

Zal dit een sprong zijn?
    Tandjes? ( hij heeft verder geen symptomen)
    Onlangs van voeding gewisseld.

Sorry voor mijn lange verhaal;)

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hij huilt alweer dus licht aan ook geen optie :(
    Papa is nu bij hem, maar dan is het lachen, en is er niks aan de hand:$

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    t zou ook wat zijn als hij blijft huilen als jullie erbij zijn. t stelt hem gerust ;)

ik denk een fase, sommige kindjes kunnen nou eenmaal goed alleen in slaap vallen en andere kindjes hebben een kortere/langere periode papa en/of mama nodig. beide is niet erg, alleen soms lastig voor jullie.

misschien helpt naast het bedje zitten en zn hand vasthouden? Als hij zo krijst als jullie hem alleen laten, heeft hij waarschijnlijk behoefte aan geborgenheid?

4. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    oh herkenbaar! erg vervelend voor je.

hier heeft het zeker anderhalve maand geduurd voordat hij wat rustiger ging slapen.

heb je bepaalde bedritueeltjes?
    slaapt hij dan wel gelijk of is hij nog speels/erg wakker als je je kind in bed legt?

wat ik toch ben gaan doen is als hij wakker werd naar hem toegaan, in bed laten blijven dus niet eruit halen en speentje erin, even sussen, zijn hoofdje en ruggetje aaien en dan weglopen. als hij dan huilt, laten huilen en 5 min later terugkomen en weer hetzelfde herhalen. dat tot hij in slaapt valt, het heeft me echt geholpen want hij word nu veel minder wakker, helaas begon het net zijn draai te vinden en nu is hij ziek dus als hij genezen is ga ik weer op deze fiets verder.

ben ook broodjes gaan toevoegen aan het dagschema. mijn schema ziet er zo uit:
    07:00 flesje met pap
    09:00 broodje
    11:00 fruithapje en naar bed toe
    als hij wakker wordt flesje melk
    14/15:00 broodje
    dan slaapje doen en daarna flesje melk
    17:30 groentehapje/avondeten
    19:00 flesje met pap
    en dan in de nacht nog een flesje melk

moet wel zeggen dat mijn jongen erg druk is en dit eten dus echt wel nodig heeft. voorheen gaf ik dat niet en toen sliep hij dus zo slecht.
    hij is bijna acht maanden.

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik vind t eigenlijk heel duidelijk als ik t zo lees; hij is helemaal niet moe.
    Als ik onze dochter te vroeg op bed leg kan ze ook flink krijsen. Zodra ik haar oppak of aandacht geef is het over. Ze wil dan gewoon (nog) niet naar bed ;)
    Ik zou op de signalen letten ipv op de klok. Hier kan ze ook urenlang wakker zijn hoor, overdag slaapt ze maar 2x een uurtje en dat is het.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#6 Nemo2, 19 okt 2015
    Met de fles van 20:00 valt hij wel in slaap, maar zodra hij in zijn bedje ligt krijst hij.
    Hij is nog steeds aan het krijsen nu(krijst alles bij elkaar) terwijl hij niet meer heeft geslapen vanaf 16:30 :(:(

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#7 Nemo2, 19 okt 2015
    Als ik hem overdag in bed leg, speelt hij nog even, soms beetje jengelen, maar naar 15 min slaapt hij dan wel.
    Helaas pakt hij zijn speen echt niet meer sinds 1 maand:(

Bed ritueel is laatste fles nog even knuffelen, slaap kindje slaap, slaapzak aan en een kus.

Ondertussen is het 22:45, en hij is uiteindelijk weer in mijn armen in slaap gevallen, met mijn pink in zijn mondje, ( speen wil hij niet)

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Is hij tegen 20.30/21.00 niet gewoon te moe en overprikkeld dat het daardoor niet meer wil? Heb je weleens geprobeerd om hem rond 19.00 weer op bed te leggen?

Rond de 6 maanden was de wakker tijd hier maximaal 2,5 a 3 uur, anders was het slapen echt hopeloos.

9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik denk dat hij oververmoeid is...2,5 slaap overdag lijkt me erg weinig voor zijn leeftijd.

10. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#10 Nemo2, 19 okt 2015
    Ik heb al geprobeerd hem om 20:00 op bed te leggen, dat werkte ook niet!!
    Maar ik zal is proberen de laatste fles om 19:00 ipv 20:00 te geven en dan naar bedje toe!

Dankje voor de tip ;)

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

12 tot 13 uur slapen is een foutje, hij slaapt van 11:00 tot 13:00;)

12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    #12 Typicalme, 20 okt 2015
    Laatst bewerkt: 20 okt 2015
    Toen ik je verhaal las dacht ik ook meteen: misschien leggen jullie hem te laat in bed en is hij al te moe om in slaap te vallen. Ons meisje is bijna 9 maanden en haar laatste slaapje is van 16.30u tot ong 17.15u en zij gaat tussen 19.00u en 19.30u weer naar bed. Misschien eens proberen hem vroeger in bed te leggen? Onze dochter is nog steeds maar 2,5 uur max 3 uur (maar dat is echt al lang) achter elkaar wakker. Hoe langer wij wachten met in bed leggen hoe moeilijker het gaat.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zodra hij LIGT, krijst hij.

Zijn oortjes al eens na laten kijken door de huisarts? Bij oorpijn/oorontsteking doet liggen namelijk reuzeveel pijn.

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ja oortjes regelmatig laten na kijken, maar dat is het niet!
    En overdag gaat hij namelijk wel slapen.

Ik ga toch de tips maar is opvolgen en vanavond de laatste fles om 19:00 geven.
    Laat het jullie vanavond weten;)

15. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb laatst eens gelezen dat baby's juist tussen 18.00 en 24.00 het meest behoefte hebben om bij papa en mama te zijn.

Hier gaat het slapen overdag ook altijd goed en s avonds begint het gezeur!

Maar het kan inderdaad oververmoeidheid zijn en dat je hem dan net te laat in bed ligt, als hij vermoeidheidssignalen vertoont gelijk hem in bed liggen. Want ben je iets te laat dan moet je weer wachten tot hij signalen afgeeft en dat kan soms wel weer een uur duren... Dit heb ik laatst gelezen (ik speur het hele internet af naar oorzaken en oplossingen)....

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mss idd te laat op bed?
    Dochter 8 maand is overdag altijd na 2 - 2,5u wakker te zijn weer moe en moet dan een dutje doen..
    's Avonds gaat ze hier ook tussen 19u & 20u haar bed in, zodra ze in haar oogjes begint te wrijven gaan we naar boven..

Hoe langer we haar ophouden als ze eigenlijk al moe is, hoe slechter ze in slaap geraakt.

Benieuwd hoe 't gegaan is!

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wij hebben geen goede slaper maar wat het in die oeriode erger maakte was een slaapzak aandoen. Daardoor kon hij niet lekker op zijn zij draaien. Tijdelijk dus en laken gebruikt en toen ging het stukke beter! Denk niet dat het wereldschokkende verschillen zullen zijn, maar zelf was het toeval dat ik er achter kwam dus wie weet heb je er iets aan.
    Fase is hier voorbij gegaan. Lange adem en geduld.. Succes!

18. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nou vandaag heeft hij hooguit 1,5 uur geslapen over de hele dag!!
    Krijsen huilen, tot je hem oppakt en bij je neemt, dus de laatste fles om 19:00 gegeven maar dat helpt ook niet!! 2 x in slaap moeten wiegen met mijn pink in zijn mondje hij sliep uiteindeljk rond 22:00.
    Wat is dit toch hij eet drinkt gewoon goed?!

Hij wil gewoon niet meer slapen :(:(:(:(
    En net begint nu ook overdag:$:$

19. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    ik had of heb dit ook mijn zoontje is 6 maanden

ben sinds week ik geef bv koemelkvrij dieeet aan bet volge. en hij slaapt nu gewoon door

voorheem kwam die elke uur a 2 uur en krijsen

maar hij moet aan borst in slaap vallen en dan leg ik hem in bed over soms moet ik dat nog twee of drie x herhalen

overdag slapen is ook een ramp slaapt soms ook 2 uurjes over de hele dag

en zikn ritme krijg ik niet veranderd slaapr pas om 23 uur em dam vaak tegen 2 uur komt die neem il hem bij mij anders duurt de nacht zo lang

ze willen gewoon bij je

geef er aan toe dan word je beide niet moe

ik laat hem nooit huilen

lijkt me ook dat niet voor niks huilen

20. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeel herkenbaar dit. Hidde doet dit vooral midden in de nacht. En dan echt uuuuuren wakker blijven. Wat hier soms lijkt te werken is hem niet uit bed halen voor de fles maar hem gewoon zelf zijn flesje geven terwijl hij in zijn bed ligt. Ik blijf er niet bij maar zet wel het slaapmuziekje en de sterrenhemel aan. Hij gooit zijn fles aan de kant als hij slaapt, piept nog een keer en valt dan in slaap. Het heeft absoluut niet mijn voorkeur dat hij zelf zijn flesje drinkt in bed, maar hij valt veel rustiger in slaap dus laat ik het voor nu maar even zo.

Deel Deze Pagina