Hallo meiden Mijn zoon word bijna 3 jaar en weegt ongeveer 15 kg. Zijn autostoel gaat binnenkort naar mijn jongste van ruim 1 jaar. Oudste heeft dus een nieuwe nodig. Welke hebben jullie???
Britax Multitech 2, achterwaartse stoel. En voor de jongste hebben we ook al eenzelfde stoel als hij uit de maxi cosi is. Scheelt straks 2 jaar maar ik ga met 3 jaar mijn kindje nog niet in een stoelverhoger zetten. Veel te kwetsbaar.
Kiddy Cruiserfix, we hadden al de Phoenixfix Pro2 voor haar, maar broertje groeide uit de maxicosi dus we moesten doorschuiven. Ze is nu 3 jaar en ruim 3 mnd, en weegt tegen de 16 kg. Geen vanglichaam meer, maar wel goede zijwaartse bescherming voor hoofd en lichaam, en lekker comfortabel voor de lange afstanden.
Hoe lang is je oudste? Past hij qua lengte nog in zijn huidige stoel? Ik vind net 3 jaar nog wel vroeg om over te stappen naar een stoelverhoger met rugleuning. Al snap ik wel het praktische punt van jullie dat je een nieuwe groep 1 stoel dan misschien maar een jaartje gebruikt. Toch zou ik voor dat jaar een nieuwe groep 1 stoel kopen, misschien een goedkopere zoals de Maxi Cosi Priori (bevalt mij prima). Of een tweedehandse die je van buren/vrienden/familie/collega kan overnemen of lenen. Als je oudste qua lengte niet meer in groep 1 stoel past, dan zou ik een groep 2/3 stoel kopen met isofix bevestiging als dat in jullie auto zit. En van een goed merk zoals Maxi Cosi, Romer/Britax, Cybex, Kiddy. Ik wil een Maxi Cosi Rodifix of Romer Kidfix gaan kopen als dochter niet meer qua lengte in haar stoel past (bovenste rand mag t/m bovenkant oren komen)