Onze jongste is nu bijna 1. (1-03-2012) Hij heeft nog steeds geen tandjes. Door zijn tandvlees zie je wel een beetje de vorm van tandjes zeg maar, maar er komt nog steeds niks door. Ook geen harde plekjes, witte/rode bultjes. Niks. Kwijlt niet, geen tandenpoep. Niks nakkes nada. Het komt natuurlijk vanzelf, maar het lijkt nu wel heel erg lang te duren. Hij kan prima kauwen en heeft ook speeltjes waar hij wel op bijt. Het scheelt wel weer betreft tandenpoetsen. Dat dan weer wel hahaha
Ons zoontje was bijna 13 maanden toen zijn eerste tandje eindelijk doorbrak, ik heb begrepen dat zelfs tot 18 maanden het niet te laat is.
En bij jullie zoontje ook geen voortekenen zoals kwijlen oid? We wachten het gewoon maar af. Meer kunnen we toch niet doen. Hij krijgt trouwens ook voldoende vit D. Kwestie van wachten, wachten en nog eens wachten
mijn zoontje kreeg ook na zn eerste verjaardag zn eerste tand. Bij het cb zeiden ze dat tot 2 jaar normaal was en dat ze pas daarna foto's gingen laten maken... vond dat zelf wel erg lang..
Dat klinkt wel erg lang inderdaad. En kregen jullie kindjes de volgende tandjes toen snel er na? Of heeft dat ook weer een tijdje geduurd? Ben bang dat hij, zodra de eerste er door is, de rest er heel snel achter aan zal komen. Maar dat blijft gissen natuurlijk.
Onze jongste kreeg ook pas 2 dagen voor zijn 1e verjaardag zijn 1e tandjes. Vond het zelf ook al laat, maar hoor het toch wel vaker hoor. Hij is nu 15 maanden en net is pas zijn 3e tandje aan het doorkomen.
Ik kreeg zelf pas mijn eerste tandje met bijna 1,5 jaar .. Dus nog niks om je zorgen over te maken.. Ik heb uiteindelijk ook een compleet gebit
Mijn zoontje begon pas met 11 maanden. En toen kreeg hij ze bijna allemaal tegelijkertijd in 4 maanden tijd. Pfff gelukkig is het nu weer even rustig, maar wat een sneue periode zeg.
He, gelukkig hahaha Het komt misschien ook, omdat om ons heen andere kindjes wel al netjes "gemiddeld" rond 6maanden hun eerste tandje kregen. Ik moet ook niet gaan vergelijken. Stiekem gebeurt dat toch. Maanden geleden had hij wel de bekende symptomen zeg maar, maar daar is het toen bij gebleven.
Ik heb laatst nog ergens gelezen dat het nog nooit is voorgekomen in NL dat er een baby/ kindje is die uiteindelijk geen tandjes heeft gekregen. Komt dus vast goed!
Mijn meisje begon met ruim 9 maanden en heeft er nu 8. Soms zie ik ze gewoon per dag zakken in d'r kaak, erg sneu.
Enige 'nadeel' wat ik had omdat ik zo laat tanden kreeg, was dat ik ook pas op mijn 16e!! mijn laatste tand wisselde.. Dat wil je niet op de middelbare school, maar ja.. Verder geen problemen