TS ik begrijp helemaal wat je zegt! Ik was er ook van in de war. Dat de termijnkorter is kun je verklaren door de diapauze ( verlate innesteling) maar vooruit gezet worden kan soms echt niet met je eigen berekening. Ik ben super regelmatig ongesteld en toevallig die maand bij de gynacoloog onderzocht. Ook weet ik precies wanneer ik gemeenschap heb gehad. Ik loop ool steeds verder voor... Naar mijn idee staat uitgerekende datum nu 5 dagen te vroeg. Bij 13 weken liep het nog verder voor, maar ging ze de uitgerekende datum niet meer aanpassen. Ik ben bang geweest voor een reus in mijn buik nu benieuwd naar de volgende echo.
Nee, inderdaad. Baby's groeien niet gelijk. Wij weten de exacte dag van bevruchting, maar de baby heeft al regelmatig een paar dagen voorgelopen, dan liep ze weer achter, dan weer precies goed, dan weer voor.. Ik heb in de termijnecho-periode meerdere echo's gehad, als we daar vanuit moesten gaan, zou ik zo'n 5 uitgerekende datums hebben, denk ik Baby's groeien ongevéér gelijk in de eerste periode, maar niet exact. Ik geloof ook echt wel in groeispurtjes voor de 12 weken. Als je net daarna een echo hebt, zou de baby voor kunnen liggen op schema. Terwijl het daarna misschien een paar dagen juist wat langzamer gaat en het op die manier weer 'rechttrekt'..